Reklamace bot u Baťi

Zde můžete konzultovat s ostatními své právní problémy s reklamacemi, výměnou zboží, odstoupením od smlouvy a věci s tím související

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 15. 11. 2010 07:36

Ja u Bati reklamoval jen jednou a bez problemu. Ale uz tam dlouho nenakupuji - nevyberu si. Chodim k Leiserovi, ten mi padne vic, vetsinou skoncim u znacky Joseph Siebel. Reklamace naprosto bez problemu.
Velmi me zklamala znacka Ecco, take koupeno u Leisera. Sandaly za 2,5 tisice (se slevou, dnes stoji jeste o trochu vic) a vydrzely par mesicu.
PatrikChrz
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hardlove 20. 6. 2011 11:06

Tak po dnešní zkušenosti si u Baťi nekoupím už ani ponožky. Přítel se po dlouhém dokopovaní konečně uríčil a šel si koupit nové boty. A rozhodl se že si je koupí u Baťi vybral si obuv co se mu líbila a padla mu na nohu, ale bohužel po dvou dnech se na botech objevila vada, začala se odlepovat podrážka. Tak jsme se vydali reklamovat boty do 30 km vzdálené pobočky. Paní na informacích nám řekla, že je to v pořádku, že se to přilepí a že to bude o.k. Ať se za dva dny stavíme pro opravené boty. S tím jsme razantně nesouhlasili požadovali jsme výměnu zboží nebo okamžití odstoupení od smlouvy, ale moc milá paní prodavačka nám oznamila, že na nic takového nemáme právo, že se to jenom přilepí a je hotovo. V ten okamžik jsem si vzpomněla na zážitek mé známé před několika lety, která si koupila boty u vietnamců a hned se rozlepili tak se vydala do obchodu, kde je koupila a obrátil ase na hlavního prodavače a ten šel do kasy vyháhl 50 a řek na na lepidlo. To jak nám reklamaci předvedla paní u bati bylo to sáme jen nám nedalo to pade, ale řekla stavte se za 2 dny bude to přilepené. S tím samozřejmě nesouhlasíme a poslali jsme naše vyjádření na vedení společnosti a k vyjádření k reklamaci a také jsem uvedla, že nesouhlasím s opravou a požaduji výměnu zboží nebo okamžité odstoupení od smlouvy jak na to mam podle §616 občanského zákona, z tzv. rozporu s kupní smlouvou. právo. Pro vysvětlení o rozpor s kupní smlouvou se jedná v případě, že se vada objeví do 6 měsíců od koupi zboží. V tomto případě máte právo si vybrat způsob vyřízení reklamace a to konkrétně mezi opravou, nebo výměnou věci a pokud by tato vaše volba nebyla možná, tak máte právo na odstoupení od smlouvy nebo přiměřenou slevu. Jedná se o jakési „zvýhodnění reklamace“ v prvních šesti měsících, z toho důvodu, abyste hned od prvopočátku neměli opravované zboží. Jinak řečeno než něco pudete reklamovat tak si přečtěte na co máte jako zákaznik právo.
hardlove
Čtenář

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 20. 6. 2011 11:58

Můžeš dát odkaz na příslušný § ? Co já vím, tak rozdíl je pouze v tom, že v prvích 6 měscích pouze nemusíš prokazovat, že jde o vadu výrobku a ne např. nesprávné úžívání, důkazní břemeno nese výrobce (prodejce).
Určitě není možné u prvního výskytu odstranitelné vady žádat nový výrobek (představ si, že by tohle šlo uplatnit třeba u auta). Samozřejmě jsou obchody, kde to neřeší a vyměňují nabo vrací peníze (zejm. supermarkety).
PatrikChrz
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod myšpulín 20. 6. 2011 12:53

Tak u aut tyhle věci asi neplatí? Protože jsem neslyšel, že by někomu po 4 závadách měnili auto.
myšpulín
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod teplice 20. 6. 2011 13:15

tak u aut máš záruku bud v kilometrech nebo v letech, ne?
Myšpulín: Nevím mě živě moc neříká, byl jsem tam jen párkrát. Když potřebuju něco kolem PC tak se stejně zeptám v garáži, tam se nebojím že mě sjede někdo ve věku mýho syna :-D
teplice
Ovčák 2009
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod trent 20. 6. 2011 13:35

Když už tedy mluvíte o autech, tak je různá záruka na různé součástky. ;-)
Na dva díly vodíku, vždy jeden díl kyslíku. To je nápoj pro bohy, postaví tě na nohy.
trent
NightWriter
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hardlove 23. 6. 2011 11:23

Jinak pro někoho komu se to nezdá, že existuje něco takového
Občanský zákoník
§ 616

(1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)

(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena.

(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Obrátila jsem se i na ČOi jestli jsem v tomto případě v právu a bylo mi řešeno, že se jedná o tvz. rozpor s kupní smlouvou a mám právo si zvolit způsob vyřízení reklamace.A ne to co tvrdí prodejce, že slepení je v pořádku. Já jsem si zákony nevymyslela. Tento zákon je na obranu spotřebilele, ale bohužel se nedodržujou. A na otázku u reklamačního ředitele, že nesouhlasím s postupem reklamace. Protože boty neprohlédl, žádný znalec, aby zhodnotil jestli vada nebyla na výrobku již v den koupě a já jsem o tom nebyla informována a nevšimla jsem si toho a nejedná se tedy o tvz. rozpor s kupní smlouvou. Mi pán odpověděl : Vada mohla být na výrobku už v den koupě, ale jde to přilepit tak je to v pořádku. No to mi moc v pořádku nepřijde i na ČOI mi potvrdili, že pokud požaduji výměnu tak jsem v právu.

-- 23. 6. 2011 12:25 --

http://zakony-online.cz/?s6&q6=616
hardlove
Čtenář

Odeslat příspěvekod MgX 25. 6. 2011 13:49

[Lehký OT] Možná to tu už někde je popsané. Já mám velmi podobnou zkušenost. Ovšem s lepším koncem. Pravda - průběh byl jiný.

Je to již řadu let zpět a tak si přesně nepamatuji detaily, tudíž se omlouvám.

Koupil jsem boty u firmy Baťa. Vzhled se mně líbil, byly sice trochu dražší, ale říkal jsem si - kvalita. Dal jsem je na nohy a chtěl jít něco vyřídit. Po několika stovkách metrů (a možná ani ne), jsem cítil na noze zvláštní pocit - haha - bota byla rozlepená. Musel jsem se vrátit přezout. Botu jsem reklamoval ... nevím, zda jednou, nebo vícekrát (mám pocit že to bylo víckrát). Nakonec jsem se naštval a chtěl peníze - ty jsem dostal.

Po nějaké době měla stejný problém kolegyně. Zase rozlepené boty.

Mám pocit, že zřejmě používají nějaká nekvalitní lepidla, že boty nedrží při sobě. [Konec OT]

K tématu ... no, já mám pocit, že možnost odstoupit od smlouvy lze - v tomto případě. Stál bych si za svým, to že prodavač, či dokonce ředitel nemají přehled v zákonech, nebo se jim brání, je zcela normální.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hardlove 27. 6. 2011 07:27

Tak tak obrátila jsem se i na D-Test, ČOI a SOS obrany spotřebilele s prosbou o radu. A bylo mi potvrzeno, že výměnu požaduji správně a že na to ze zákona mám právo, že se jedná o rozpor s kupní smlouvo a proto mám právo si zvolit způsob vyřízení reklamace jak to uvádí zákon a né to co tvrdí Baťa. A dozvěděla jsem se jak na D-Testu, SOS obrany spotřebilete tak i na ČOI, že na Baťu je nejvíc stížností co se týče reklamací a oprávněných, ale jediná cesta je přez právníka. A pokud chcece být spokojeni s kvalitou tak v žádným případě do Baťi.
hardlove
Čtenář

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků