Reklamace notebooku

Zde můžete konzultovat s ostatními své právní problémy s reklamacemi, výměnou zboží, odstoupením od smlouvy a věci s tím související

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod klaron 15. 8. 2010 15:11

Ahoj,

v září 2008 jsem si koupil na VŠ notebook HP 6735b. Celou dobu pracoval víceméně bez problémů, avšak zřejmě díky výrobní vadě je celou dobu hlučný a hodně topí. Toto se poslední dobou hodně zhoršilo a větrák běží neustále naplno a na spodní části notebooku se nedá ani udržet ruka, jak je horký.
Budu rád, když mi notebook opraví a pracoval by v pořádku a potichu, ale protože vím, že je tento problém s těmito počítači velmi častý a hodili by se mi peníze, nevadilo by mi vůbec vrácení peněz. Mou jedinou možností, jak se k penězům dostat je, 30 denní lhůta na reklamaci. Notebook budu dávat k reklamaci poštou a tady si právě nejsem jistý, jak přesně tato lhůta funguje. Zda se 30 dní počítá od okamžiku přijetí zásilky obchodem po odeslání obchodem nebo nějak jinak.

K notebooku mám originální přislušenstství, včetně všech CD, jen mi doma někdo vyhodil krabici, ve které notebook došel, jedná se o problém?

Případně máte prosím nějaké tipy pro reklamaci, jak ideálně docílit vrácení peněz, co vše se dá ještě reklamovat apod.

Obchod, kde budu reklamovat je itlevne.cz

Díky moc,
Klaron
klaron
Čtenář

Odeslat příspěvekod mtmccox2 15. 8. 2010 15:18

Mám pocit že až po uplynutí těch zákonných 30 dní máš právo žádat vrácení peněz nebo výměnu za adekvátní jiný kus (pokud se tento již neprodává, což u výpočetní techniky je pravděpodobné).

Na AVmanii vyšly docela šikovné články, tak se podívej: http://avmania.zive.cz/Titulni-strana/J ... fault.aspx
Jesus Christ made changes to your life. Do you want to save it?

|Yes||No|
mtmccox2
Chachumbábův
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod klaron 15. 8. 2010 15:21

Jde mi o to, od kdy do kdy se těch 30 dní počítá
klaron
Čtenář

Odeslat příspěvekod mtmccox2 15. 8. 2010 15:31

Omlouvám se, blbě čtu.

Podle mě by dávalo smysl to počítat od přijetí reklamace obchodem, ale jist si nejsem. Snad poradí zkušenější.. nebo to může být v tom článku.
Jesus Christ made changes to your life. Do you want to save it?

|Yes||No|
mtmccox2
Chachumbábův
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jack111 15. 8. 2010 15:46

Samozřejmě že od přijetí. O jakém jiném datu jsi ještě uvažoval?
Jack111
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod klaron 17. 8. 2010 17:34

Takže 30 denní lhůta se počíta ode dne přijetí obchodem a do kdy? Do doby než mi to dojde nebo než to on odešlě?
klaron
Čtenář

Odeslat příspěvekod Jack111 17. 8. 2010 18:51

klaron: Ode dne přijetí reklamace do vyřízení reklamace a připravení k pro zákazníka. O vyřízení tě informovat ani nemusí, pokud se nedohodnete (nejlépe písemně), může být zboží připraveno na prodejně třeba půl roku.
Jack111
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod klaron 17. 8. 2010 19:27

Ano, takhle vím, že to platí, když tam doneseš věc osobně. Já se ale ptám na to, když to posílám do eshopu poštou. Potom mi to oni posílají poštou zpátky a já tam určitě volat a prosit je o odeslání nemusím. To, že se to řeší poštou je IMHO jiná situace a na to se ptám.

-- 17. 8. 2010 20:31 --

Ano, takhle vím, že to platí, když tam doneseš věc osobně. Já se ale ptám na to, když to posílám do eshopu poštou. Potom mi to oni posílají poštou zpátky a já tam určitě volat a prosit je o odeslání nemusím. To, že se to řeší poštou je IMHO jiná situace a na to se ptám.
klaron
Čtenář

Odeslat příspěvekod Slonik 21. 8. 2010 19:17

Doba záruční opravy se počítá skutečně od přijetí obchodem do jeho odeslání zpět. Záruční doba se samozřejmě prodlužuje o dobu, kdy byl přístroj v opravě (opět od přijetí do odeslání). Pokud se závada projevovala od začátku, měl jsi reklamovat poněkud dříve - v době prvního půl roku jsi dokonce mohl požadovat nikoli opravu, ale výměnu za jiný bezvadný kus (říká se tomu tuším rozpor s kupní smlouvou).

Na zrušení kupní smlouvy by se musela stejná závada projevit 3x nebo různé závady 4x nebo by muselo jít o vadu neodstranitelnou. Pokud má notebook záruční dobu zákonné dva roky (a myslím, že HP delší záruku neposkytuje) a kupoval jsi ho v září 2008, tak bych to viděl s vrácením peněz hodně bledě. Čili ti zbývá čekat, že obchodník nestihne vyřídit reklamaci do 30 dnů. Ale to se moc často nestává.

Vzhledem k vývoji cen této techniky rozumím tomu, proč chceš dosáhnout vrácení peněz - byl by za to nový notebook a ještě by dost zbylo, že. Být tím obchodníkem, napadne mě to taky a reklamaci bych řešil jako opravu.
Co se týče dotazu ke krabici, tak ta samozřejmě není nutná.
Určitě možná s váma tak jakoby nesouhlasím!
Slonik
Expert
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků