Strateny doklad o reklamaci je mozne reklamovat?

Zde můžete konzultovat s ostatními své právní problémy s reklamacemi, výměnou zboží, odstoupením od smlouvy a věci s tím související

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod rado3105 20. 6. 2009 16:05

Dobry Den. Pokazil sa mi pevny disk, ale nemozem nast zarucny list ani doklad o zaplateni, kupoval som to v alze a som tam registrovany a v elektronickej forme tam je objednavka, aj cislo...Je mozne tento disk reklamovat a ko postupovat ak ano?
rado3105
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 20. 6. 2009 17:17

No záleží na dobré vůli prodejce. Určitě bych se o to pokusil. Jestli to máš daleko, tak doporučuji "přiznat barvu" po e-mailu a dohodnout se, ať tam nejdeš zbytečně.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jannnn 20. 6. 2009 17:18

nevim jak v alze, ale v czechcomputeru naprosto bez problemu bez jakyhokoli dokladu...

predpokladam ze to taky pujde, oni si to v systemu bezproblemu dohledaji...jestli ne, tak je to jen jejich neochota vuci zakaznikovi.
jannnn
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lexx 20. 6. 2009 19:39

A pokud to bylo placené kartou, tak to dokonce mají povinnost dohledat.
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Lexx
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 20. 6. 2009 19:40

Dnes se jede, povětšinou, dle čárových kódů, SN atp. ... tudíž, pokud něco takového na Tvém disku je, zcela určitě bych se reklamovat pokusil. V PC by měli najít, že tento kus byl prodán právě u nich.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lexx 20. 6. 2009 19:44

To si zdaleka nemyslím, že si evidují všechna prodaná sériová čísla.
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Lexx
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 20. 6. 2009 22:10

Lexx netvrdím, že všechno/všechny/všechny ... některé firmy jedou na SN, nebo na čárové kódy. Takto evidované zboží je pak lehce dohledatelné. Pakliže tento systém využívá celý řetězec (výrobce, distributoři, dealeři, prodejci ...) je možné zjistit, kdy/kde/kdo/co a jak :-)

Můj názor ;-)

V každém případě platí ono staré přísloví ... líná huba - holé neštěstí ... tudíž, raději se půjdu zeptat, zda mohu reklamovat a zkusím to, než se na to vyfláknout a zbytečně přijít o peníze/výrobek.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lexx 20. 6. 2009 23:17

Tak čárové kódy samozřejmě, to je velice užitečná věc, ale evidence sériových čísel, to dělají snad jen servisy. A mluvím z vlastních docela bohatých zkušeností :-)

A jako důkaz o koupi stačí účtenka nebo záručák (samozřejmě vyplněný) nebo údajně i jen svědectví.
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Lexx
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jannnn 20. 6. 2009 23:25

Proc by ne evidence seriovych cisel ci jinych identifikatoru? Jak by jinak ten obchod poznal, jestli reklamujes opravdu zbozi koupene u nich nebo stejny typ koupeny uplne nekde jinde? :)

Obzvlast u PC a elektroniky by to slo desne lehko zneuzit. Driv, dokud byly zarucaky, tak se to neresilo, oznaceni vyrobku bylo v nem. Ted, kdy vetsina veci ma misto zarucaku fakturu, tak je to seriove cislo prave na ni. A tim padem i v systemu a tim padem jde i dohledat :)
jannnn
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lexx 21. 6. 2009 09:48

jannnn píše:Jak by jinak ten obchod poznal, jestli reklamujes opravdu zbozi koupene u nich nebo stejny typ koupeny uplne nekde jinde? :)

Nijak :-)
A jak třeba by toho šlo zneužít? Nic moc mě nenapadá.
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Lexx
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kromec 21. 6. 2009 11:20

Zalezi na dobre vuli obchodnika. Kazdopadne podle zakona doklad k vyrizeni reklamace nepotrebujes:
Záruční list a reklamační protokol

Záruční list není podmínkou. Stačí doložit, například paragonem, korespondencí s prodávajícím, svědeckou výpovědí či jinými prostředky, že zákazník dané zboží skutečně koupil u konkrétního prodávajícího v konkrétní okamžik.

http://www.spotrebitele.info/


Ale uhadej kdyz se obchodnik bude cukat...
CPU Zilog Z80 A/3,5 MHz, RAM 48 KB, ROM 16KB, grafika 256x192 bodů v 15-ti barvách,magnetofon ;) :)
kromec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Player. 21. 6. 2009 21:32

V alze to ide. Odskusane.
Player.
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bungo 23. 6. 2009 23:51

Tak tak, stačí jakkoliv dokázat, že jsi to které zboží zakoupil u konkrétního prodejce... Účtenka je nejlepší, ale jde i svědek, výpis z karty... Pokud však takový důkaz nebude prodávajícím uznán, nezbývá než se obrátit na soud.
Excuse me, is this the Society for Asking Stupid Questions ?
Bungo
VIP uživatel


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků