Nalákání zákazníků do malého obchůdku

Podmínky pro práci, vztahy se zaměstnavateli, platy

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod S-Tony 29. 6. 2005 12:05

Máme ve svém městě malý obchůdek a několik márketů (Billa, Albert). V malém obchůdku mají o 10% levnější ceny a i přes to klesá počet zákazníků. Všichni chodí do marketu kde mají dráž. Vypadá to že nám ten malý obchůdek brzo zavřou a já budu muset taky chodit nakupovat do marketu za vyšší ceny.

Nevíte někdo jak nalákat lidi zpět do malého obchodu. Nějaké reklamní tipy?
Bavil jsem se z majitelem a ten si neví moc rady. Je to současný problém malých obchůdků. Jsou levnější, ale tržby i přesto klesají.
Prosím o rady a děkuji za pomoc.

PS: Podpora malého podnikání :-) (Jedná se o potraviny)

EDIT: Hledal sem nějaký web a nic jsem nenašel.
Naposledy upravil S-Tony dne 29. 6. 2005 12:12, celkově upraveno 1
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AndrewJ 29. 6. 2005 12:08

jednorázová investice do létáků? Klidně černobílých?
AndrewJ
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mareq 29. 6. 2005 12:11

Co třeba nějaký letáky? Velký obchoďáky je cpou do schránek pořád... Stačil by pro začátek třeba jednostránkový, nemusí to být kniha jako v přídě těch větších :)
Nebo nějaká reklama v regionální TV/rádiu. Leták lípnutej na autobusovou zastávku, kde čekaj lidi na odvoz do marketu...
Něco ve smyslu "Nakupujte potraviny o 10% levněji než v hypermarketech!, Vždy čerstvé a levnější!" atp. ;)
.: Powered by Dell Latitude D505 & SE W800i :.
mareq
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AndrewJ 29. 6. 2005 12:15

A hlavně tam musí být všude velké nápisy akce.... :)
AndrewJ
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod IcemanCZ 29. 6. 2005 12:22

No je to problem protoze maly obchod bude mit vzdyt vetsi naklady nez nejake hypermarkety
ja do techto *marketu nelezu mam radeji ty male
Ale treba u nas na chalupe je take takovy a nic tam nemaji:D
a sirokodaleko nic jineho neni
A porad nadava ze nema penize, ale aby s tim neco udelal tak ne
Thomas Alva Edison je chlap kvůli kterému musíme dělat na tři směny.
IcemanCZ
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 29. 6. 2005 12:28

Jasně že na v chatové osadě nic nemají. V takovém obchodě může mít jen to co prodá. Nemůže si dovlit mít kvanta věcí, které poto vyhodí.To není jak ve městě.
A o těch nákladech bych se hádal.
Jestli mají markety nižší náklady tak to mají potom sakra zisky.
Mléko které se za velkoobhcodní cenu nakupuje okolo 10 Kč prodávají za 14 Kč. To je přirážka 40%. Kurňa kde to sme?
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mareq 29. 6. 2005 12:31

Njn, chce se to domluvit s více lidma a zajet jednou týdně na "velký" nákup třeba do Makra.
Nebo ty kamoše nalákat do toho malého krámku ;)
.: Powered by Dell Latitude D505 & SE W800i :.
mareq
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivory 29. 6. 2005 15:35

Takhle to určovat je celkem nemožné!Nejdřív, než něco začneš řešit musíš znát informace (a mít je ve formě podkladů). A ty můžeš získat ve formě přímého či nepřímého průzkumu. Až to budeš mít, řeší se to dál... možností je celá řada, ale jedny jsou neefektivní (vyhodí peníze do kanálu) a ty druhé jsou efektivní (a ty se mají vrátit a přínést ještě vyšší zisk).

Můj zcela obecný pohled je, že lidé si zkrátka zvykly na pohodlí hypermarketů. Koupí co chtějí a ještě dotáhnou i to, co původně nechtěli. Naopak malý obchůdek má kouzlo ve formě osobního přístupu (zkus si takhle popovídat s ředitelem hypermarketu. Pošle tě do...). Včera jsem si zkoušel pokecat se slečnou v oddělení pečiva a ,,čučela na mě jako puk,,. To se v malém obchodě určitě nestane. Navíc hypermarkety jsou pěkní ha..... Přál bych vám, abyste si někdy mohli popovídat s nějakým jejich dodavatelem...
Naposledy upravil Ivory dne 30. 6. 2005 20:48, celkově upraveno 1
VW New Beetle 1.9 TDi - CULT CAR
Mercedes-Benz C class 240 aut. - BEST CAR
Ivory
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yarik 29. 6. 2005 16:28

S-Tony píše:Máme ve svém městě malý obchůdek a několik márketů (Billa, Albert). V malém obchůdku mají o 10% levnější ceny a i přes to klesá počet zákazníků. Všichni chodí do marketu kde mají dráž. Vypadá to že nám ten malý obchůdek brzo zavřou a já budu muset taky chodit nakupovat do marketu za vyšší ceny.

Nevíte někdo jak nalákat lidi zpět do malého obchodu. Nějaké reklamní tipy?
Bavil jsem se z majitelem a ten si neví moc rady. Je to současný problém malých obchůdků. Jsou levnější, ale tržby i přesto klesají.
Prosím o rady a děkuji za pomoc.

PS: Podpora malého podnikání :-) (Jedná se o potraviny)

EDIT: Hledal sem nějaký web a nic jsem nenašel.e/quote]


To je jen marketingový problém :pozor2
1.zjistit počet zákazníků v % co ke mě zatím chodí nakupovat
2.vysledovat oč je největší zájem
3.nikdy se za každou cenu nesnažit být levnější než jiní obchodníci
4.reklama-malá atrakce
5.Zjistit přesně výdaje/příjmy
6.stanovit pracovní dobu dle potřeb zákazníků(je-li to možné)
AMD 64 Toledo X2 4200+@6000+ MSI K8N Neo Platinum,4x1GB,
ATI Sapphire Radeon HD 2600 XT Ultimate,SEAGATE 1x80;3x750GB SATA II;
1x Sony NEC Optiarc-DVD-RW.CHILL-520W.Monitor ASUS VW222S.Win7 64bit.
yarik
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivory 29. 6. 2005 16:37

yarik píše:
S-Tony píše:Máme ve svém městě malý obchůdek a několik márketů (Billa, Albert). V malém obchůdku mají o 10% levnější ceny a i přes to klesá počet zákazníků. Všichni chodí do marketu kde mají dráž. Vypadá to že nám ten malý obchůdek brzo zavřou a já budu muset taky chodit nakupovat do marketu za vyšší ceny.

Nevíte někdo jak nalákat lidi zpět do malého obchodu. Nějaké reklamní tipy?
Bavil jsem se z majitelem a ten si neví moc rady. Je to současný problém malých obchůdků. Jsou levnější, ale tržby i přesto klesají.
Prosím o rady a děkuji za pomoc.

PS: Podpora malého podnikání :-) (Jedná se o potraviny)

EDIT: Hledal sem nějaký web a nic jsem nenašel.e/quote]

To je jen marketingový problém :pozor2
1.zjistit počet zákazníků v % co ke mě zatím chodí nakupovat
2.vysledovat oč je největší zájem
3.nikdy se za každou cenu nesnažit být levnější než jiní obchodníci
4.reklama-malá atrakce
5.Zjistit přesně výdaje/příjmy
6.stanovit pracovní dobu dle potřeb zákazníků(je-li to možné)t/quote]


Nezlob se na mě, ale budu ti oponovat. Tohle podle mne není řešení problémů, proč chodí do malého obchůdku méně zákazníků než do hypermarketu. Návod na cestu to možná je, ale samotná cesta v téhle situaci nikoliv :!:
VW New Beetle 1.9 TDi - CULT CAR
Mercedes-Benz C class 240 aut. - BEST CAR
Ivory
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yarik 29. 6. 2005 17:27

No nechci dělat flame,ale já osobně jsem to zažil v Chebu,kde vedle mě stáli tržnice s vietnamcema,a že ty mají nízké ceny a ještě zboží všeho druhu na černo.Podnikal jsem tam s nima víc jak deset let a to jsem napsal jen z mé zkušenosti.A byla dána otázka proč se ztrácej zákazníci?Ještě jde o to jaký je tam obrat teď a jaký byl před těma hypermarketama,jestli se to vůbec vyplatí,nějak to řešit.Nebo bude muset rozřířit sortiment(tj.podle bodu 2).
AMD 64 Toledo X2 4200+@6000+ MSI K8N Neo Platinum,4x1GB,
ATI Sapphire Radeon HD 2600 XT Ultimate,SEAGATE 1x80;3x750GB SATA II;
1x Sony NEC Optiarc-DVD-RW.CHILL-520W.Monitor ASUS VW222S.Win7 64bit.
yarik
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ES0 29. 6. 2005 17:29

mozna se to nezda, ale dlouhodobe nejlepsi zpusob je hodne vstricna az primo osobni obsluha :wink:
Nachystejte uzenáče, na snídani jsem zpátky!
RED DWARF RULEZZZZ!!!
ES0
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 29. 6. 2005 20:44

1) Nejdříve se tedy přiznám že majitel obchodu je se mnou v příbuzenském vztahu a informace mám více než dobré.
2) Ten obchod není nejlevnější za každu cenu. Měl dobré ceny i když tu nebyla konkurence a prostě svou cenovou strategii nezměnil. Není levný ten obchůdek, ale je drahý market. V marketu mají průměrnou přírážku okolo 34%. V tom obchodě jen 22%.
3) Majitel má počítače a obchodní software. Ukazuje mu to úplně vše. Co se prodává, průměrná přirážka, průměnrý nákup na zákazníka atd.
Informací je dost. Je otázka jak je správně využít.
4) Po příchodu marketů klesly tržby na polovinu. Počet zákazníků zůstal stejný jen klesl průměrný nákup na zákazníka. Takže lidí je stejně. Připadá mi že ti stávající o ceny ani moc nezajímají. Tudy cesta nevede.

Jsou dva zákaldní cíle:
A) buď se snažit zvýšit počet zákazníků
B) snažit se svýšit průměrný nákup na zákazníka. Teď to dělá něco okolo 36 Kč :-(

Tak a teď můžete psát konkrétní nápady. :-) Dík.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yarik 30. 6. 2005 05:55

No vidíš,takhle měla znít původní otázka.
Takže se budeme věnovat zatím jednomu bodu a to je bod "A"
Zvýšení počtu zákazníků:reklamní letáky(už bylo řečeno),zatraktivnit druh zboží,rozšířit sortiment a hlavně si získat důvěru zákazníka.Potom jestli mu to možnosti dovolí vybudovat rozvážkovou službu(až do domu)tuto službu směřovat na starší lidi a ženy s malejma dětma.
Ještě hodně pomáhá,když si k těm potravinám přidá denní tisk(já vím je to trošku složitější-počítání,vracení-remitenda atd.),ale může to jen pomoct né uškodit(samozřejmě pokud není vedle trafika).
To je zatím začátek-jak se říká hop a uvidíme.
AMD 64 Toledo X2 4200+@6000+ MSI K8N Neo Platinum,4x1GB,
ATI Sapphire Radeon HD 2600 XT Ultimate,SEAGATE 1x80;3x750GB SATA II;
1x Sony NEC Optiarc-DVD-RW.CHILL-520W.Monitor ASUS VW222S.Win7 64bit.
yarik
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 30. 6. 2005 21:13

Tak jsem se dohodl z majitelem, že mu budu dělat marketigového poradce.
Dneska jsem udělal toto:
Pro zvýšení počtu zákazníků
1) vyjel si z počítače 50 nejvíce prodáváných druhů zboží.
2) šel na průzkum do marketu a poznamenal jsem si ceny (u těch 50 položek)
3) sestavil leták z nejvíce prodávaného zboží, které máme o hodně levnější než v marketech.
4) letáky roznes do schránek v okruhu 1 Km.

Pro zvýšení průměrného nákupu na zákazníka
Vyhlásila se od 1.7 prázndinová akce. Pri nákupu nad 200 Kč 5% sleva. Leták s touto nabídkou se dává do tašky každému kdo má nákup okolo 100 Kč.
Cíle akce: - zvýšit průměrný nákup na zákazníka
- naučit lidi dělat větší nákupy v malém obchodě
Nad 200 Kč tam byly denně 3 nákupy. Stačí když se na to chytne denně 3 % lidí tak akce bude úspěšná. Podobná akce se nidky nezkoušela, tak uvidíme jaký to bude mít efekt.

Ty noviny asi né, protože je vedle trafika. A rozvozy do domu to je docela náročné, do toho se nikomu moc nechce.
Víc mně zatím nenapadlo.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Přeborník
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků