od luk 31. 5. 2005 22:40
Ono se dneska dost těžko vyčíslí, kolik 1 jízda skutečně stojí (a těch 60 Kč je poměrně optimistický odhad), protože u toho, co se postavilo v období cca 1939-1989, se velice špatně určuje celková investice (byly deformované ceny).
Myšlenka zrušení jízdného byla realizována v řadě měst po světě, s různými výsledky. Nadávat tomu, kdo to zavede, do komunistů je nesmysl - ono je totiž prakticky jedno, jestli se dotuje 80 nebo 100 %. A pokud ekonomická analýza řekne, že když se zruší jízdné, klesnou přímé náklady na MHD o 3-4 %, náklady na údržbu a opravy komunikací klesnou o dalších 5-7 % nákladů na MHD, už zbývá jen malý rozdíl, který se snadno pokryje.
Jsem sice zastáncem volného trhu, ale pokud se rozhodujeme, jestli něco dotovat skoro úplně anebo úplně (s tím, že se veřejné peníze ušetří jinde), druhá varianta by mi nevadila.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...