Poškození předmětu během záruční opravy - co dál?!

Zde můžete konzultovat s ostatními své právní problémy s reklamacemi, výměnou zboží, odstoupením od smlouvy a věci s tím související

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod Balu_CZ 29. 12. 2010 14:28

Dobrý den, dne 9.12.2010 jsem dal do záruční reklamace do značkové prodejny T-Mobile Sony Ericsson Xperia X1 s tím, že nefungovaly některé klávesy na klávesnici a 3.5 jack na sluchátka; který jsem tam před necelými dvěmi lety zakoupil. Předevčírem jsem na prodejně byl s tím, že mi reklamace není uznána s ohledem na softwarové úpravy (to je možné protože firmware jsem si přehrával) nicméně při bližším ohledání jsem zjistil, že celá boční lišta, bok telefonu, na kterém drží zadní kryt chybí a tudíž zadní kryt absolutně nedrží a zároveň baterie díky tomu á vůli hraničící s vypadnutím baterie bokem. V reklamačním protokolu je uvedeno, že je zaprášený a poškrabaný, logicky ale nic o chybějícím boku telefonu. Reklamaci jsem tudíž nepřebral a odkázal se na vedoucího prodejny, přes protesty slečny za přepážkou, že si to mám přebrat a co ona s tím má jako dělat. Vedoucí prodejny mne odkázal na slečnu, která reklamaci přebírala, ktžerá v prodejně bude zítra; nicméně vůbec netuším, jak dále postupovat a jaká mám v tomto případě, kdy sice kreklamace jako taková uznána nebyla ale telefon byl jinak jiným způsobem poškozen, postupovat. Prosím o jakékoli rady, kam se obrátit, jakékoli odkazy, zkušenosti,ideálně obchodní zákoník, jak tuto situaci řešit.. Je mi jasné, že budou chtít po mne podpis o převzetí telefonu a potvrzení tak, že jsem si závadu způsobil sám..
Balu_CZ
Čtenář

Odeslat příspěvekod bures2 29. 12. 2010 18:27

Tady ti asi nikdo moc neporadíme, postup máš správný, ale hlavně se nenech ukecat!
bures2
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Balu_CZ 29. 12. 2010 18:55

jde mi o to, co po nich můžu nebo mám chtít?! X1 se už nevyrábí takže už mi ji stěží vymění (i když toto by bylo to nej co bych si přál). Jde o to, zda když mi neuznali reklamaci, se na mobil vstahuje záruka. A pokud ne, jak dlouho mohou mobil "opravovat", popřípadě jestli mi mohou nabídnout kompenzaci finanční. Podle čeho se taková škoda oceňuje a jak postupovat jako poškozený v této věci? operátorovi to může být jedno ale já potřebuju něčím volat. Děkuju za jakékoli potřehy či rady..
Balu_CZ
Čtenář

Odeslat příspěvekod hobitt 29. 12. 2010 22:08

Jestli sis do mobilu nahrál nějaký custom FW (čili ne ofiko aktualizaci od výrobce - nevím, jak je to u SE, ale Nokia to umožňuje přes NSU), tak jsi o záruku přišel. Nemáš tedy nárok na opravu, ani na navrácení peněz.

Co se týče poškození telefonu techniky na prodejně T-Mobilu...nevyznám se v tom, ale přišel bych tam zítra s foťákem, telefon si nafotil, nepodepsal bych jim nic a trval bych na opravě toho boku. Na to oni můžou, ale nemusí přistoupit. Nic nepodepisuj, buď tvrdej a nějak to dopadne. Přinejhorším bych se s fotodokumentací a kopií nepodepsaného reklamačního protokolu obrátil na ČOI.

Nejsem odborník, toto je pouze můj dojem a mnou navrhované řešení.
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
2000 Fiat Punto 1.2i ELX
2007 Citroën Berlingo 1.4i X
2017 Dacia Dokker 1.6 LPG
hobitt
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod M. 30. 12. 2010 12:58

Ohledne FW souhlasim s hobittem, bohuzel, je to tak.

Me u O2 taky poskodili telefon behem opravy, vsiml jsem si toho az doma, prisel jsem to vratit a dostal jsem ihned novy.
"Systém GPS není určen pro přesné určování polohy
a nikdy byste neměli výhradně spoléhat na data
o poloze získaná z přijímače GPS a rádiových sítí pro
zjišťování polohy nebo navigaci."

Nokia 6
M.
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod trent 1. 1. 2011 13:40

S tou ROM to byla chybka. Měl jsi tam před reklamací nahrát původní. Ještě, že je to na win tak jednoduché. Ovšem s tím bokem... tam bych trval na nápravě, protože pokud není v přijímacím protokolu toto zaznamenáno, nemají nárok.
Na dva díly vodíku, vždy jeden díl kyslíku. To je nápoj pro bohy, postaví tě na nohy.
trent
NightWriter
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slonik 3. 1. 2011 08:24

přesně tak. Napsal bych do reklamačního protokolu, že trvám na vrácení přístroje v původním stavu. Čekat na slečnu co telefon přebírala? To si z Tebe asi dělali legraci. Jsou povinni tuhle záležitost řešit v provozní době a ne až tam bude nějaká slečna.

Osobně bych postupoval tak, že bych jednak udělal to co popisuju výše, získaný čas bych využil pro poradění se třeba na spotrebitele.info a pokud by to bylo možné, tak bych si nechal přes infolinku vygenerovat kód na přechod k jinému operátorovi. Nejspíš tě pak bude kontaktovat retenční oddělení a těm bych to barvitě popsal a chtěl ještě nějakou další kompenzaci. To jde ale jen v případě, že máš nějakou útratu a platíš včas
Určitě možná s váma tak jakoby nesouhlasím!
Slonik
Expert
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků