Brzdná dráha Pendolina

Cesty doma i do zahraničí, rady, varování

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod Zdeněk L. 11. 1. 2006 21:45

Nedávno jsme ve škole řešili brzdnou dráhu supervlaku Pendolino. Páni, to byla otázka do pranice. :) Podle mé úvahy se může z 160 hm/h rychlosti pohybovat okolo 500 m, když na to strojvedoucí pořádně "šlápne". Na internetu jsem hledal, bohužel konkrétních čísel jsem se nedopátral.

//Ivo M.: presunuto ze sekce Smetiste
Zdeněk L.
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod christian 11. 1. 2006 22:01

No konkretne ti cisla nereknu, ale vzhledem k rychlosti a hmotnosti to bude dlouha draha.. Minimalne tech 500-600 metru..
die('Hacking attempt');

Kdo se chce zapojit do alpha testu nové verze aplikace SuperFórum pro Android, napište mi soukromou zprávu.
christian
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod a 11. 1. 2006 22:16

tak to predsa zalezi od strasne vela veci, bez potrebnych udajov to nevypocitas ani priblizne
a
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod AndrewJ 12. 1. 2006 00:34

si myslím, že tolik ani ne.. i když záleží asi, kolik má brzd, ale brzdění za pomoci vířivých proudů je docela účinné..
ale teď nevím, jestlo se nepoužívá jen na šalinách, nebím jestli i na vlacích
btw, brzdí vlak i vagónama?
AndrewJ
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zamis 12. 1. 2006 01:27

ja myslim, ze na vlaku neni ta elektomagneticka brzda jak na saline. ale s tou brzdnou drahou se poptam, znam nekoho kdo je do toho celkem zasvecen, pak dam vedet
Když spočítat znáš hromadu svých zisků a na jediný hod vše riskovat, zas po prohře se vracet k východisku a nezavzdychnout nad mořem svých ztrát, pak vítěz na širé jsi zemi.

Já jsem ten člověk, před kterým Vás rodiče varovali.
zamis
Legendární avatar Pauzy
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Flying Scotsman 12. 1. 2006 07:06

AndrewJ píše:btw, brzdí vlak i vagónama?a/quote]

Pokud se jedná o jízdu vlaku nebo PMD, musí brzdit i vagóny, od toho je průběžná(vlaková) brzda.

zamis: Pendolino má elektromagnetickou brzdu.
Kdo hledá, najde...
Flying Scotsman
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miljan 13. 1. 2006 19:44

Rychlobrzda nevím, ale někde jsem četl, že normální zastavení ze 160 až 1200 metrů.
miljan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod mbing 13. 1. 2006 20:04

Ano, pokud zrovna funfuje software.
Nemám problémy s alkoholem, mám problémy bez něj.
mbing
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod christian 13. 1. 2006 20:09

No jo, ale kdyz takovejhle kolos jede kolem 160km/h tak at ma sebelepsi brzdy tak to hned nezastavi.. Preci jenom je nejaka maximalni mez jak moc lze brzdit kdy to ma jeste smysl..
die('Hacking attempt');

Kdo se chce zapojit do alpha testu nové verze aplikace SuperFórum pro Android, napište mi soukromou zprávu.
christian
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Flying Scotsman 13. 1. 2006 20:16

miljan píše:Rychlobrzda nevím, ale někde jsem četl, že normální zastavení ze 160 až 1200 metrů.0/quote]

1200m je moc, to by nezastavil pred navestidlem, protoze na tratich s rychlosti 100km/h ÷ 160km/h jsou hlavni navestidla vzdalena od sebe 1000m.
Kdo hledá, najde...
Flying Scotsman
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod a 13. 1. 2006 20:45

Flying: lamersky dotaz, co je to navestidlo? dik
a
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Flying Scotsman 13. 1. 2006 21:03

Jsou to "semafory" a dalsi "dopravni znacky" pro rizeni dopravy, ale podle predpisu CD se jmenuji navestidla. Jejich maly prehled je treba tady.
Kdo hledá, najde...
Flying Scotsman
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miljan 14. 1. 2006 13:55

http://rail.sk/etr/etr401.htm
Z rychlosti 320 je brzdná dráha 3900m
miljan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod christian 14. 1. 2006 14:22

Asi nejlepsi bude pujcit si jedno Pendolino a nekdo to rozjet a zmerit jak to teda je.. :-)
die('Hacking attempt');

Kdo se chce zapojit do alpha testu nové verze aplikace SuperFórum pro Android, napište mi soukromou zprávu.
christian
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzat 14. 1. 2006 15:20

Flying Scotsman píše:Pokud se jedná o jízdu vlaku nebo PMD, musí brzdit i vagóny, od toho je průběžná(vlaková) brzda.
)/quote]

zklamu tě, když třeba na nástupišti zjistí, že jewden vagon nebrzdí, přesunou ho nakonec, ale nechají ho tam (samo odpojí od brzd)

jinak bych si tipnul, že to bude kolem 600m, pri rychlosti 160km je zábrzdná vzdálenost tuším až 1000m
X100? E700? problémy s firmware, jiný softwareový problém? V tom případě mi napište PM
Honzat
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Flying Scotsman 14. 1. 2006 17:24

Vzdyt jsem nepsal, ze musi brzdit vsechny.
Kdo hledá, najde...
Flying Scotsman
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slonik 14. 1. 2006 20:13

myslím, že v současné době je spíše problém jak ten vlak rozjet než jak ho zabrzdit :-)
Určitě možná s váma tak jakoby nesouhlasím!
Slonik
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miljan 14. 1. 2006 22:35

To je vlastně pravda, pendolino ani brzdy nepotřebuje.
miljan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod radoch (novy) 17. 1. 2006 16:17

[quote="Zdeněk L.";Nedávno jsme ve škole řešili brzdnou dráhu supervlaku Pendolino....../quote]

uz to zadani je nesmyslne: existuje vubec supervlak Pendolino? :D
radoch (novy)
Návštěvník

Odeslat příspěvekod myndel 17. 1. 2006 20:13

miljan píše:http://rail.sk/etr/etr401.htm
Z rychlosti 320 je brzdná dráha 3900m0/quote]


To je sice pěkný, ale energie roste vůči rychlosti na čtverec (kvadraticky), takže se to nijak srovnávat nedá.
myndel
Návštěvník

Odeslat příspěvekod droopy 17. 1. 2006 23:26

Pravdepodobne uz existuje lepsia technika ako v roku 1998, ale pri vtedajsom vlakovom nestasti sa cast vlaku, ktora nevykolajila zastavila z rychlosti 200 km/h po nejakych dvoch kilometroch (pricom boli zapnute automaticke brzdy).

power car - stayed on track and stopped about 2 km later by emergency application of disk brakes


http://www.railfaneurope.net/ice/eschede.html
droopy
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NMS 19. 5. 2006 20:08

Děda dělal hradlaře a v té době (konec 70.let) "normální" brzdná dráha rychlíku (tehdy do 120 km/h) byla kolem 1,5 km, nouzovka 600 m. On takový "Šohaj" je klidně 400 - 500 tun (80-100t lokotka, 35 t vagón), to na fleku nezastaví. A jinak vlaky mají před návěstí ještě tzv. předzvěst (tuším zelená + 2x oranžová - jeď, 40 km/h, 10 km/h).
Někdy si všimněte, jak rychle jede vlak za mlhy a zkuste to s autem ... :twisted:
I see dumb people ... they are everywhere ...
NMS
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Flying Scotsman 19. 5. 2006 21:04

NMS píše:tuším zelená + 2x oranžová - jeď, 40 km/h, 10 km/h0/quote]

Predvest jen upozornuje, jaka je navest na nasledujicim hlavnim navestidle a pouziva se na ni zelene a zlute navestni svetlo (na opakovackach je jeste bile).
Kdo hledá, najde...
Flying Scotsman
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Michal P 29. 5. 2006 13:19

Pendolino je v pohodě takovej těžkej nákladní vlak sice nejede moc rychle ale než zabrzdí tak nějakej kilometr ujede.
Učil jsem se to na škole, mám dopravní průmyslovku a chtěl být strojvedoucí ale už bych to nespočítal. Jinak nejen že jsou na trati předvěsti které signalizují stav návěstidla o pár stovek metrů dále ale lokomotivy mají i návěstní opakovač který strojvedoucímu ukazuje co je na nejbližším návěstidle, je to pouze na určitých tratích, pokud by návěstidlo přehlédl či ignoroval vlak zastaví sám.
...
Michal P
Přeborník


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků