Reklamace - 30 dní lhůta

Zde můžete konzultovat s ostatními své právní problémy s reklamacemi, výměnou zboží, odstoupením od smlouvy a věci s tím související

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod douda.tom 2. 3. 2010 12:29

Aha, takže až 5.3., já to blbě spočítal. Tak pokud je na příjemce napsáno tohle a já vůl se pod to podepsal, tak mám asi smůlu a musím čekat dál... ach jo, Díky.
douda.tom
Čtenář

Odeslat příspěvekod 4honza 2. 3. 2010 12:39

V případě, že prodejce předal servisu telefon bez odkladu (tj. v řádu dnů) a stále jej ještě nemá, tak díky doložce na to mají zmíněných 60 dní. Pokud to někde válí sami ve skladu, a budeš to schopen prokázat - tak nárok máš, ale s největší pravděpodobností se budou dost kroutit.

Jinak ta doložka podle mne musí být součástí nějakého nákupního řádu či obchodních podmínek. Pokud to je pouze papír jako příjemja k opravě, kterou asi podepisuješ, tak stačí předem napsat, že s tímto bodem nesouhlasíš a prodejce se může stavět na hlavu, ale reklamaci nefunkčního zboží v záruční lhůtě přijmout musí a ty nemusíš s ničím takovým souhlasit.
4honza
Datel roku 2009
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod douda.tom 2. 3. 2010 13:43

No jo, to jsem si toho měl všimnout :-( teď už s tím asi nic nenadělám. Tak ještě měsíc vydržím.
douda.tom
Čtenář

Odeslat příspěvekod CoolPoker 2. 4. 2010 12:02

Ahoj mám telefon nokia v opravě a brzo to přesáhne 30 dní.. Chci se zeptat. Mám právo na odstoupení od smlouvy u autorizováného servisu, u kterého jsem mobil nekoupil??.. Já jen jestli se můžu vůbec něčeho dovolat, když to je koupeno u Alzy.. A jak se od smlouvy odstupuje..?? Si mám připravit nějaký podklady.. Nebo 31. den stačí říct ,že žádam o odstoupeni od smlouvy a oni mě musí vyhovět?? Díky..
CoolPoker
Čtenář

Odeslat příspěvekod Lexx 2. 4. 2010 12:45

31. den zajdeš do servisu a tam ti vystaví potvrzení o tom, že to nestihli opravit. S tím pak za prodejcem, který ti vrátí peníze.
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Lexx
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomlaurin 17. 9. 2010 12:06

Oživim dotazem ohledně vyřízení reklamace poštou.
Foťák jsem odeslal 20.8. (pátek) Dorazil jim počítám 23-24.8. Považuje se za přijetí do reklamace převzetí z pošty?
O přijetí do reklamce mě nikdo neinformoval, pak jsem tam po týdnu volal, tak řikali, že to bylo přijato a je to v servise. Pokud tedy dobře počítám, musí být foťák do 25.9 opraven. Stačí že bude 25.9 u nich v obchodě, nebo musí být 25.9 odeslán na mou adresu..
Jednalo se o Megapixel, takže docela velké firma, ale dostat se na někoho kdo mě řekl, že byl foťák prijat do reklamce trvalo 10 minut hovoru a celkem 5 přepojených lidí... To mě celkem překvapilo, přišlo mě že sami nevědí, kdo se o reklamce stará :-D
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Čtenář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martinsip 17. 9. 2010 12:15

K Vodafonu jsme si přišli 30tý den dopoledne a že prý bude v průběhu dne. Večer tam žena zajela a počkala do zavíračky a že prý ještě není a že ho určitě přivezou přes noc :oops: . Druhý den ráno tam bohužel byl. Tak nevím, kdy jim ho přivezli. Asi 31 den před otevřením a nebo jen dělali vofuky :grr: . Nakonec telefon stejně reklamovaný několikrát a vyměněn za jiný. Ty další servisy jsme si radši řešili sami bez Vodafonu
martinsip
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rewi 27. 2. 2012 18:25

tomlaurin píše:Oživim dotazem ohledně vyřízení reklamace poštou.
Foťák jsem odeslal 20.8. (pátek) Dorazil jim počítám 23-24.8. Považuje se za přijetí do reklamace převzetí z pošty?
O přijetí do reklamce mě nikdo neinformoval, pak jsem tam po týdnu volal, tak řikali, že to bylo přijato a je to v servise. Pokud tedy dobře počítám, musí být foťák do 25.9 opraven. Stačí že bude 25.9 u nich v obchodě, nebo musí být 25.9 odeslán na mou adresu..

jak to tedy je?
jen dodam, ze zbozi ani po 30ti dnech nedorazilo, nic se nedeje, ticho po pesine. jak dal? diky
Zákon schválnosti mi komplikuje život.

Za snížené viditelnosti používejte potkávací = tlumená světla, nikoliv světla pro denní svícení ! ! !
rewi
Čtenář

Odeslat příspěvekod Fredddie 29. 2. 2012 01:12

rewi: Den započatí reklamace je den, kdy je zboží fyzicky přebráno od pošty. Pokud ti servis/obchod není ochoten sdělit datum přijetí zboží tak ti takové potvrzení, kdy zboží bylo příjemcem přijato vydá pošta. Od tohoto dne se počítá ona 30. denní lhůta. Následuje tedy 30 dnů a 31. den nejpozději musí být zboží vyřešeno tj maximálně tento den musí být předán ze servisu/obchodu k přepravci. Nikdo neručí za přepravce, proto se vždy počítá datum převzetí a následné datum odeslání. Pokud 31. den reklamace je sobota, či neděle, nebo svátek vždy se "posouvá" toto datum na pondělí.
Takže jako postup doporučuji napsat servisu/obchodu jaký den přijali zboží do servisu a kdy bude k odeslání zpět k tobě. Pokud nic neřeknou tak zajít za vedoucím pošty a vyžádat si potvrzení, kdy byla daná zásilka fyzicky převzata příjemcem a podle toho zase jednat dále. S takovým potvrzením pak jít rovnou za prodejcem a pokud je překročena lhůta tak jednat dle toho jak chceš (vrácení peněz, nové zboží).
Fredddie
Čtenář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rewi 29. 2. 2012 10:28

diky moc
Zákon schválnosti mi komplikuje život.

Za snížené viditelnosti používejte potkávací = tlumená světla, nikoliv světla pro denní svícení ! ! !
rewi
Čtenář

Odeslat příspěvekod Romantik.o 22. 4. 2012 19:36

Dobrý den.
Reklamoval jsem zařízení Popcorn Hour C200 u firmy Pocítacík s.r.o v Humpolci kde byl také zakoupen.
Reklamoval jsem dne 02,01,2012 .Zápis v reklamačním listě firmou Počítačík s.r.o byl vadný zdroj.Během měsíce jsem se byl několikrát zeptat na stav zařízení.Náhodou se mi v průběhu měsíce porouchal firemní počítač pro opravený jsem šel 31,01,12 kolem 16,40 hodin.Při té příležitosti jsem se optal na stav zařízení Popcorn Hour C200 .Bylo mi řečeno ,že jej ještě nemají.To byl třicátý den.Řekl jsem tedy majiteli Panu Balounovi ,že zítra odstupuji od kupní smlouvy a budu požadovat peníze.Jaké bylo mé překvapení kdy majitel 03,02,2012 tedy třetí den po třicátém dni poslal SMS přijdte si pro vaše zařízení.Šel jsem tedy na prodejnu a bylo mi řečeno.Vážený pane toto zařízení je zde u nás již od 30,01,2012 a vy jste si pro něj nepřišel.Když jsem ještě jednou řekl majiteli,že při vyzvedávání firemního počítače 31,01,2012 jsem se dožadoval tohoto zařízení tak mi majitel pan Baloun řekl.Vy jste se nezeptal a vaše zařízení zde již bylo.Dal mi k podpisu doklad ve kterém bylo rukou napsáno.Závada se neprojevila zařízení je v pořádku není co reklamovat.Na doklad napsal datum 30,01,2012.Tento doklad jsem nepodepsal a zařízení nepřevzal.Šel jsem pátrat u dopravní společnosti a ta mi dala potvrzení , že si pan Baloun toto vyzvedl u PPL 03,02,2012.Tedy tři dny po třicátém dnu.I potom jsem v prodejně neuspěl.Dnes mi majitel vyhrožuje ,že bude učtovat skladné protože zařízení jsem doposud za zfalšovaný doklad prodejnou nepřijal.Nejsem schopen se bránit.I právník mi řekl,že je zde napsáno,že zařízení nebylo vadné,že proti tomuto se neubráním.I na ČOI v Českých Budějovicích mi kontrolor napsal,že prodejna nepochybila,že je na protokolu napsáno 30,01,2012 a to je do třiceti dnů a podle příslišného paragrafu jednala prodejna správně.To ,že prodejna zfalšovala doklad čojku nezajímalo ,že to není v jejich kompetenci.Já mám však v ruce důkaz od PPL kdy zařízení bylo na prodejnu přijato a to je v den 03,02,2012.Děkuji za odpověd a zároven varuji všechny nakupující u této firmy....Děkuji
Romantik.o
Čtenář

Odeslat příspěvekod Fredddie 23. 4. 2012 07:35

Romantik.o: Úplně mě ta situace vytočila také. Mám takový pocit, že nezmůžeš nic. Je to smutné, ale je to tak. Pokud ti opravdu kontrolor na ČOI řekl, že ho nezajímá zfalšovaný doklad tak je to vážně příšerný přístup, koho jiného už by měla taková situace zajímat. Snad jen policii a tam to je prašť jako uhoď. Já ti doporučuji se na celou situaci vykašlat a zařízení si převzít (ač to zní příšerně a neztotožňuji se s tím za žádnou cenu), protože by tě jinak akorát čekali velké výdaje na to dokázat, že to někdo zfalšoval a nakonec bys stejně ještě na celou věc doplatil ty. Doporučím ti tento text zkopírovat na největší možný počet diskuzních fór ať se lidé dozvědí, co je ta firma zač. Opravdu lidská chamtivost a nepoctivost je čím dál větší. Takovým firmám bych okamžitě odebírala oprávnění podnikat.
Fredddie
Čtenář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rewi 23. 4. 2012 12:26

Ahoj, vidim, ze jsou tu ochotni lide, takze bych se chtel jeste zeptat.
Nase zbozi jsme reklamovali uz pred nekolika mesici. Probehlo par telefonatu ze strany prodejce na zacatku reklamace, ale od te doby známé ''ticho po pesine''. Firma s nami nekomunikuje, postovni zasilky si prebira, ale vse je k nicemu.
Jak tedy postupovat ted? Ceskou obchodni inspekci nebo jakym zpusobem z nich dostat vraceni cca 5 000Kč?
Diky
Zákon schválnosti mi komplikuje život.

Za snížené viditelnosti používejte potkávací = tlumená světla, nikoliv světla pro denní svícení ! ! !
rewi
Čtenář

Odeslat příspěvekod Fredddie 24. 4. 2012 21:01

rewi: ČOI je spíše instituce, která prověřuje. Samozřejmě dát podnět ke kontrole "podnikatele" proč ne, ale tohle už bych spíše viděla na podání trestního oznámení na policii. Pokud je to nad 5000 Kč tak by se tím mohli zabývat a určitě nejsi asi ani jediný kdo má s tímto obchodem problém. Když tak napiš jaký je to obchod, ať tam ostatní nenakupují.
Fredddie
Čtenář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rewi 24. 4. 2012 21:23

jedna se o Interier-Stejskal s.r.o. Trestni oznameni uz mi prijde dost a ta ČOIka by je nerozhoupala? Chapu jejich ukol a typ instituce,ale resit to pres policii? nevim no :(
Zákon schválnosti mi komplikuje život.

Za snížené viditelnosti používejte potkávací = tlumená světla, nikoliv světla pro denní svícení ! ! !
rewi
Čtenář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků