vrácení notebooku - nákup na e-shopu, vyzvednutí na prodejně

Zde můžete konzultovat s ostatními své právní problémy s reklamacemi, výměnou zboží, odstoupením od smlouvy a věci s tím související

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod EVER 6. 4. 2007 16:13

Ahoj,
na e-shopu fy ab-com(.cz) jsem si po přechozí návštěvě, při které mi udělali nabídku, koupila notebook. Vyzvedla jsem si ho a zaplatila na prodejně, kde byl vybalen zapnut a poté ihned vypnut /mám svědka, který potvrdí, že hardwarová konfigurace ukázána nebyla/.
Doma jsem zjistila, že je osazen jiným grafickým čipem, než jak mi bylo předloženo v nabídce, + že na e-shopu pod jednou nabídkou mají vlastně 2 produkty (udávají, že si mezi čipy můžete vybrat).
Další den jsem o tom ihned informovala prodejce, který věc pojal jako reklamaci výdrže notebooku, neboť jsem argumentovala, že grafický čip (ATI1400) způsobuje nižší výdrž. Další den mi reklamaci zamítli.
Sdělila jsem jim, že jsem to jako reklamaci nechtěla pojmout, že mě prodávající uvedl v omyl a požaduju vrácení produktu a peněz. Na to mi prod. sdělil, že na to nemám právo, protože jsem si to vyzvedla na prodejně a nedoručila mi to zásilk.služba.
S majitelem firly jsem se nakonec domluvila, že si vyberu jiný notebook a prodavač zajistí navrácení původního dodavateli. Dnes mě ale prodavač informoval, že dodavatel požaduje za vrácení 2000 Kč bez DPH a musím si notebook vybrat pouze u něj - a to se mi samozřejmě nelíbí.


tak se ptám: mám právo bez důvodu vrátit notebook vzhledem k nákupu na e-shopu, i kydž jsem si to vyzvedla na prodejně?
Na spotrebitel.cz píší:
Právo odstoupit od smlouvy podle § 53 odst. 6 občanského zákoníku, tj. bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, má kupující pouze tehdy, jestliže smlouva byla uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku. Záleží tedy na tom, zda smlouva byla uzavřena již před tím, než jste si výrobek vyzvedl, tedy zda Vaše internetová objednávka byla závazná a zda na jejím základě již byl prodávající povinen výrobek dodat. Pokud však ke konečnému uzavření smlouvy došlo až převzetím zboží v prodejně, není možné ustanovení § 53 obč.zák. aplikovat a úprava tzv. distančního obchodu se na daný prodej nevztahuje.

Jak mám ale vědět, kdy vznikla má kupní smlouva? Na prodejně jsem nic nepodepisovala, mám pouze fakturu, dodací/záruční list.

Za pomoc DĚKUJI
EVER
Čtenář

Odeslat příspěvekod CeCo 7. 4. 2007 00:07

Ever:
Tusim sme to uz riesili - v popise ti jasne uviedli dany popis s tym, ze horny popis bol vseobecny pre celu modelovu radu s upresnenim v nadpise vyrobku.

Graficka tam na vyber nie je - podla modelu ma bud jednu, alebo druhu (ale samozrejme aj s ostatnymi vecami inymi).

Kazdopadne mozes vyuzit tych 14 dni, ale musi byt uzavreta kupna zmluva. To je uz otazka na pravnikov a konkretny postup (obchodne podmienky?).

C
CeCo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod iwigirl 7. 4. 2007 00:31

Teď jsem to probírala s CeCem a podle informací, které má u produktu potřebné informace byly uvedeny.. Takže z toho důvodu nemůžeš notebook vrátit...
Další věcí je vrácení bez důvodu do 14 dnů- zkusila bych být tebou odstoupit písemně od smlouvy s tím, že sis sice počítač přebírala na provozovně, ale nemohla jsi se s ním blíže seznámit (viz svědek) a zjistilas, že ti prostě nevyhovuje. Argumentuj §53 OZ.
§ 15 zákon o ochraně spotřebitele
(1) Umožňuje-li to povaha výrobku, je prodávající povinen na žádost spotřebitele výrobek předvést. b/quote]
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EVER 7. 4. 2007 08:45

Ok, ale já mám před sebou papír, který mi vytiskl sám prodejce při mé 1. návštěvě obchodu, kdy jsem si nechala dělat nabídku (co za peníze, který jsem ochotna vydat, přichází v úvahu)...

stojí tam přesně uvedeno:
Toshiba M100-166 - IntelGMA 950, ... další parametry, cena... atd.

z toho jsem vycházela při nákupu na e-shopu, kde to bylo nesrozumitelný (formulováno jako možnost výběru)... no a nakonec se na fórech dozvím, že tam ani na výběr mezi těmi graf.čipy není...
v tom případě je to vůl (měl mi nabídnout M100-164), a stojím si za tím, že mě svou nabídkou uvedl v OMYL, jelikož nabízel něco, co neexistuje...

co si teď o tom myslíte?
Naposledy upravil EVER dne 7. 4. 2007 09:10, celkově upraveno 1
EVER
Čtenář

Odeslat příspěvekod EVER 7. 4. 2007 09:06

CeCo píše:Kazdopadne mozes vyuzit tych 14 dni, ale musi byt uzavreta kupna zmluva. To je uz otazka na pravnikov a konkretny postup (obchodne podmienky?). C


Se mnou žádná papírová kupní smlouva uzavřena nebyla. Vím, že je to dost podstatné... Vytvořila jsem objednávku, na tu mi přišel potvrzovací mail... V jejich obchodních podmínkách (mimochodem dost stručných) http://www.ab-com.cz/default.asp?inc=inc/vop.html je uvedeno právo kupujícího odstoupit od smlouvy, odběr na prodejně jako jedna možnost expedice zboží, ALE co je nejzajímavější dávají na stejnou rovinu zrušení kupní smlouvy a zrušení objednávky (v odstavci VIII., bod 2).

Na některých e-shopech jsem si všimla, že mají v obch. podmínkách uvedeno, že objednávka je pouze návrhem kupní smlouvy - např. hodně jasně to mají na http://www.wildcat.cz/articles.php?l=cz&aid=10&acc=enb
Ale tak, jak je uvedeno v tomhle odkazu, to na tom "mém" e-shopu stanovené nemají....
Naposledy upravil EVER dne 7. 4. 2007 12:23, celkově upraveno 1
EVER
Čtenář

Odeslat příspěvekod CeCo 7. 4. 2007 12:11

Mozes ten papier naskenovat a dat ho sem? To je totiz dost podstatne, co tam je...

Kupna zmluva moze byt uzavreta roznymi sposobmi (a nemusi byt pisomne!!!) - jednym z nich je konanie, podla ktoreho sa da predpokladat uzavretie. V tvojom pripade je to bud expedicia tovaru, resp. uz jeho objednanie maloobchodnikom u distributora.

Objednavka - ano, je navrhom na uzavretie kupnej zmluvy. Akonahle ju vsak potrvrdi, tak obchodnik dava suhlas s navrhom a evidentnym konanim (t.j. objednavka u distributora) ju uzatvara.

C
CeCo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod EVER 7. 4. 2007 12:19

Obrázek




PS: ty vpisky jsou moje

nabídka toho notebooku měla na e-shopu úplně stejné záhlaví - tj. od označení výrobce až po status produktu. Specifikace ale byla odlišná v tom, že tam byla uvedena možnost výběru mezi ATI1400 a IntelGMA....

JO A TEĎ už tu popisku mají opravenou - tj. museli uznat, že umožňuje víceznačný výklad!!!
EVER
Čtenář

Odeslat příspěvekod Slonik 8. 5. 2007 10:32

A co máš na faktuře a dodáku? Je tam ta karta Intel GMA? Myslím, že by řešením mohla být reklamace rozporu s kupní smlouvou - (§616, odst. 3 občanského zákoníku). Ještě bych se poradil co je možné považovat za kupní smlouvu.

na tuto reklamaci je lhůta 6 měsíců
Určitě možná s váma tak jakoby nesouhlasím!
Slonik
Expert
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků