Stránka 1 z 5

Výzva všem - blbost nebo pravda?

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 08:23
od Weslo
nevím jestli jste zaregistrovali tohle

Výzva Všem, jejichž hlas je slyšet

myslíte si že se jedná jenom o výkřik do tmy nebo že je to společenský problém?A proč?

Můj názor je jasný - dneska je vzdělání mnohem lepší než dříve a komerční sféra se rychle zbaví těch co mají diplom a přitom nic neumí..

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 12:24
od MarkFX
kromě toho odstavce o maturantech je to celé o mě, takže nesouhlasím... :mrgreen:

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 12:51
od marz
Mají pravdu. Oproti dřívějšku toho umíme podstatně míň. Hlavně co se týče všeobecného rozhledu, ale zase se umíme zaměřit na jednotlivé problémy a obory. Já studuji VŠ, obor Výpočetní technika - věta o počítačové gramotnosti je teda zajímavá, leč nepravdivá. Dále k chování - určitě poklesly hodnoty - když se podívám na mnohem mladší než já - hrůza, jak se chovají ke starším, k sobě - jeden vedle druhého kouří a chlastá jen proto, aby se předvedl před ostatními, nebo aby se jim aspoň vyrovnal.
A jestli mysleli, že vědomosti dostáváme za nic, protože máme taháky, tak bych řekl, že byli vždy, ale asi ne v takové míře, a takové finty, jako dnes :D

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 12:52
od Andrew_R
Mnozí dnešní maturanti mají vážné problémy s vyjadřováním i s pravopisem, se základními početními úkony, nejsou schopni řádně porozumět psanému textu, sepsat smysluplný odstavec...m/quote]

Koho byste z toho obvinili? Maturanty, že to nechtějí umět, nebo učitele? Pokud to dříve někdo uměl, pak to byl výsledek učitelů, nebo maturantů, kteří to chtěli umět?
Pokud se se mnou shodnete, že přístup mezi generacemi se zásadně nezměnil, pak co přimělo učitele toto dopustit?

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 13:22
od cassies
V pár bodech souhlasím, ale nesouhlasím v tom, že by na nas byly kladeny mensi naroky, co se znalosti tyce. Pokud porovnam obsah svy ch maturitnich otazek z tehoz predmetu od sestrinych a mamcinych, tak je vsude velky rozdil v objemu uciva. Co se tyce rozdilu mezi mnou a tetou, tak propastny. A pritom zrovna my dve - ja a teta- jsme maturovaly na stejne skole a ze stejneho predmetu, dokonce u stejneho profesora. Ona mela povinnost se naucit zhruba o jednu tretinu mene veci nez ja, to, co se dnes bere jako dulezite pro ne bylo nepodstatne. Mela toho mene, ale jsem si jista, ze si toho zapamatuje vic.

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 14:03
od Weslo
marz píše:Oproti dřívějšku toho umíme podstatně míň.

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 15:27
od Andrew_R
Určitou úlohu v tom hrají časem idealizované vzpomínky. Ze šikanovaných spolužáků se stali dobří kamarádi, z krajně trapných příhod se staly veselé zážitky atd. To s tím chlastáním a kouřením to vystihuje, skutečně velice idealizované představy. Zajímavé je, že každý bere tu svoji generaci za tu poslední správnou :)

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 17:14
od kosch
Andrew_R píše:. Zajímavé je, že každý bere tu svoji generaci za tu poslední správnou :)s/quote]


žádná novinka, stížnosti na zkaženou mládež se najdou i v textech starých Sumerů :mrgreen: :mrgreen:

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 20:22
od Revan
vsichni kecaj, moje generace je ta posledni spravna :pozor2

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 21:02
od Matik
Já jsem si v podstatě prošel celým našim školským systémem, neboť loni jsem dokončil studium na vysoké škole.
Se změnou ve školství už se mělo dávno začít.
1.Základní školy (prožil jsem ji od 1988 - 1997, jsem první generace, která šla do devítky). Devátá třída mi přišla ztráta času, nebyly učebnice, nebyly osnovy, jen se opakovalo. Nikdo nevěděl, co se má učit. Učebnice (některé) ještě z let před 1989. Dějepis nás učili členové KSČ. Chemie, fyzika - hodně počítání, málo pokusů a názorných předvádění. Angličtinu jsem měl teprve od páté třídy. Rodiče mě dali na soukromé hodiny anglického jazyka, těžím z toho dodnes. Počítače nebyly.
2.Gympl - dobrý všeobecný přehled, ale nic se nedělalo do hloubky kromě matematiky a češtiny. Učení se telefonního seznamu autorů a jejich děl mi přišlo zbytečné. Pokud někdo chce jít na vejšku, měl by se na svůj obor zaměřit více a studovat vysokoškolská skripta už na střední škole nebo chodit na nějaké přípravné kurzy. Jazyková průprava dobrá.
3.Vejška - tu, kterou jsem vystudoval, je dobrá, jen mi přijde, že na dnešních vysokých školách technického zaměření se probírá spousta stejných věcí ve více předmětech a tak jsme se učili stejné znalosti v různých předmětech a zkouškách. Pětiletý obor na vys. škole by se dal vystudovat za 4 roky. Výuka cizých jazyků nedostatečná.

Tak to je asi můj pohled.

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 21:12
od ES0
a ja si myslel ze je vice vysokoskolaku protoze se zvysuje prumerne IQ naseho naroda :D

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 21:22
od Matik
Já bych nerad, abychom to dopracovali do stavu, že vysokou školu má každej druhej, ale nikdo nic neumí. Ale hlavně, že pán je inženýr. Rozložení IQ v národě odpovídá Gaussovu rozdělení, tedy těch nejinteligentnějších a nejblbějších je málo, většina se točí kolem středu IQ = 100. Jen si myslím, že by nás školy měly více učit rozumět a pochopit problému než toho spoustu vědět.
Navíc vychova jedince by měla probíhat ve spolupráci rodina - škola. Dnes si rodiče stěžují, že děti toho moc ve škole nenaučí a mají částečně pravdu, ale zase školy si stěžují, že rodiče ty spratky špatně vychovávají a mají také částečně pravdu. Jestli si myslíte, že až vylezete vysokou školu, že budete umět vše potřebné do života, tak se mýlíte.

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 10. 2007 21:31
od ES0
no vsak ono brzy zkonci si myslet ze si tamhle odchodim nejaky ty roky a bude to stacit, zatim to jeste je tak, ze to i nekde staci, ale brzy ten titul nebude mit zadnou cenu, to prece nejde aby si zamestnavatele nevsimli poklesu urovne

ted spousta lidi jde misto do ucnaku na SS, kde se uci naprosty kraviny ktery ho nebavi, jen proto, ze maturita "musi" byt

pritom je treba manualne zrucnejsi a jako dobry automechanik by si vydelal vice,


zbytecna devastace ucnovskeho skolstvi

to zas nekdo "chytry" mel napad

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 10. 2007 07:53
od Revan
Jeden k tematu:
Do firmy přijmou nového zaměstnance a hned ho mistr zaúkoluje: "Tak tady máš, mladej, koště a půjdeš zamést halu." "Ale já jsem inženýr!?" říká novej. "Aha," škrábe se mistr na hlavě, "tak já ti to ukážu."