mareq0 píše:Největší filozof všech dob, no, nevím, mně jenom tahle myšlenka utkvěla v paměti
Nevím k čemu mi gratuluješ ani nerozumím oné kapitulaci?! Chovat se podle nějaké filozofie nemíním, v případě Aristotela ji ani moc neznám.
Já vím, nejlepší je se chovat podle sebe. Filosofie je nesmyl, ale citovat ji je fajn a "cool".
Kapitulace znamená, že připouštíš, že neřídíš svůj osud, že jsi řízen. Kapituluješ nad sebou.
mareq0 píše:Vydělávat na práci jiných je jiným způsobem řečeno otroctví. Jestli to někomu nevadí, tak je pro mě bezcenný. To v dnešní době nemá co dělat, bohužel realita je jiná a hodně lidí si takové věci ani neuvědomuje. Rovni si taky nejsme ani nemáme stejné šance. Někdo se narodí jako boháč, jiný jako chudák. A proč? Protože celý svět je zaneřáděn kapitalismem - na generace dopředu i dozadu. Lidské hodnoty degradovaly a do popředí se dostaly peníze a moc ovládat jiné. Jak demokratické a liberální. Člověk se stává chodícím nenasytným spotřebním hnusem a chorobou Země. Úpadek a degradace všech hodnot. Je třeba, aby každý jednotlivec vyburcoval svého revolučního ducha!
Ďábelsky socialistický sloupek. Ve svobodné společnosti se lidé řídí smluvními vztahy. Ve svobodné společnosti je nastolena jediná rovnost mezi lidmi – právní (k tomu se ještě vrátím). Pokud člověk dobrovolně uzavře smlouvu se zaměstnavatelem, pak tento člověk tak činí protože mu to přináší nejvyšší možný užitek. Pro zaměstnavatele je tento zaměstnanec taky nejvyšší možný užitek - přijme ho. Je zde irelevantní kdo vydělává na čí práci. Zaměstnanec chce být zaměstnán, protože třeba nechce mít odpovědnost jako zaměstnavatel, nebo chce mít více času, nebo má jiný důvod, důležité je, že se tak rozhodl na základě vlastního myšlení. Zaměstnavatel si nese svá rizika, což mu přináší více zisků, ale také méně času. Důležité je, že se tak rozhodl. Zaměstnavatel může být zaměstnanec, zaměstnanec může být zaměstnavatel. To mu společenský systém umožní. Otroctví je něco zcela odlišného, tam nic nefunguje na smluvních vztazích a už vůbec tam nefunguje objektivně právní rovnost mezi lidmi.
Člověk, kterého mám v avataru, rozpracoval, jak závisí právo, svoboda a rovnost. Chceme-li rovnost před právem, tj. zacházení s každým stejně podle obecných pravidel, pak se toto právo nemůže dotýkat jeho majetku. To s tím přece nemá nic společného. Rovnost před právem tedy znamená nerovnost materiální. Chceme-li rovnost materiální, pak vedlejší produkt musí být nerovnost před právem, jelikož každý člověk je jinak schopný. Ty chceš materiální rovnost, nebo nevím co. Rovnost startovní pozice znamená, že na cílové rovince musí všichni doběhnout ve stejný čas, aby jejich děti byli obdařeni rovností, která zase skončí rovností...
Navíc používáš velice podivně slovo kapitalismus. Někteří lidé tvrdí, že dnešní systém (40 % zdanění, centrální banka, státní školství/zdravotnictví/média…) je socialismus a kapitalismus dohromady. Kočkopes. A já s tím souhlasím. Proto nepoužíváš toto slovo správně. Evidentně tedy nevíš, co to je kapitalismus, ale máš s ním problémy.
Řeči "člověk se stává" nahraď: "bezmocné loutky se stávají." Revoluční duch revival - bez komentáře.
mareq0 píše:Tvůj svět atd... to jsou pěkné kecy hodné nějakých náboženských věrozvěstů. Když to chceš vědět, tak svět je pro mě něco, kde člověk je jenom nepatrné, dočasné a hnijící smítko. Síla a moc Země je nezměrná a nekonečná ve srovnání s jakýmkoliv (ubohým a směšným) lidským konáním. Vše, mimo konání člověka, to je pro mě svět. Kde není člověk, tam se počíná svět.
Ty evidentně chceš být řízen. Sám nic neznamenáš a znamenat nebudeš (podle toho, co píšeš), čili nikdo by zároveň taky neměl nic znamenat. Totalarismus jak vyšitý
člověk přece nic neznamená...