zororo píše:Tá díra, není díra. Tam je motor.
Aha. Díra podle Vás není díra. To mnohé vysvětluje.
zororo píše:Podívej se na start rakety Titan. Kam unikají spaliny a jak je vidět plamen za denního světla. U LM na tmavém pozadí vesmíru plamen nevidíš .
A ta raketa Titan je podle Vás zachycená také ve vakuu?
Připomínám, že ač používaly motory Titanu II i návratové části LM stejnou kombinaci paliva a okysličovadla, tak tam také byla řada odlišností:
1. Titan používal směs s větším přebytkem paliva nad okysličovadlam (Poměr mísení: Titan 1,93:1, LM 1,6:1). Neokysličené palivo tedy mělo možnost ve vzduchu dále reagovat se vzdušným kyslíkem - hořet. Ve vakuu už samozřejmě nemá palivo s čím reagovat. To jste nevěděl?
2. Titan měl trysku s expanzním poměrem 1:8. LM měl tryslu s expanzním poměrem 1:45,6. V motoru LM tedy docházelo k výrazně větší adiabatické expanzi a tím i k většímu ochlazeni vystupujících plynů. Opět: při startu v atmnosféře by tak velká expanze (a tedy ani ochlazení plynů) nebyla možná. To jste nevěděl?
3. Titan spaloval třičtvrtě tuny pohonných látek za sekundu, LM jen 5 kg. I prostá hmotnost toho, co by bylo případně možno vidět, byla u LM 150x menší.
4. Ve vakuu plyn okamžitě dále expanduje všemi směty pryč. Ve vzduchu mu to atmosféra nedovolí.
zororo píše:I kdyby tam byl titanový plech, tak tam nebude.
Proč? Mohl bystye to prosím prokázat nějakým výpočtem proudění plynů na základě známých fyzikálních zákonů?
Pokud nemohl, protože oškubání není fyzikálně možné, tak nic pomocí výpočtů neprokazujte.
zororo píše:Já tě chápu. Ten plyn počkal, až odletí modul a pak unikne.
Ne. Zcela zjevně mne chápete špatně.
Plyn prostě unikl mezerou mezi oběma stupni do stran a mezerami kolem spodního motoru dolů k povrchu.
Jakou silou podle Vás ten plyn působil při proudění? Nezapomeňte započíst jak směrový tlak z hybnosti plynu, tak úbytek tlaku při proudění podél povrchu podle Bernouliho rovnice.
zororo píše:Běž tu svoji fyziku, vykládat do mateřských školek.
O tom si popovídáme, až předvedete, co z fyziky zvládnete Vy. Zkuste výše popsané výpočty, pokud máte o fyzice ponětí. Pokud fyziku neumíte, nic nepočítejte.
zororo píše:Kde a kdy prováděli letové zkoušky startovací části modulu s motorem bez možnosti náklonu?
Například na oběžné dráze 22. ledna 1968 (bezpilotně). Potom ještě další při pilotovaných letech kolem Země i Měsice. Předtím samozřejmě proběhla řada zkoušek na maketě modulu v testovacím středisku.
Připomínám, že motor se sice vůči kabině nenakláněl, ale kabina samotná měla manévrovací trysky.