Cestovni pojisteni - male pojiseteni na zubare?

Diskuse na témata, která se nevejdou nikam jinam

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod Xman 13. 8. 2008 19:25

Zdravim, koukam tak na svoje cestovni pojisteni a u kazde pojistovny je pojisteni na zubni osetreni do 10 000Kc - coz me zrovna u zubare prekvapuje, kterej moc levnej neni . Tak by me zajimalo kolik stoji napr. takovy trhani osmicek, protoze zubarka rikala ze delat to v lete je blbost a ze to rok co budu pryc vydrzi, ale kdyby ne, ze to bude muset ven - no a to mam pochyby ze 10 000 kc pojisteni na to staci... Nebo se pletu? kolik je tak cena za narkozu + vytrhani 4 zubu?
Diky
Xman
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xmms 30. 9. 2008 17:09

Vygugluj si zubaře, kde budeš chtít trhat a zavolej tam nebo napiš mail. Tvůj potenciální zubař bude cenu vědět asi nejlépe. Mně takhle odpověděli zubaři v Dublinu, že za prohlídku si naúčtují €30 a za jednu obyčejnou plombu pouhých 100 eur a v případě plomby bude prohídka zdarma. Ceny jsou ale u každého různé, ale většinou se pohybují kolem stovky za plombu, takže ceny vskutku jako v pohádce...
Vždycky bude někdo lepší než ty. A krysám se nikdy nevyrovnáš. Nikdy!
xmms
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 30. 9. 2008 17:56

V cestovním pojištění se hradí opravdu jen nutný akutní zákrok - zpravidla jen takový, aby mohl klient dojet domů. Vyjímka z limitu je pouze v případě úrazu.

Dále je obecně v cestovním pojištění ve výluce "zhoršení aktuálního zdravotního stavu" (tedy pokud se léčíš se srdcem a dostaneš infarkt, pojišťovna nezaplatí nic) a předpokládám, že by to v tomto případě mohlo být vztaženo i na ten zub (byl již ošetřován). Proto se domnívám, že ve tvém případě by ho pojišťovna zaplatit nemusela bez ohledu na výši částky.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xmms 30. 9. 2008 18:27

To prakticky znamená, že to funguje na principu mít výluku skoro na všechno a jen hrabat prachy. Lepší snad nemít vůbec žádné pojištění, protože by stejně nic nevyplatili. A ten zub si případně sám zacvakat. Jak to chodí, když třeba shoří barák nebo ho sebere vítr? Co všechno pojišťovna požaduje od klienta za dokumenty, aby mu to zaplatila? Nebo stačí u přepážky vyplnit papír a vybrat peníze na počkání?
Vždycky bude někdo lepší než ty. A krysám se nikdy nevyrovnáš. Nikdy!
xmms
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 1. 10. 2008 08:13

ad 1) cestovní pojištění je pouze na NEOČEKÁVANÉ a NÁHLÉ události, zpravidla tedy úrazy (i zde jsou výluky, např. při pokusu o sebevraždu, nebo pokud je to pod vlivem alkoholu, pokud to má být v souvislosti se sportem je třeba zpravidla jiné (dražší) sportovní pojištění, ale ani to nekryje všechny druhy sportů (např. hloubkové potápění, parašutismus, atd)).
Pokud má někdo zdravotní obtíže, musí se tomu podřídit (zub včas vytrhnout, "infarktář" nemá podnikat vysokohorskou turistiku, atd).

ad2) pojišťovna nikdy nevyplácí peníze na počkání. Vždy provádí nějaké šetření. Pokud jde o požár určitě bude chtít vyjádření hasičů (příčina požáru - pokud půjde o chybnou údržbu nebo konstrukci domu nemusí vyplatit nic), pokud o vichřici tak se bude dotazovat na hydrometeorologickém ústavu, zda v místě opravdu vichřice byla (a barák nespadl stářím nebo špatným stavem).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xmms 1. 10. 2008 23:53

Tak mám dojem, že většina lidí platí nejrůznější pojistky zbytečně, protože jejich baráky "nesplňují podmínky". Jen je blbé, že to šetření ohledně stavu a všech potřebných dokumentech nevyžaduje u podepsání smlouvy. Ale zaplatit si ráda nechá.
Vždycky bude někdo lepší než ty. A krysám se nikdy nevyrovnáš. Nikdy!
xmms
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 2. 10. 2008 06:59

...a to by jako pojišťovna měla hradit škody, za které si lidé můžou tím, že nemají dům v řádném technickém stavu? To by bylo zase nespravedlivé vůči těm, kdo se o svůj dům řádně starají, že by museli platit (o hodně) vyšší pojistné.
Ano, zaplatit si to nechá. Pojistnou událostí je postiženo pouze malé množství pojištěných věcí (to je princip pojištění). A pokud by se měla konat prohlídka každé věci, kterou by pojišťovna brala do pojištění, zbytečně by to zvyšovalo náklady a tedy i cenu pojistky. Tu prohlídku si má udělat majitel té věci (a ve smlouvě potvrzuje, že věc je v řádném technickém stavu).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xmms 2. 10. 2008 12:01

Já nemám na mysli si nechat zaplatit od pojišťovny chátrající barák, který se pod tíhou shnilých trámů zřítil nebo špatnou elektroinstalací shořel. Ale chybějící doklad o nějaké pravidelné revizi nebo opožděně provedená kontrola komínu nemusí být skutečnou příčinou požáru. A pojišťovna využije cokoliv, aby to na to mohla hodit a nevyplatit nic. Co třeba špatně típnutý vajgl v posteli u televize? Je to náhlá událost?

Např. u cestovního pojištění mi řekli, že ztrátu zavazedel na hotelu mi vyplatí pouze v případě, že bylo řádně uzamčeno, pod dohledem třeba kamery a že to nesmí být drahé předměty jako třeba notebook, telefon. Samozřejmě je nutné sehnat různá potvrzení z hotelu, policie, důkazové foto a další. Tak jsem nahlédnul do VPP. V případě cenin, které nejsou ve výluce, zaplatí pojišťovna max. 10% z pojistné částky. Takové připojištění zavazadel navíc je vcelku zbytečné, prakticky nevyužitelné, ale je to dobré lákadlo, jak si zaplatit svou jistotu a bezpečí. Na svém webu se pojišťovny pyšní tím, jak za vás zaplatí miliony, ale při prozkoumání podmínek zjistíte, že to bude maximálně jen zlomek toho, pokud vůbec aspoň to. Jejich výluky mi připadají, že snad ani není technicky možné přijít o zavazadlo podle jejich podmínek takovým způsobem, aby mi ho proplatili. Těmto praktikám se odborně souhrnně říká "Výhodné pojišťovací balíčky". A zákazníci (tedy "klienti") mají rádi výhodné balíčky. A nejlépe ty "komplexní", které pokrývají celou "škálu nabídek, produktů, služeb, širokých možností" a jiných oblíbených termínů.

Princip pojištění mi je celkem známý a funguje na principu, že většina lidí si tu smlouvu do detailu neprostuduje, neprobere s právníkem, neumí číst mezi řádky atd. Kdyby všichni věděli, do čeho jdou, na co mají a nemají nárok, pojišťovnictví by zaniklo nebo by přinejmešním muselo radikálně podmínky změnit.
My "odborně poučení" (jako třeba já O:-) ) ale z praxe víme, že výhodným balíčkům je radno se vyhnout a to platí nejen u půjček, vašeho ISP, telefonu, ale také u pojišťovnictví. To je problém těchto abstraktních produktů.
No a na závěr bych doplnil, že jediné důvěryhodné zboží je kus fyzického něčeho, co držím v ruce, třeba rohlík a kuře, kterým jsem se před chvílí nažral a vím, že nějakou dobu budu nažraný a spokojený :-]
Vždycky bude někdo lepší než ty. A krysám se nikdy nevyrovnáš. Nikdy!
xmms
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 2. 10. 2008 14:09

Pokud zákon někomu ukládá, aby provedl nějaké úkony (např. si zajistil revizi elektřiny nebo v případě automobilu technickou) a on to neudělá, tak má smůlu! U soukromého objektu ale myslím takové povinnost (kromě rekonstrukce) není (tedy periodicky provádět nějaké revize). Ovšem u komína to je. Prostě by to bylo zase nespravedlivé vůči těm, co tyto zákony dodržují.

S těmi zavazadly souhlasím. Strávit celý den na policii kvůli pár hadrům se fakt nevyplatí a cenné předměty jsou beztak ve výluce, já když někam jedu, tak si dělám jen léčebné výlohy a odpovědnost.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Nadšenec
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků