Stránka 1 z 2

Brzdná dráha Pendolina

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 1. 2006 21:45
od Zdeněk L.
Nedávno jsme ve škole řešili brzdnou dráhu supervlaku Pendolino. Páni, to byla otázka do pranice. :) Podle mé úvahy se může z 160 hm/h rychlosti pohybovat okolo 500 m, když na to strojvedoucí pořádně "šlápne". Na internetu jsem hledal, bohužel konkrétních čísel jsem se nedopátral.

//Ivo M.: presunuto ze sekce Smetiste

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 1. 2006 22:01
od christian
No konkretne ti cisla nereknu, ale vzhledem k rychlosti a hmotnosti to bude dlouha draha.. Minimalne tech 500-600 metru..

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 1. 2006 22:16
od a
tak to predsa zalezi od strasne vela veci, bez potrebnych udajov to nevypocitas ani priblizne

Odeslat příspěvekNapsal: 12. 1. 2006 00:34
od AndrewJ
si myslím, že tolik ani ne.. i když záleží asi, kolik má brzd, ale brzdění za pomoci vířivých proudů je docela účinné..
ale teď nevím, jestlo se nepoužívá jen na šalinách, nebím jestli i na vlacích
btw, brzdí vlak i vagónama?

Odeslat příspěvekNapsal: 12. 1. 2006 01:27
od zamis
ja myslim, ze na vlaku neni ta elektomagneticka brzda jak na saline. ale s tou brzdnou drahou se poptam, znam nekoho kdo je do toho celkem zasvecen, pak dam vedet

Odeslat příspěvekNapsal: 12. 1. 2006 07:06
od Flying Scotsman
AndrewJ píše:btw, brzdí vlak i vagónama?a/quote]

Pokud se jedná o jízdu vlaku nebo PMD, musí brzdit i vagóny, od toho je průběžná(vlaková) brzda.

zamis: Pendolino má elektromagnetickou brzdu.

Odeslat příspěvekNapsal: 13. 1. 2006 19:44
od miljan
Rychlobrzda nevím, ale někde jsem četl, že normální zastavení ze 160 až 1200 metrů.

Odeslat příspěvekNapsal: 13. 1. 2006 20:04
od mbing
Ano, pokud zrovna funfuje software.

Odeslat příspěvekNapsal: 13. 1. 2006 20:09
od christian
No jo, ale kdyz takovejhle kolos jede kolem 160km/h tak at ma sebelepsi brzdy tak to hned nezastavi.. Preci jenom je nejaka maximalni mez jak moc lze brzdit kdy to ma jeste smysl..

Odeslat příspěvekNapsal: 13. 1. 2006 20:16
od Flying Scotsman
miljan píše:Rychlobrzda nevím, ale někde jsem četl, že normální zastavení ze 160 až 1200 metrů.0/quote]

1200m je moc, to by nezastavil pred navestidlem, protoze na tratich s rychlosti 100km/h ÷ 160km/h jsou hlavni navestidla vzdalena od sebe 1000m.

Odeslat příspěvekNapsal: 13. 1. 2006 20:45
od a
Flying: lamersky dotaz, co je to navestidlo? dik

Odeslat příspěvekNapsal: 13. 1. 2006 21:03
od Flying Scotsman
Jsou to "semafory" a dalsi "dopravni znacky" pro rizeni dopravy, ale podle predpisu CD se jmenuji navestidla. Jejich maly prehled je treba tady.

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 1. 2006 13:55
od miljan
http://rail.sk/etr/etr401.htm
Z rychlosti 320 je brzdná dráha 3900m

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 1. 2006 14:22
od christian
Asi nejlepsi bude pujcit si jedno Pendolino a nekdo to rozjet a zmerit jak to teda je.. :-)

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 1. 2006 15:20
od Honzat
Flying Scotsman píše:Pokud se jedná o jízdu vlaku nebo PMD, musí brzdit i vagóny, od toho je průběžná(vlaková) brzda.
)/quote]

zklamu tě, když třeba na nástupišti zjistí, že jewden vagon nebrzdí, přesunou ho nakonec, ale nechají ho tam (samo odpojí od brzd)

jinak bych si tipnul, že to bude kolem 600m, pri rychlosti 160km je zábrzdná vzdálenost tuším až 1000m