Stránka 1 z 2

Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 1. 2011 21:41
od Zášek
Zdravím,
měl bych na vás pár otázek. Není to dlouho, co jsem se rozhodl začít posilovat a celkově zhubnout a nabrat svaly. Ještě než se dostanu k otázkám, přiložím pár informací o mě. Je mi 15 let, měřím 170 cm a vážím zhruba 62 kg.

Potřeboval bych poradit jak co nejefektivněji zhubnout. Všechno začalo asi před měsícem a půl, kdy jsem se rozhodl něco udělat se svojí bídnou fyzičkou a tělesnými dispozicemi. Začal jsem tedy doma posilovat a cvičit. Cvičím po seriích a v každé serii dělám 10 kliků, 10 sedů-lehů, 10 dřepů, 10x zvednu činku a ještě mačkám takový ten modrý kroužek. Cvičím vždy před spaním.

Začínal jsem zhruba na 3 seriích, nyní jsem na pěti. Když jsem začal, opravdu to nic moc nebylo. Stačily tři serie a byl jsem dosti vyčerpaný. Potom jsem zvýšil na pět a začátky byly opravdu krušné. Pokaždé, když jsem skončil, mi bylo špatně a jakoby na zvracení (to je mi po každé těžší fyzické námaze). Nyní už pět serií zvládám v pohodě a dokonce s dobrým pocitem. Nyní se divím jak rychle rostou svaly na rukou (jinde to není vidět-k tomu se dostanu později). Dnes asi zvýším na 6. Rozdíl jsem pocítil poprvé asi před týdnem, když jsem si šel zaběhat. Také na tréninku cítím změnu - méně se zadýchávám a víc vydržím. Cvičím každý den (dříve jsem v pondělí [tělocvik] a v sobotu [fotbalový trénink] necvičil, nyní zvládám v pohodě). Také jsem se rozhodl chodit běhat každý pátek.

Ještě bych dodal, že nemám pro posilování moc vhodně podmínky, jediné co mám je jedna jednoručka (asi 9,5 kg) no a taky svoje tělo :-D

Potřeboval bych poradit co jíst, a jak bych mohl zlepšit cviky a rychleji zesílit/nabrat svalovu hmotu. Také bych potřeboval zhubnout, ale ne na váhu, s tou by ani takový problém nebyl. Dříve jsem byl dost tlustý a dodneška mám velká prsa a ani zbytek těla není nic moc. Možná mám prsní a břišní svaly, to se ovšem nedozvím poněvadž je kryjí špeky. Co byste mi poradili? Hubne se cvičením/posilováním?

Děkuji za každou radu Zášek

EDIT: dá se takhle vůbec zhubnout? díky :-)

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 1. 2011 21:43
od hobitt
Já jen tak přemýšlím, proč chceš vlastně zhubnout. 62 kg na 170 cm je IMHO OK. Já měřím 190, mám 73 kg a těch 80 kdybych měl, tak by to byl ideál, si myslím.

Jinak ještě bych tu kvantitu cvičení zkusil upgradovat aspoň na 3x denně. :)

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 1. 2011 21:45
od Zášek
Vždyť jsem psal že váha není problém, ale to že jsem tlustej :-D

3x denně? To by mě asi odrovnalo, ale můžu to zkusit 2x :-)

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 1. 2011 21:54
od hobitt
Jop, zkus nejdřív dvakrát, všechno hezky postupně.

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 1. 2011 22:13
od Zášek
Tak to vypadá že si zejtra přivstanu :-D

A dá se takhle zhubnout? Na sobě kromě svalů moc změnu nevidím.

Ale jinak z toho mám dobrý pocit že dělám něco pro zdraví a celkově pro sebe :lol:

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 26. 1. 2011 01:50
od MarkFX
Záleží jak chceš cvičit.. Jestli celkově tak nějak se "zpevnit" pak to děláš správně, cvič celé tělo.. Pokud chceš silově aby z tebe byla korba, tak bys to musel změnit a zaměřit se že na každou partii budeš dávat více cviků.. Například prsa (kliky, rozpažky vleže, benč..), na ramena zvedání činky nad hlavu, rozpažování ve stoje, přitahování k bradě, přitahování vkleče..

Prostě na silovou musíš jet na jednu partii více cviků.. A pokud si oplácaný, tak bych se zas tak nesnažil zhubnout, ale přeměnit ty tuky na svaly právě.. :)

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 26. 1. 2011 08:55
od Zášek
Tak to já právě chci ;-)

Ještě bych potřeboval poradit co jíst a pít a tak, nebo čeho se vyvarovat ^^

Díky za odpovědi

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 26. 1. 2011 09:16
od polda
Myslím,že každý pokus stojí za pochvalu,pokud jseš oplácanej tak je to běh na dlouhou trať,v 15 bych to nepřeháněl s hladovkama tělo roste do 28 let,pokud vezmu kamaráda co dělal něco podobnýho-vyloučit ze stravy tuky a jíst jen syrový a vařený věci,maso jen kuřecí či libový hovězí a ještě jen v malým množství,sem tam rohlíky,často těstoviny.Chleba nejí skoro vůbec.Nízkotučný tvaroh a cokoli nízkotučného kvůli vápníku.A jakýkoli každodenní pohyb - kolo,plavání + sauna-pára.A chodit místo ježdění autem či busem pokud je to možné.

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 26. 1. 2011 17:32
od Zášek
Tak zase tak drasticky s tím jídelníčkem jsem to nemyslel :-D

Hladovky neplánuju, jenom bych se zeptal jestli mám jíst stejně nebo míň?

Jinak až to bude možné tak se budu snažit jezdit do školy na kole. (kolem 9 km)

Tak já cvičím každý den, dnes jsem již začal cvičit 3x denně. Asi změním poměr serií na 3:3:3. Uvidíme jak se budu cítit večer.

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 1. 2011 00:12
od Tukatkat
Takova ta obecna rada typu jist mensi porce casteji.. ono to celkem pomaha, cloveka pak nehoni porad hlad a chut. :) (jo a jist pomalu, aby mozek potom vcas zaregistroval, ze je zaludek plny a neprecpal ses)

Dobry je vyvarovat se preslazenym pitim (kola a podobny sragory).

- ale to stejne urcite vis :-)) hodne zdaru pri cviceni

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 1. 2011 08:33
od polda
Tak rozhodně jíst smažený věci víc jak 1x týdně,chipsy,dorty,cola,sprite apod jak uvádí Tukatkat bys taky neměl.

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 1. 2011 11:52
od Zášek
Dobře, budu se tedy snažit jíst menší porce víckrát denně. Jinak věci typu cola, bramůrky atd. moc nejím, takže to je v pohodě. :)

EDIT: Nevím čím o je, ale včera (po 3 seriích ráno a odpoledne) jsem zvládl večer serií 6 :lol: . Asi ňákej zázrak nebo co :D

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 1. 2011 12:42
od polda
Taky až na jaře pojedu poprvé do práce mi to bude trvat 1,15hod a po měsíci to zvládnu za 55 min. Svaly si musí zvyknout

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 28. 1. 2011 00:24
od Bobroněnko
kamaráde, jestli je ti 15, tak bejt tebou se vyprdnu na posilovnu. cvič s vlastní vahou těla, pokud ti příjde vlastní zátěž málo, vše se dá modifikovat (např kliky s nohama na gymnastickým balonu, kliky s rukama na basketbalových balonech....atdatdatd). tyhle cvičení maj jednu obrovskou výhodu, a to tu, že celkově zpevníš a hlavně děláš přirozené pohyby a rozvíjíš svaly v jejich kontextu, a ne izolovanými cviky. důsledek toho bude, že se ti zlepší neuromotorika a že si ve třiceti nenatáhneš sval, když prudce zabrzdí tramvaj a ty se budeš držet a škubne to s tebou.
cvičit třikrát denně je hovadina nejvyššího kalibru a hobbit by si za to měl preventivně vlepit facku. tělo potřebuje regeneraci, cvičením 3x denně docílíš maximálně toho, že tě bude bolet permanentně celý člověk. cvič tak 4x týdně max, s tím, že po každém cvičení by mělo následovat protažení, ze stejného důvodu jako jsem psal nahoře. pokud mermomocí chceš cvičit častějc, tak střídej svalové skupiny.
hlavně, a to bych rád zdůraznil, neposlouchej každého debila ve svym okolí, kerý chodí do posilovny a zná "zaručené" recepty a cviky, jak si nabouchat bicáky. když budeš prolejzat web, tak měj na paměti, že je ti 15 a pokud teď začneš posilovat blbě, tak si tělo víc zkurvíš než mu pomůžeš.

edit: sem si to pořádně přečet...
sedy - lehy, kliky atd: super. teď jak jsem psal, zkus to ztížit, 6 serii po 10 už je docela hodně - sed/leh na gymnastickym balóně, klik na jedný ruce, dřep na jedný noze...cílem je destabilizovat, abys musel část energie věnovat balancování. na hubnutí se vykašli, 62 kil na 170 cm je jednak celkem málo a jednak nejspíš ještě poporosteš. prostě se hejbej, běhej do schodů, jezdi na kole, skač, jezdi na inlajnech...hlavně proboha nech posilovnu ještě tak 2, 3 roky spát.

Re: Posilování, pohyb, strava, hubnutí - rady

Odeslat příspěvekNapsal: 28. 1. 2011 16:48
od Zášek
Tak to já cvičím s vahou těla + činka (1-2 serie sedlehu s činou a všechny dřepy s činkou).

To cvičení 3x denně jsem si taky rozmyslel, takže stačí když budu cvičit obden večer? Kolik serií bys mi doporučil?

Tak já se snažím hejbat, plánuju že budu jezdit do školy na kole. Jinak moje postava fakt není nic světoborného. Navíc budu moci vytáhnout lavici na bench, to je taky na prsa že?