3. reklamacia a vratenie penazi

Zde můžete konzultovat s ostatními své právní problémy s reklamacemi, výměnou zboží, odstoupením od smlouvy a věci s tím související

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod Snoopy 27. 3. 2007 18:49

Je mi to jasne a vim, ze mi nic jineho nezbude, nez to zkusit. A co se tyce ruznych nazoru, tak me to ani neprekvapuje. Nemluvi se nahodou o "vykladu" zakona? Kazdy si ho vylozi trochu po svem a uz tu mame stret a vyhraje ten, kdo ma s sebou vice tlustych knih ;)
No nic, diky za paragrafy :)
Snoopy
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod osobne 27. 3. 2007 18:50

Snoopy: Nemá cenu prodavači nijak hrozit. Ani výhružnými slovy a ani paragrafy. Prodavač je povinen přijmout reklamaci ihned, když ji uplatníš. Může ji samozřejmě vzápětí zamítnout s uvedením důvodů. Ten důvod zamítnutí si nech v takovém případě písemně potvrdit. Pokud to odmítne zpracovat písemně, stačí mít na to svědka (veliká pokuta od ČOI). Od toho se může odvíjet další občanskoprávní řízení před soudem.

§ 19 odst. 1 zák. o ochraně spotřebitele
S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, 13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
Naposledy upravil osobne dne 27. 3. 2007 18:56, celkově upraveno 1
"osobne" je o5 z5 ... a s ním přichází i zákon !!!
osobne
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Snoopy 27. 3. 2007 18:55

No ja nerad hrozim, ale obchod je dzungle a profituje ten, kdo ma vetsi tesaky ;) Takze obvykle ostrouham. Uvidim.
Snoopy
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod osobne 27. 3. 2007 18:58

Účelem jednání s neochotným prodavačem by nemělo být donutit ho k prosazení svého názoru, ale nachytat ho při (jakémkoliv) porušení zákona, mít to podepřené svědkem nebo písemně a později postupovat na základě této jeho chyby.

Jinak ti můžu poradit ještě jednu užitečnější radu, příště si kup Motorolu, technologické zpracování telefonů Motorola je nejlepší na světě. Tam žádné problémy s joystickem nehrozí.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
// Michal P: prosím rady jaký telefon si koupit sem nepatří, na to je mobilmania
"osobne" je o5 z5 ... a s ním přichází i zákon !!!
osobne
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Snoopy 27. 3. 2007 19:08

No tohle je K700i. Mam jej pres dva a pul roku a uz po roce zacal zlobit. Ani ne rok po prvni vymene, opet to same, takze druha oprava. No a neuplynul dalsi rok a zase. Pritom pred K700 jsem rok aktivne uzival T610, ktery mam dosud, a pouzival jsem jej v dobach raklamace a i nejaky cas s druhou SIMkou, a tam je joy stale jako novy. Nekde jsem cetl, ze problemy s joyem maji i novejsi typy 750(?), takze zmena firmy me uz taky davno napadla s ohledem na to, ze ani u ohlasenych novinek se joye nehodlaji vzdat. No ale tohle je OT a situaci to moc neresi. Ted se mi zrovna nechce kupovat novy telefen, jsou dulezitejsi veci. Snad pozdeji.

No a to je ono. Pokud nemam pravni zazemi/vzdelani ci alespon zbezne znalosti, tezko muzu prodejce nacapat, kdyz nevim na cem :) I kdyz vetsinou ani ti prodejci se v tom tolik neorientuji, takze mnohdy to je o tom, jak clovek dokaze byt presvedcivy. Tim nemyslim zrovna krik a vyhruzky, ale alespon vyvolat dojem zasvecenosti ;) Kazdpoadne, tohle bude spis vztah ja a autorizovany servis. Prodejna, kam pujdu, je jen zprostredkovatel informace o zavade a dorucovatel telefonu.

// Michal P: příspěvky sloučeny používej prosím funkci EDITOVAT
Snoopy
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod osobne_ 7. 7. 2007 04:49

Snoopy píše:Kazdpoadne, tohle bude spis vztah ja a autorizovany servis. Prodejna, kam pujdu, je jen zprostredkovatel informace o zavade a dorucovatel telefonu.


No to právě ne, prodejna kde jsi to koupil by měl být pro tebe partner k jednání, tam by jsi to měl přednostně reklamovat. Reklamaci přímo v autorizovaném servisu nedoporučuji.
Pink Panther, alias šéfinspektor Jacques Clouseau je o5_z5 a s ním přichází i ZÁKON.
osobne_
Čtenář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tominqoo 3. 8. 2009 15:30

Cafte mám na vás otázku,

chcem vedieť či mám nárok na vrátenie peňazí pri takomto prípade :
1, Telefón je už 4 krát v záručnej oprave. V záručnom liste je sú zapisané už tri závady (baterka, 2x prasknutá klavesnica) a teraz bol telefón odnesený s pokazeným celým vysúvacím mechanizmom. Protokoli o reklámacií mám ale iba z 3 opráv pretože, tú baterku riešil na mieste, čiže ju iba vymenil, ale do záručného listu to zapísal. Môžem teda aj toto počítať za závadu a teda mi peniaze vrátiť musia nakoľko som to teraz odniesol so 4 závadou a do protokolu som aj nechal napísať, že žiadam o vrátenie penazí.

2, Na jednom reklamačnom protokole mám napísané dve závady (popraskaná klávesnica a pokazená nabíjačka). Ako sa to ráta ? Ráta sa to ako jedna reklamácia a teda potrebuje daľšie tri na vrátenie peňazí alebo sa to ráta ako dve závadi a teda potrebujem už len dve ?


Za odpoveď Vám vopred ďakujem
tominqoo
Čtenář

Odeslat příspěvekod Lexx 3. 8. 2009 19:22

1) Baterka se počítá jako závada (jinak by ti ji jen tak nevyměnili a nenapsali to do ZL)
2) Pokud se vyskytnou dvě vady najednou, počítá se to pořád jako dvě vady
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Lexx
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tominqoo 3. 8. 2009 19:52

cize v tom prvom pripade mam narok na vratenie penazi ano ?
tominqoo
Čtenář

Odeslat příspěvekod Lexx 4. 8. 2009 22:06

Zdá se mi, že to píšeš trochu zmateně - jak můžeš mít reklamační protokol "iba z 3 opráv", když ti to jednou měnili na místě bez protokolu a čtvrtá oprava teprve probíhá? Ale to je celkem jedno, měl bys mít nárok na odstoupení od kupní smlouvy při čtvrté vadě.
Mimochodem, takhle to funguje v Česku; pokud ten telefon reklamuješ na Slovensku, nevím a ani nebudu zjišťovat, jak je na tom slovenská právní úprava.
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Lexx
Nadšenec
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků