Reklamace mobilního telefonu

Zde můžete konzultovat s ostatními své právní problémy s reklamacemi, výměnou zboží, odstoupením od smlouvy a věci s tím související

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod denys 29. 3. 2007 19:48

Dobrý den,
zaslal jsem svůj mobilní telefon na reklamaci. Vše zatím probíhá jak má. Objevil se,ale jeden menší problém. V on-line přehledu reklamací mám uvedeno,že mi telefon byl prodán jako opravený z výprodeje. Na původní faktuře o této skutečnosti ovšem není zmínka. Když si nechám zaslat kopii faktury, je na této kopii údaj, že se jedná o opravený kus z výprodeje. Já o této skutečnosti nevěděl, chtěl jsem úplně nový telefon. Můžu se domáhat nějaké náhrady škody v případě, že mám telefon už více než rok? :hm
Děkuji
denys
Čtenář

Odeslat příspěvekod osobne 29. 3. 2007 20:51

Pokud to není pouze administrativní chyba, ale je to doopravdy použitý přístroj zakoupený jako nový, tak bych písemně odstoupil od smlouvy, žádal navrácení peněz a ještě bych to nabonzoval ČOI (spolu s důkazy), typické klamání spotřebitele.

§ 8 odst. 1 zák. o ochraně spotřebitele
Zákaz klamání spotřebitele
Nikdo nesmí klamat spotřebitele, zejména uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné, dvojsmyslné nebo přehnané údaje anebo zamlčet údaje o skutečných vlastnostech výrobků nebo služeb či úrovni nákupních podmínek.

:x :x :x
"osobne" je o5 z5 ... a s ním přichází i zákon !!!
osobne
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod denys 29. 3. 2007 21:00

Administrativní chyba to být může,ale údaj,že telefon byl z výprodeje je uveden v on-line přehledu objednávek, v online reklamaci a i na kopii faktury, kterou jsem si nechal zaslat, prostě ve veškeré online dokumentaci.
Na původní faktuře o tom,ale zminka není. Kdybych věděl,že je telefon opravovaný neměl bych o něj zájem.
Nemůže, být problém,že jsem tuto informaci zjistil až po roce? Telefon za tuto dobu už nese známky používání. Nemůže se prodejce nějak "cukat". :hm
denys
Čtenář

Odeslat příspěvekod osobne 30. 3. 2007 06:47

To je jasné, že se bude cukat. Musíš postupovat tvrdě a neúprosně (písemně odstoupit od smlouvy, předat mu to před svědkem nebo poštou doporučeně) potom buď sám změkne, nebo budeš muset podat občansko právní žalobu k soudu a nabonzovat to ČOI.
:wink: :wink: :wink:
"osobne" je o5 z5 ... a s ním přichází i zákon !!!
osobne
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod denys 30. 3. 2007 13:07

Díky.
Dnes mi prodejce sdělil,že se opravdu jednalo o opravované zboži, které bylo zařazeno do výprodeje. :x
Prý tento údaj byl u zboží uveden. Já ale na faktuře od mobilního telefonu tento údaj nemám. V kopii faktury zaslané prodejcem je informace o výprodeji uvedena (jedná se,ale pouze o elektronickou fakturu).
Myslím,že je to tedy jasné klamání spotřebitele. Bude při reklamaci vadit, že jsem se o této zkutečnosti dozvěděl až 1,5roku po koupi? :cry:
denys
Čtenář

Odeslat příspěvekod osobne 30. 3. 2007 13:30

Nevadí to, nereklamuj to, ale rovnou odstup od smlouvy. Reklamace a odstoupeni od smlouvy není vždy to samé.
:pozor2 :pozor2 :pozor2
"osobne" je o5 z5 ... a s ním přichází i zákon !!!
osobne
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod denys 30. 3. 2007 13:35

Díky moc. Všechno se vyřešilo. Prodejce svou chybu uznal. Děkuji za pomoc
denys
Čtenář

Odeslat příspěvekod osobne 1. 4. 2007 07:35

Rádo se stalo.
:oops: :oops: :oops:
"osobne" je o5 z5 ... a s ním přichází i zákon !!!
osobne
Trvalý BAN
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků