Stránka 1 z 3

Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 4. 2009 16:12
od ---igi---
Nevím zda tato otázka tady je někde zodpovězena, ale hledal jsem a nenašel, proto se předem omlouvám... Počítají se do zákonné lhůty 30 dní na reklamaci i soboty, neděle a svátky nebo pouze pracovní dny? Mám telefon v servisu od 9.4., kdy můžu nejdříve žádat odstoupení od smlouvy, zda už 9.5. (což vychází na sobotu, tedy v pondělí 11.5.) nebo až později? Předem díky za odpověď.

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 4. 2009 16:55
od 4honza
Je to tak, ze kdyz prijdes v pondeli 11.5., tak pokud nebude zbozi opraveno, tak muzes zadat o odstoupeni od smlouvy. To, ze provozovna neni v den vyprseni reklamace otevrena, bohuzel hraje ve prospech obchodnika. On muze dostat zbozi od dodavatele v dobe, kdy provozovna je zavrena a mel by zbytecnou ztratu, takze to dava smysl.

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 4. 2009 14:19
od Bungo
Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den. Čili i kdyby měl nakrásně obchod otevřen v sobotu i neděli i státní svátek, tak pokud tam následující pracovní dne věc bude opravena, lhůta byla ze strany prodávajícího dodržena.

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 5. 2009 10:27
od ---igi---
díky, to vyzvednutí je mi tedy jasné... ale do té lhůty na opravu 30 dní se soboty, neděle a svátky počítají že? Mohl by někdo dát odkaz nebo stačí číslo paragrafu, kde bych to mohl vyčíst? Já v těchto věcech tápu a zatím jsem to nenašel :-( předem dík

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 5. 2009 10:54
od Bungo
sobota a neděle je taky den, takže se počítají :-)

§ 122 občanského zákoníku.

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 10. 2009 11:10
od jannnn
Mam související dotaz. Když mi těch 30 dní uplyne také v sobotu, v pondělí tam příjdu třeba v 8 ráno, tak již musí mít přístroj opravený, jinak mam nárok na peníze zpět? Nebo se ještě to pondělí počítá do těch 30 dnů, kdy to opravují a já mam nárok až v úterý?

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 10. 2009 11:23
od iwigirl
Když tam přijdeš 30. den 5 minut před zavíračkou a zboží tam nebude, tak můžeš odstoupit. Když dojdeš 31.den kdykoliv, zboží musí být připraveno, jinak můžeš požadovat vrácení peněz. Pokud lhůta končí v sobotu, pak se za 30.den považuje pondělí a za 31.den úterý.

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 10. 2009 11:33
od jannnn
diky, ale co kdyz tam prijdu v pondeli rano? asi nic, co? :-l

ne ze bych tak touzil po vraceni penez, ale jindy se tam pak uz cely tyden nedostanu a ten disk potrebuju :(

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 10. 2009 19:25
od iwigirl
POkud dojdeš v pondělí ráno, budou ti argumentovat tím, že jim opravené zboží dojde odpoledne. ;-)

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 10. 2009 19:55
od myšpulín
A navíc jim to tím můžeš připomenout a oni to můžou to na poslední chvíli někde honit.

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 1. 2010 16:42
od elipsoid
A jaká práva má spotřebitel po uplynutí 30denní lhůty? Mám v reklamaci notebook. Vypadá to, že ho nestihnou opravit - v takovém případě bych rád odstoupil od smlouvy a žádal vrácení peněz. Bohužel na něm ale jsou data, která potřebuju zpět. Je možné po servisu chtít spolu s vrácením peněz ještě zálohu disku (i třeba za poplatek)?

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 1. 2010 01:37
od Lexx
Po uplynutí třicetidenní lhůty bez vyřízení reklamace máš nárok na odstoupení od kupní smlouvy... No, ovšem s tím zálohováním tě asi trochu zklamu, neboť záruka se v těchto případech vztahuje pouze na hardware a pokud bys měl zájem o zálohování dat, měls to uvést už při odevzdávání notebooku do reklamace a pravděpodobně ani to by nestačilo. Ve velkém množství případů servis vrátí počítač do továrního nastavení (rozuměj do nastavení, ve kterém jsi ho koupil), tedy čistý OS. Zálohu disku téměř jistě nemůžeš nárokovat (ale třeba máš připlacenou nějakou speciální službu, která toto umožňuje a já o ní nevím, třeba...) - zvláště poté, co budeš odstupovat od kupní smlouvy... proč by to také dělali, že :-)

Nicméně dovolím si takovou malou úvahu - jen tak pro zajímavost - jakého druhu jsou tvá data? Jsou to důležité údaje tvých klientů, nebo se jedná pouze o filmy & porn? Pokud tedy uvažuji, že má člověk na disku skutečně důležitá data (tedy ten první případ), tak mě přivádí do neskonalého úžasu, že si tato data nezálohuje.

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 1. 2010 13:28
od elipsoid
Je to počítač mojí přítelkyně, která bohužel pravidelně nezálohuje. Nicméně díky za odpověď, bál jsem se, že to tak dopadne.

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 3. 2010 11:42
od douda.tom
Ahoj, mám prosbičku, potřebuji poradit. Svůj telefon jsem dával do záruční opravy 2.2.2010, spočítám-li 30 dní, vychází to na 3.3.2010, to je zítra a zatím se nic neděje. Jsem tedy rozhodnut podle zákona odstoupit od smlouvy, ale teď koukám na příjemku, kde je malinkými písmenky napsáno:
"Zákazník souhlasí s tím, že ve vyjímečných případech může být lhůta k vyřízení záruční opravy prodloužena na 60 dnů. Nebude-li prodejce kontaktovat zákazníka ve lhůtě 30 dnů, má se za to, že se jedná o vyjimečný případ.
Co teď? Platí tohle, nebo takhle nemůžou upravovat lhůty? Já abych tam neletěl zbytečně.
Díky za odpověď.

Re: Reklamace - 30 dní lhůta

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 3. 2010 12:11
od Lexx
Ať počítám, jak počítám, 30 dní uplyne 4.3., nejdříve tedy 5.3. můžeš nárokovat odstoupení od kupní smlouvy. Ale jak je to s platností té doložky, to ti neřeknu.
Nicméně zákon o ochraně spotřebitele povoluje delší lhůtu, než je ta třicetidenní: "Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě."