Dobry Den. Pokazil sa mi pevny disk, ale nemozem nast zarucny list ani doklad o zaplateni, kupoval som to v alze a som tam registrovany a v elektronickej forme tam je objednavka, aj cislo...Je mozne tento disk reklamovat a ko postupovat ak ano?
No záleží na dobré vůli prodejce. Určitě bych se o to pokusil. Jestli to máš daleko, tak doporučuji "přiznat barvu" po e-mailu a dohodnout se, ať tam nejdeš zbytečně.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
Dnes se jede, povětšinou, dle čárových kódů, SN atp. ... tudíž, pokud něco takového na Tvém disku je, zcela určitě bych se reklamovat pokusil. V PC by měli najít, že tento kus byl prodán právě u nich.
Lexx netvrdím, že všechno/všechny/všechny ... některé firmy jedou na SN, nebo na čárové kódy. Takto evidované zboží je pak lehce dohledatelné. Pakliže tento systém využívá celý řetězec (výrobce, distributoři, dealeři, prodejci ...) je možné zjistit, kdy/kde/kdo/co a jak
Můj názor
V každém případě platí ono staré přísloví ... líná huba - holé neštěstí ... tudíž, raději se půjdu zeptat, zda mohu reklamovat a zkusím to, než se na to vyfláknout a zbytečně přijít o peníze/výrobek.
Tak čárové kódy samozřejmě, to je velice užitečná věc, ale evidence sériových čísel, to dělají snad jen servisy. A mluvím z vlastních docela bohatých zkušeností
A jako důkaz o koupi stačí účtenka nebo záručák (samozřejmě vyplněný) nebo údajně i jen svědectví.
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Proc by ne evidence seriovych cisel ci jinych identifikatoru? Jak by jinak ten obchod poznal, jestli reklamujes opravdu zbozi koupene u nich nebo stejny typ koupeny uplne nekde jinde?
Obzvlast u PC a elektroniky by to slo desne lehko zneuzit. Driv, dokud byly zarucaky, tak se to neresilo, oznaceni vyrobku bylo v nem. Ted, kdy vetsina veci ma misto zarucaku fakturu, tak je to seriove cislo prave na ni. A tim padem i v systemu a tim padem jde i dohledat
Zalezi na dobre vuli obchodnika. Kazdopadne podle zakona doklad k vyrizeni reklamace nepotrebujes: Záruční list a reklamační protokol
Záruční list není podmínkou. Stačí doložit, například paragonem, korespondencí s prodávajícím, svědeckou výpovědí či jinými prostředky, že zákazník dané zboží skutečně koupil u konkrétního prodávajícího v konkrétní okamžik.
Tak tak, stačí jakkoliv dokázat, že jsi to které zboží zakoupil u konkrétního prodejce... Účtenka je nejlepší, ale jde i svědek, výpis z karty... Pokud však takový důkaz nebude prodávajícím uznán, nezbývá než se obrátit na soud.
Excuse me, is this the Society for Asking Stupid Questions ?