od 4honza 19. 10. 2011 13:53
To je prostě střet tvého práva se životem. Ač seš v právu, musíš mít v ruce dost podkladů k tomu, abys to mohl prokázat, když dojde na lámání chleba. Příště už budeš vědět, že jakmile budeš něco reklamovat, že závadu na prodejně předvedeš a necháš si do reklamačního protokolu napsat, že se projevila v přítomnosti pracovníka na prodejně.
Ten nešťastník, který to vyřizuje na prodejně má obvykle nějaký stanovený postup, kterého se musí držet - ten také nemá moc prostoru, je prostě malý pán, aby mohl rozhodnout proti vnitřnímu předpisu, že ti má vrátit peníze. Tohle je pak o vyjednávající taktice na prodejně.
V tvém případě bych postupoval tak, že pokud odmítá dotyčný vrátit peníze, nechal si zavolat vedoucího prodejny a vysvětlil mu situaci. Zdůraznil to, že závada se projevila již třikrát, teď i počtvrté a je asi zjevné, že sis ani v minulých případech nevymýšlel, že tam ta závada byla, když se závada stále objevuje. Že je tedy velice pravděpodobné, že se objeví znovu, když servis ještě vůbec nic nebyl schopen opravit pořádně a že kromě toho, že příště ti budou muset stejně vracet peníze, (bude to jimi 2x potvrzené), tak budou mít náklady s posíláním zboží tam a zpět. Je to již vícemnéně o komunikaci a vyjednávání tak, abys dosáhl toho, na co máš nárok.
Vymáhat soudně vrácení peněz asi nebude příliš efektivní, zvlášť pokud nemáš důkazy, které tvojí verzi potvrzují.