Stránka 1 z 1

Zrušení smlouvy

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 11. 2008 12:30
od dave84
Mám takový dotaz 30.9. jsem zakoupil mobilní telefon u alza.cz dne 2.10. mi přišel, ale na druhý den se mi začala projevovat na mobilu závada, tak jsem, jelikož byl víkend odeslal mobil na reklamaci hned 6.10. a došel na firmu alza.cz 7.10.Počítá se tedy doba na záruční opravu od 7.10. do 5.11.?Jenže do dneška mi nikdo nedal vědět jen, že se na něm pracuje.Takže jak mám postupovat dál.Zítra tedy 6.11. napsat e-mail o odstoupení smlouvy a že chci vrátit peníze(nebo poslat poštou+originál fakturu).Jenže jak poznám jestli ho neodeslali např. dnes, to znamená jestli ho dnes odešlou, nemůžu zrušit smlouvu, jde mi o to aby se necukali, že ho odeslali 5.11 a aby ho neodeslali např. 6.11. a mezitím jim pošlu výpověď.Mám tedy převzít mobil?A existuje zákonná doba na vrácení peněz? Děkuji za odpověď

Re: Zrušení smlouvy

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 11. 2008 09:46
od dave84
Tak změna, na jejich stránkách se mi zobrazilo, že 5.11.2008 byla reklamace vyřízena, ale telefon byl odeslán až 6.11.2008.Když mobil obdrželi 7.10.2008 30-ti denní lhůta je do 5.11.2008, ale bere se datum vyřízení nebo odelání?Pak mi není jasné, proč mobil neodeslali hned 5.11.2008.Prosím poraďte, nevím jestli jsem v právu a mohu tak zrušit smlouvu, jde mi o to jestli mám, nebo nemám převzít mobil.

Re: Zrušení smlouvy

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 11. 2008 11:48
od Bungo
Obcansky zakonik hovori takto:
Počítání času
§ 122
(1) Lhůta určená podle dní počíná dnem, který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Polovinou měsíce se rozumí patnáct dní.
(2) Konec lhůty určené podle týdnů, měsíců nebo let připadá na den, který se pojmenováním nebo číslem shoduje se dnem, na který připadá událost, od níž lhůta počíná. Není-li takový den v posledním měsíci, připadne konec lhůty na jeho poslední den.
(3) Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den.

Jelikoz jim telefon dorazil prodavajicimu 7.10. tak tricetidenni lhuta bezi od 8.10. do 6.11. Odeslali tedy telefon ve lhute a tudiz vcas.

Re: Zrušení smlouvy

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 11. 2008 13:13
od dave84
Moc děkuji, tohle jsem potřeboval najít, jde vidět, že si to hlídají, ale i tak jsem s obchodem alza.cz hrubě nespokojen.

Re: Zrušení smlouvy

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 11. 2008 04:57
od Slonik
Já tam reklamoval několikrát vždy ke své spokojenosti, tzn. buď výměna za identický kus (nebo lepší model, pokud se konkrétní věc už neprodávala) a nebo vrácení peněz. Jediné co mi trochu kalilo radost je čekací doba na reklamačním oddělení (zpravidla je to +- na hodinku).

Myslím, že tahle firma přistupuje k reklamacím vcelku korektně (= dodržuje zákonná ustanovení, zbytečně zákazníka neprudí a tam kde je věc evidentní, vyřizuje reklamace na počkání).

Pro doplnění:

Reklamace harddisku - 1x výměna za identický kus, podruhé vrácení peněz (šlo o vadnou sérii Seagate Barracuda)

Reklamace externího disku WD Passport Essential 160 GB - výměna za aktuální model (lehký facelift, lepší firmware)

Výměna čtečky karet (koupen nevhodný model na základě nepřesných informací na jejich webu) - nabídka výměny za jiný model bez doplatku (byl asi o 50,- dražší), což jsem odmítnul, protože jsem si čtečku už koupil jinde, následně vrácení penět - čtečka byla nerozbalená, všimnul jsem si toho včas.

Reklamace inkoustu do tiskárny Epson PictureMate (nejspíš vadný čip) - tohle nebylo úplně na počkání, ale po týdnu posuzování mi vrátili peníze.