Cim dal tim vic drzejsi deti

Názory na současné školství & srovnání se zahraničím

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod Ally 26. 3. 2007 12:31

Zajímavé čtení. Ale až budete vychovávat vlastní děti, tak zjistíte, že spousta odborných pouček je na nic. Každý člověk je individualita a platí na něho něco trochu jiného. Každá generace má pocit, že ta mladší je horší a horší. A hlavně nyní se dost změnilo a děti vyrůstají v jiném společenském klimatu než před revolucí. A v době, kdy se k sobě chovají stále bezohledněji i dospělí, se nemůžeme divit. Děti velice citlivě vnímají atmosféru kolem sebe a podle toho se také chovají. Mám dva syny a ti už tak dávno zjistili, že s poctivostí dojdeš tak do háje. Stačí když vnímají život kolem sebe a sledují zprávy a vidí, v jaké společnosti žijí. Je už jen na nich, jestli se budou chovat tak, jak je to správné, nebo tak, jak se nejlíp prosadit v životě.
~ Proti blbosti i bohové bojují marně. Jan Werich
~ Once upon a time ...
~ Pauza: *11.2.2006 - †10.11.2009
Ally
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bobroněnko 26. 3. 2007 14:03

mno, trénuju malé hokejisty (3. třída) a nikdy sem s nima problém neměl. Ale znám lidi, kteří s nimi problémy maj. Tudíž z toho vyvozuju, že je to asi o tom, jakej na ně člověk udělá dojem, a zda je zaujme. když se mě jednou kolega (šéf) zeptal, "jaktože mi ty děcka tykaj", tak sem mu odpověděl, proč by ne - páč ti, co mi tykaj, jsou ke mně mnohem upřímnější a já vím, co od nich můžu čekat, a za dva roky jsem poznal, že se s nima domluvím MNOHEM jednodušeji, než s těma, kteří slušně vykaj a jinak ti neřeknou ani prd.
Hell was full...so I came back!
Bobroněnko
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Benjamin 27. 3. 2007 02:14

MgX píše:Vážený Benjamine, Tebe se z mého proslovu, týkala pouze ona věta, kde zmiňuji faráře, tvrdícího, že máš ,,hroší kůži“. Teoreticky by se dalo říct, že tím pádem na Tebe může být použita i věta o flegmatických jedincích. Zbytek sis přisvojil sám - máš na to samozřejmě právo, dělej-jak myslíš. /quote]"Ten zbytek" jsi tam ty napsal. Jestli jsi to nemyslel tak, jak ja sem to pochopil, tak mi vysvetli, jak jsi to myslel, a proc jsi to tam vubec psal.

MgX píše:Přesto mně dovol, projevit názor na Tvůj tzv. Tříbodový systém. V zásadě s ním lze souhlasit. Nebudu uvádět, zda by měl mít více bodů, nebo jestli ony Tebou zmíněné tři stačí. Předpokládám, že ses k této informaci dostal spíše čtením knih, než vlastním zkoumáním, ale to vůbec nevadí. Je dobře, že máš tyto informace a ještě lépe bude, pokud je skutečně dobře využiješ.l/quote]Cteni knih a vlastni zkoumani slo u me vzdycky ruku v ruce. Podstatne je, ze tohle se mi osvedcilo. Ale jak sem rekl, slo mi hlavne o to, ze protivny decka me neurazi proste proto, ze vim, proc sou protivny a ze neni potreba brat si to osobne.

MgX píše:Zajímavé by bylo vyslechnout si (nezávisle a nerušeně) oba dva chlapce po té, co jsi jim jejich hračky zabavil. Zajímalo by mě, zda jejich dětská uvědomělost byla na takové úrovni, že si navzájem řekli ,,patří nám to-zlobili jsme“, nebo spíš Tvé jednání zkritizovali, a to ještě se špetkou řádně peprných výrazů. Netvrdím, že neexistují slušné děti, a tudíž je možné, že si zrovna tito dva chlapci, svůj prohřešek uvědomili.o/quote]Myslim, ze ani jedno - proste vzali jako fakt, ze si ted s pistolkama hrat nebudou. Ale je to jedno, podstatne je, ze pochopili vzkaz a zacli se chovat v ramci mezi.

MgX píše:O kriminalitě dětí a mládeže jsem možná začal mluvit já, beru ji však jako nedílnou součást našeho tématu o vzrůstající drzosti dětí. Přičemž samozřejmě kriminalita je společensky daleko nebezpečnějším prohřeškem, než pouhé sprosťáctví apod. Povětšinou se někde ono semínko agresivity, která postupně vyklíčí až na povrch, musí nejdříve zasadit. Postupně vzrůstá až nakonec vyroste a pak se divíme všichni (nebo skoro všichni, abych byl přesný).d/quote]Prijde mi, ze rostouci amoralnost deti, by se musela projevit i ve vyskytu extremu, coz by vedlo ke zvysene kriminalite. Pokud jsou deti cim dal drzejsi, ale nepachaji vic zlocinu (vlastne jich dokonce pachaji min nez driv), tak asi nejake hranice maji.

MgX píše:Ty jsi řekl, že
quote="Benjamin"]
Dite se snadno nauci, ze misto: "Naval mi moje prachy, kravo," ma rict: "Prominte pani, ale musim trvat na splneni nasi dohody." Ale kdyz mu nekdo v ramci "dobreho vychovani" vstipi, ze se ma chovat jako ovce, ktera si necha vsechno libit, tak se to mozna uz nikdy neodnauci.
Z čehož plyne, že je pro Tebe přijatelnější varianta s ,,krávou“, než varianta ,,ovce“, abychom tedy byli přesní. /quote]Kdybych si skutecne musel vybrat, ano, beru "kravu". Neni takovy problem dite naucit primerenym vyrazum. Samozrejmne za predpokladu, ze "kravu" vypustil z ust, protoze se chtel ozvat kvuli spachane krivde. Nemluvil sem o situaci, kdy se dite proste predvadi.

MgX píše:Svůj názor na oba dva tyto extrémy jsem již uváděl a tak jen pro doplnění. Ano pro mě je přijatelnější situace, kdy ……chlapeček si hraje na písku, druhý mu vezme lopatičku a první nic neudělá (resp. řekne to poblíž sedící mamince), než varianta druhá, kdy ….chlapeček si hraje na písku, druhý mu vezme lopatičku a první si najde kámen a rozbije mu hlavu...... Cítíš jistě extrémnost v tomto příkladu, ale je to schválně. Tak, aby to bylo celé zřetelnější.o/quote] Dite 1a bych vzal k psychologovi, pokud by se takhle (ne)projevovalo bezne (v konkretnim pripade mu treba na lopaticce nezalezelo). Dite 1b neni "ovce", protoze ze sveho pohledu procedlo kroky k domozeni se svych prav. Dite 2 je skutecne extremni. Kdyby se zacli kvluli lopaticce proste prat, povazoval bych to za normalni. Primerene k veku "poskozeneho" bych se pokusil vyuzit situaci, abych mu vysvetlil, ze se ma projevit napred slovne.

MgX píše:A teď znovu a jen pro Tebe – z hlediska vývoje dítěte a případných možných korekcí anomálií v jeho osobnostním rozvoji, je výhodnější situace, kdy budeme ,,opravovat“ (učit) dítě sebevědomí a posouvat ,,hranice“ s tímto spojené. Tzn. že je výhodnější učit zakřiklé dítě odvaze, sebevědomí apod. , než krotit agresivního, sprostého chlapečka a učit jej – co je a co není vhodné, co si může dovolit nyní a co až za pár let. Doufám, že teď je to již napsáno jasně i pro Tebe. /quote] Vsadil bych se, ze tohle z zadne knihy vycteno nemas a docela by me (uprimne) zajimalo, co si o tom mysli tva kamaradka detska psycholozka.

MgX píše:Benjamine, nejde hovořit o drzosti (ve všeobecné podobě) jako o dobré vlastnosti. Drzost je negativní vlastnost. Ano, můžeme hovořit o tzv.: zdravé drzosti, což je obdoba mnohem lépe se hodícího výrazu SEBEVĚDOMOST (znovu si ekvivalentní výraz můžeš zkusit doplnit i sám).k/quote]Pokusim se definovat drzost tak, aby to nevyvolalo dalsi diskusi o presne formulaci: Drzost je ochota neco rict nebo udelat, prestoze to znamena konflikt s autoritou, psanym ci nepsanym pravidlem, nebo spolecenskou zvyklosti.
Je to rozhodne neutralni vlastnost. Z nekoho se diky ni stane treba drzy zlodej, nebo podvodnik, jenomze to znamena krome drzosti, jeste nejaky moralni problem.
Drze dite ovsem muze tuto dispozici vyuzit treba takhle:
Honzat píše:Od kamarádky:
Maminka s dítětem jede v tramvaji a dítě (6-8let) strašně zlobí a kope jednu starou babičku. Babča řekne jeho matce, ať si dítě zklidní. Ta jí obratem odpoví. já své dítě vychovávám demokraticky a humáně, je to teď trend, aby se děti vychovávaly samy (pozn. známé třeba v Americe). Všimnul si toho jeden klučina, takovej skejťák, chvíli poslouchal a pak si vyndal z pusy žvýkačku a nalepil ji matce dítěte na hlavu s tím, že on je taky vychováván demokraticky. matka stichla a na příští zastávce i s dítětem vystoupila.....a/quote]Podle me neni pochyb o tom, ze co udelal ten "skejtak" bylo sice drze, ale zcela spravne. (A cele je to docela vtipna historka. Mimochodem sem ji znal uz driv, a z celkem duveryhodneho zdroje.)

MgX píše:Ta druhá část ,,o slušném obleku“ je pak pro mě fascinujícím a nepochopitelným příkladem, kdy opravdu netuším, co Tě vedlo k tomu, abys jej uvedl. Není možné brát slušně oblečeného jedince, slušně se vyjadřujícího (pouze někdy) jako slušného člověka (v našem případě človíčka-dítě), když je schopen kdykoliv má možnost ublížit. Aneb to, že babička zastává názor, že Pepíček od vedle, je hodný chlapec, neboť chodí slušně oblečen, má vždy čisté věci, hezky se usmívá, slušně a uctivě se při zdravení ukloní a ona jej neviděla nikdy se prát, ještě neznamená, že je to skutečnost – realita, a že Pepíček není drzý sprosťák, nevážící si nikoho a ničeho.
Řekl bych, že z hlediska jistého úhlu pohledu, jsou takto ,,obdaření“ jedinci (Ti kteří jsou skrytými darebáky), mnohem horší, než klasický starý dobrý rošťák. A to je ono Benjamine, když kluk je cítit ,,klučičinou“ a má v sobě trochu zdravého rošťáka, neznamená to, že je v jádru špatný. Je to prostě kluk. Ale i rošťák se svým rošťáctvím má své hranice, za které nikdy nejde. A když je náhodou někdy, o kapánek překročí, je si toho sakramentsky vědom.
Umělá inteligence není soupeř pro přirozenou hloupost.
Benjamin
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bobroněnko 27. 3. 2007 05:26

kdo to má furt číst, hergot... :?
Hell was full...so I came back!
Bobroněnko
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noovo 27. 3. 2007 07:48

to Benjamin: myslim ze uz tato diskuse byla ukoncena....tohle uz je jen slovickareni... :?

STOP IT
A jednoho teplého červnového dne se narodila Noovo:))

Love is a Losing Game

VENUS=Noovo :)

BYLO TO SILNĚJŠÍ NEŽ JÁ...Valmont (a já to také ráda používám:))
Noovo
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Benjamin 27. 3. 2007 10:43

Sorry, proste kdyz uz se do neceho pustim, snazim se byt dusledny.

Bobronenko: Preju ti, at ti pri praci s detma vydrzi nadseni.
Umělá inteligence není soupeř pro přirozenou hloupost.
Benjamin
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noovo 27. 3. 2007 10:45

jenze Benjamine je duslednost a duslednost...chapu, ze kdyz chces byt dusledny treba v praci, ale tady to proste do konce dovest nejde, protoze kazdy si meleme tu svoji :wink:
A jednoho teplého červnového dne se narodila Noovo:))

Love is a Losing Game

VENUS=Noovo :)

BYLO TO SILNĚJŠÍ NEŽ JÁ...Valmont (a já to také ráda používám:))
Noovo
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 27. 3. 2007 23:12

ally píše: ………Stačí když vnímají život kolem sebe a sledují zprávy a vidí, v jaké společnosti žijí. Je už jen na nich, jestli se budou chovat tak, jak je to správné, nebo tak, jak se nejlíp prosadit v životě.l/quote]

Jestliže jsi ally přečetla vše, co jsem napsal a uvedl, zjistila bys, že Tvůj velmi zajímavý příspěvek je v jeho podstatě shodný s mým postojem k diskutovanému tématu. Bez náznaku čehokoliv negativního, bez náznaku jakékoliv ironie přiznávám, že jsi to napsala velmi dobře.
Ta poslední věta je opravdu excelentním popisem dvou základních cest, kterými se dítě v budoucnu může vydat.

sb]To Bobroněnko::/b]

Ano, ne každý je schopen děti zvládnout a zaujmout. Tvůj příklad s tréninkem v hokeji, však není zcela vhodný. Jak tady již někdo psal, na trénink se děti většinou těší, navíc tam mají takový ,,zápřah“, že jen velmi výjimečně u nich dojde k nudění se atp.
To, že jsi zvolil pro komunikaci „tykací způsob“, není problém. Většinou však je třeba i v takovýchto kolektivech, aby existovala tzv.: vrcholná autorita, kde bude její odstup od svěřenců zvýrazněn právě i tzv.: vykáním. Tuto roli na sebe může vzít, třeba nějaký hlavní trenér.


uquote="Benjamin"] "Ten zbytek" jsi tam ty napsal. Jestli jsi to nemyslel tak, jak ja sem to pochopil, tak mi vysvetli, jak jsi to myslel, a proc jsi to tam vubec psal. .


To ostatní jsem tam psal, abych nastínil celkový obraz možného. Prostě jsem chtěl napsat, že každý jsme nějak ovlivněni, vychováváni, a tak máme trochu jiný náhled na věc. Bohužel, někdy skoro opačný, ale i to se může stát. Tys přiznal farářovu zmínku o ,,hroší kůži“, takže jsem to uvedl jako Tvoji možnou charakteristiku (v tomto duchu a směru, v tomto tématu) – s tím, že hroší kůže, může znamenat flegmatika.



equote="MgX"]Přesto mně dovol, projevit názor na Tvůj tzv. Tříbodový systém. V zásadě s ním lze souhlasit. Nebudu uvádět, zda by měl mít více bodů, nebo jestli ony Tebou zmíněné tři stačí. Předpokládám, že ses k této informaci dostal spíše čtením knih, než vlastním zkoumáním, ale to vůbec nevadí. Je dobře, že máš tyto informace a ještě lépe bude, pokud je skutečně dobře využiješ.l/quote]

Benjamin píše: Cteni knih a vlastni zkoumani slo u me vzdycky ruku v ruce. Podstatne je, ze tohle se mi osvedcilo. Ale jak sem rekl, slo mi hlavne o to, ze protivny decka me neurazi proste proto, ze vim, proc sou protivny a ze neni potreba brat si to osobne.


Postupuješ správně. Myslím ono čtení knih a vlastní zkoumání – tak nějak zároveň. Když Ti to momentálně vyhovuje proč ne.
Máš svůj pocit, že se Ti to osvědčilo. Já pokud chci mít pocit, že se mi něco osvědčilo, že jsem v něčem takovém uspěl, počkám, až mně to někdo jiný (pokud možno více lidí, a to nezávisle na sobě) ohodnotí. Pakliže i oni jsou schopni po zcela objektivním hodnocení, vyjádřit svoji spokojenost s výsledkem mé práce – jsem i já nadmíru spokojen.


quote="Benjamin"] Myslim, ze ani jedno - proste vzali jako fakt, ze si ted s pistolkama hrat nebudou. Ale je to jedno, podstatne je, ze pochopili vzkaz a zacli se chovat v ramci mezi.


Nějaká skutečnost, či tzv.: hnutí v mysli, určitě nastat muselo. Není možné, aby bezduše a alespoň vnitřní myšlenky pro sebe, nezareagovali. Jsou to přeci děti a i dítě je tvor myslící. Tudíž NĚCO nastat muselo. A promiň, pro mě JE PODSTATNÉ CO NASTALO. Pak bychom totiž mohli hovořit o adekvátní, nebo neadekvátní reakci. Tys jim v té chvíli nijak nekřivdil. Zabavil jsi jim hračku, se kterou zlobili, a navíc jsi je – před tím-ještě na skutečnost že zlobí, upozornil. A tak by jejich reakce v rámci ,,mého vidění“ měla být taková, že alespoň pro sebe uznají Tvoji pravdu a oprávněnost Tvé reakce. Pokud by si tiše a bez komentáře mysleli, že jsi to přehnal, pak i toto se dá brát v rámci ,,mantinelů“.

Benjamine, uvědom si prosím, že zkoumání jevů (čeho se člověk dopustil, jak reagoval), které nastanou v určité, nebo po určité situaci je také součást psychologie. Její nedílnou součástí pak jistě může být i určení toho, zda se jedinec zachoval, či nezachoval adekvátním způsobem. Jestliže budeme přehlížet onen ,,okamžik zázraku“, okamžik, který jsi Ty označil jako, že …Myslim, ze ani jedno… nebudeme moci korektně hovořit o tomto tématu. Nebudeme schopni přiměřeným a zcela objektivním způsobem určit, i v těchto lehkých nuancích, jaký je momentálně stav věcí, stav vývoje morálky našich dětí a mládeže, a zvláště pak to, zda jsou dnešní děti více drzé (v původním významu tohoto výrazu – amorální, sprosté na okolí …) , v duchu původní otázky tohoto threadu.



pquote="Benjamin"] Prijde mi, ze rostouci amoralnost deti, by se musela projevit i ve vyskytu extremu, coz by vedlo ke zvysene kriminalite. Pokud jsou deti cim dal drzejsi, ale nepachaji vic zlocinu (vlastne jich dokonce pachaji min nez driv), tak asi nejake hranice maji.


Rostoucí amorálnost dětí se nemusí projevit v přiměřeně rostoucím extrému. Vysvětlení je jednoduché, nemusí totiž docházet až k takovému vnitřnímu osobnostnímu defektu, že by jedinec byl schopen spáchat skutek, kterýžto spadá do kategorie kriminálních činů. Navíc, může mít vnitřní ,,černá bouře“ takový charakter a vývoj, že se tímto vysoce nežádoucím způsobem, projeví až v dospělosti. Tady, jak sám vidíš, nám amorální jedinec ,,utekl“ z naší věkové kategorie (byl sice amorální, ale nebyl to kriminálník, ten se z něj stává až v dospělosti) do jiné – námi neposuzované. Zcela určitě může v rámci dospělosti dojít i k ,,zmoudření“ a celkovému útlumu amorálního jednání. Dále pak může jedinec svoji amorálnost krotit společensky tolerovaným způsobem, třeba ve formě kariérismu (v negativním významu tohoto slova). Doufám, že to jako příklad postačuje.

quote="Benjamin"]
Kdybych si skutecne musel vybrat, ano, beru "kravu". Neni takovy problem dite naucit primerenym vyrazum. Samozrejmne za predpokladu, ze "kravu" vypustil z ust, protoze se chtel ozvat kvuli spachane krivde. Nemluvil sem o situaci, kdy se dite proste predvadi.


Drahý Benjamine, tento úlet Ti tolerovat nemohu. Jedná se totiž o úplně jinou situaci!
Jestliže se dítě ocitne v hraniční (kritické) situaci, je samozřejmě nutné tolerovat výskyt anomálií v jeho chování. Pro přiklad uvedu zase extrém (je to z mé hlavy, takže se nejedná o skutečný příběh, o kterém bych věděl, že se stal)
…. pokud nastane situace, kdy učitel dítě třeba kvůli zapomenutému úkolu vyfackuje a dítě, tuto reakci (a to oprávněně) cítí jako nespravedlnost a řekne jakékoliv sprosté slovo, začne se bránit, uteče z vyučování …..
nespadá tento jeho skutek do kategorie, o které zde již několik dnů debatujeme. Prostě jeho reakce byla sice extrémní, ale vyvolaná jiným, a to předřazeným (časově) extrémem a tak není možné tuto jakkoliv odsuzovat, nebo posuzovat v rámci amorálních dětí.

Pokud sis nevšiml, tak tu hovoříme o neadekvátních reakcích. Tuším, že jsem někde psal
… dítě dostane pětku za nesplněný úkol a nazve učitelku zku*venou krávou …
přičemž samozřejmě tento úkol splněn nebyl. Pakliže by splněn byl, tak by dítě mělo zkusit celou situaci prodiskutovat s vyučujícím. Jestliže si na to netroufá, stačí, když vše oznámí rodičům. I když by se učitelka zmýlila, není adekvátní, aby ji dítě nazvalo zku*venou krávou. Extrém ze strany učitelky, je pouze jejím lidským omylem a tak jej není možno považovat jako ospravedlnění, extrému ze strany dítěte.


vquote="Benjamin"]
MgX píše:Svůj názor na oba dva tyto extrémy jsem již uváděl a tak jen pro doplnění. Ano pro mě je přijatelnější situace, kdy ……chlapeček si hraje na písku, druhý mu vezme lopatičku a první nic neudělá (resp. řekne to poblíž sedící mamince), než varianta druhá, kdy ….chlapeček si hraje na písku, druhý mu vezme lopatičku a první si najde kámen a rozbije mu hlavu...... Cítíš jistě extrémnost v tomto příkladu, ale je to schválně. Tak, aby to bylo celé zřetelnější.o/quote]

Dite 1a bych vzal k psychologovi, pokud by se takhle (ne)projevovalo bezne (v konkretnim pripade mu treba na lopaticce nezalezelo). Dite 1b neni "ovce", protoze ze sveho pohledu procedlo kroky k domozeni se svych prav. Dite 2 je skutecne extremni. Kdyby se zacli kvluli lopaticce proste prat, povazoval bych to za normalni. Primerene k veku "poskozeneho" bych se pokusil vyuzit situaci, abych mu vysvetlil, ze se ma projevit napred slovne.


Výborně. Dítě (1a), které nereaguje na to, že mu ostatní způsobují újmu, je třeba nějakým způsobem ,,převychovat“ – prostě jej směřovat a vysvětlovat mu, jak se chovat. Jestliže by jeho totální netečnost, byla mimo běžné zvyklosti (i třeba v rámci jeho vývoje a věku), pak návštěvou psychologa nic nepokazíme. Dítě 1b provedlo zcela korektně, to co v rámci jeho věku a možností udělat mohlo. Reakce je typicky ,,středová“ (aneb zlatá střední cesta). Dítě 2 – pokud by se kvůli lopatičce začali prát, bral bych jako vzájemnou adekvátní reakci, ač z jedné strany ji předcházel drobný exces. Ovšem v tomto věku a ,,rozpoložení sil“ – vše v pořádku. Samozřejmě situace by měla mít rodičovskou výchovnou dohru v podobě vysvětlení, jak se chovat v takovýchto situacích – co dělat, co nikoliv. Dítě 2 – kámen a rozbití hlavy – je exces a třeba se ptát, proč k němu došlo a jak je možné, že dítě reagovalo takto. Návštěva psychologa (zvláště při opakování takovéto reakce) by měla být samozřejmostí.




tquote="Benjamin"]
MgX píše:A teď znovu a jen pro Tebe – z hlediska vývoje dítěte a případných možných korekcí anomálií v jeho osobnostním rozvoji, je výhodnější situace, kdy budeme ,,opravovat“ (učit) dítě sebevědomí a posouvat ,,hranice“ s tímto spojené. Tzn. že je výhodnější učit zakřiklé dítě odvaze, sebevědomí apod. , než krotit agresivního, sprostého chlapečka a učit jej – co je a co není vhodné, co si může dovolit nyní a co až za pár let. Doufám, že teď je to již napsáno jasně i pro Tebe. /quote]
Vsadil bych se, ze tohle z zadne knihy vycteno nemas a docela by me (uprimne) zajimalo, co si o tom mysli tva kamaradka detska psycholozka.


Nevím, zda jsem tento poznatek i někde četl, či se jedná jen o čistě můj názor, nebo je to kombinace obou. Nejlepším způsobem je vychovávat dítě v rámci středu – bez extrémností. Jak tu již mnohokráte zaznělo, není to vždy jednoduché a ne vždy se toto povede, bohužel. Proto je pro mě přijatelnější varianta nebránící se dítě, kdy sice dochází k jeho teoretickému poškození (myšleno duševně), avšak nejde o zásadní okamžité poškození zdraví, či života. V případě druhého extrému (PROSÍM POVŠIMNI SI, ŽE OBA TYTO PŘÍPADY BERU JAKO EXTRÉM, tudíž ani jeden není pro mě dobrý, korektní), kdy vlivem neadekvátní rekce (vezme kámen a rozmlátí mu hlavu) způsobí druhému ono již napsané, poškození zdraví, či dokonce jej tímto skutkem ohrozí na životě, je pro mě opravdu méně přijatelným.

A tady nechápu, proč znovu vytahuješ, Tebou kritizované téma ,,moje kamarádka psycholožka“. Sám jsi napsal, že není korektní z mé strany uvádět takovéto názory. Že nemám zmiňovat člověka, který se diskuze nezúčastňuje. Že by se i z Tvé strany momentálně jednalo o ,,hlasitý povzdech“ ? Nebudu uvádět co by na toto řekla, i když to vím.


equote="Benjamin"]
Pokusim se definovat drzost tak, aby to nevyvolalo dalsi diskusi o presne formulaci: Drzost je ochota neco rict nebo udelat, prestoze to znamena konflikt s autoritou, psanym ci nepsanym pravidlem, nebo spolecenskou zvyklosti.
Je to rozhodne neutralni vlastnost. Z nekoho se diky ni stane treba drzy zlodej, nebo podvodnik, jenomze to znamena krome drzosti, jeste nejaky moralni problem.
Drze dite ovsem muze tuto dispozici vyuzit treba takhle:
Honzat píše:Od kamarádky:
Maminka s dítětem jede v tramvaji a dítě (6-8let) strašně zlobí a kope jednu starou babičku. Babča řekne jeho matce, ať si dítě zklidní. Ta jí obratem odpoví. já své dítě vychovávám demokraticky a humáně, je to teď trend, aby se děti vychovávaly samy (pozn. známé třeba v Americe). Všimnul si toho jeden klučina, takovej skejťák, chvíli poslouchal a pak si vyndal z pusy žvýkačku a nalepil ji matce dítěte na hlavu s tím, že on je taky vychováván demokraticky. matka stichla a na příští zastávce i s dítětem vystoupila.....a/quote]Podle me neni pochyb o tom, ze co udelal ten "skejtak" bylo sice drze, ale zcela spravne. (A cele je to docela vtipna historka. Mimochodem sem ji znal uz driv, a z celkem duveryhodneho zdroje.)


Tvůj příklad (a je mi jedno, zda je skutečný, nebo ne) je příkladem nevhodné reakce na určitý extrém. Nejedná se o klasickou drzost. Skejťák se chtěl zastat babičky, a aby prokázal, že matčin názor a zároveň chování dítěte jsou momentálně ,,zcela mimo“ ,udělal, co udělal. Správné by bylo, aby třeba skateboard strčil mezi babičku a kopající dítě a matce onen skutek se žvýkačkou neudělal, ale jen ji položil dotaz, co by udělala, jestliže by k tomuto přistoupil. Skejťákova reakce nebyla ,,středová“, avšak nejedná se o drzost. V zásadě jej nelze, za jeho skutek kritizovat.

Benjamine, Benjamine Ty si tady vytvoříš (či někde vypůjčíš) definici slova drzost, ale stejně nechápeš, co to drzost (ta skutečná, stará ,,dobrá“ drzost) je. Uvádíš příklad jednání, které není možné z lidského pohledu brát jako drzé. Ani ona babička ani další cestující ve voze, by povětšinou nepochybovali o jisté adekvátnosti skejťákovi reakce, ačkoliv se to dalo vyřešit jinak.

Drzost není neutrální vlastnost a je považována za vlastnost negativní.



equote="Benjamin"]
K napsani casti s oblekem me vedla prave snaha demonstrovat, ze vnejsi skorapka nemusi byt az tak dulezita, a neda se jeji pomoci prilis usuzovat neci skutecna moralnost, ci amoralnost. Ziskal jsem ted dojem, ze jsme se v tom asi shodli.



Pakliže bys více přemýšlel a podíval se na věc i z mého pohledu, tudíž by ses více snažil o mírně objektivnější vidění skutečností a začal bys možná lépe přenášet složité myšlenkové pochody do psaného textu (což není jednoduché, to musím přiznat a uznat – je vždy jednodušší si to ,,vyříkat“ osobně z očí do očí, než to psát), došel bys zcela určitě k závěru, že se v mnoha věcech shodneme, nebo se alespoň naše názory, vzájemně ,,dotýkají“.

squote="Benjamin"]

MgX píše:Pokud jsem to pochopil správně, pak jsi zneužíval své méně průbojné kamarády, pro své nekalosti. No, jestliže tomu je tak, pak musím konstatovat, že se z Tvé strany jednalo o falešnou vychcanost, kterou se navíc ještě (momentálně) veřejně chlubíš.n/quote]Ani ne, za prve jsem byl spis hodne dite, a za druhe, pokud jsme nejake nekalosti pachali, vsichni se toho zucastnovali zcela dobrovolne. Pokud si pamatuju, tak jsem sve "prubojnosti" zneuzival maximalne treba, kdyz jsme u babicky se se sousedy hrali tenis, abych sporne micky interpretoval ve svuj prospech. Jinak ovsem se sourozenci a nekterymi pribuznymi a kamarady jsme se hadali casto, a skoro o vsem, a rozhodne sme si nikdy nic nedarovali. Brali jsme to spis jako hru. Treba s jednim kamaradem jsme se jednou hadali tak dlouho, az sme zapomeli o cem (zvlastni, ze dneska si vzpominam - slo o naprosto zasadni spor, jestli muze vzniknout pozar v hasicske zbrojnici).


Napsal jsi toto….
.quote="Benjamin"]
Je dost lidi, kteri se nehadaji, ani kdyz jsou v pravu (treba v tomhle priklade se nikdo nebranil a lidi tam bylo dost). To nemuze byt nicim jinym, nez vychovou. Moje babicka rikavala: "Moudrejsi ustoupi." Ja si tuhle radu k srdci moc nebral, zato sem vzdycky mival rad "moudre" vrstevniky, byla s nima docela snadna domluva. :twisted: :wink:


Výrazové prostředky a jejich umístění ve větě, včetně závěrečných smajlíků naznačují, že se momentálně spíše snažíš očistit, než že k takovémuto Tvému chování nedocházelo ;-)


"quote="Benjamin"]
Pokud jse o opravdu agresivni vypad, tak "prilis caste" je nakonec i jednou za rok v cele republice. Otazka je, kolik je dost pripadu na to, aby to ospravedlnilo odvazne tvrzeni, kde neldo oznaci za amoralni celou generaci. A taky, jestli jsou tyto pripady opravdu castejsi, nez to bylo driv a odpoved podle me je, ze nejsou.


Ano, jestliže by k výraznému projevu dětské agresivity docházelo, byť jen jednou za rok – je to příliš často. Stále bychom se měli ptát, co udělat, aby k takovýmto skutkům u dětí nedocházelo.
Předmětem naší dlouhé diskuze je, zda je špatné chování dětí (drzejší, amorálnější, sprostější, kdy může docházet i k excesům a také k nim dochází) častější než v minulosti. Já tvrdím, že ANO. Proč tomu tak je, co tento jev způsobuje, kdo je na vině a kdo nikoliv, není hlavním předmětem této diskuze.


iquote="MgX"]Vidím kolik lidí si nedokáže poradit, aby správně dítě směřovali v rámci ,,mantinelů“, a to ,,zlatou střední cestou“ Věř, že mnoho lidí, se toto nikdy nenaučí. Zároveň každý člověk (rodič) má chvilky, kdy reaguje zcela nevhodně (jsme jen lidé-tvorové omylní). A také mi věř, že Tvoje představa (a už jsem to také, tuším, psal) o rodiči, jež si přečte knihu a bude dokonalejší, je zcela mylná a nesprávná. Opět do hry vstupuje mnoho faktorů, které celou věc komplikují a vytvářejí případné anomálie v procesu výchovy rodičem.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bobroněnko 28. 3. 2007 14:48

MgX: jen reakce: nemyslím si, že se všechny děti na ten trénink těší. divil by ses, kolik jich je tam proto, že rodiče chcou mít ze syna jágra. to procento je skutečně velké.
Hell was full...so I came back!
Bobroněnko
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 28. 3. 2007 19:19

To Bobroněnko:

Ano, Tvůj názor se jistě zakládá na reálném poznání - je to pravda. Proto jsem psal, že se VĚTŠINOU těší. Skutečností zůstává, že tam je (měl by být), takový ,,zápřah", že by ono zlobení, mělo být tímto způsobem minimalizováno.

Samozřejmě je rozdíl, mezi klasickým sportovním kroužkem a ,,lepším" sportovním klubem, kde se již nejedná pouze o pohybovou aktivitu dětí, ale o teoretickou sportovní kariéru.

Díky za reakci.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Benjamin 29. 3. 2007 09:19

Myslim, ze jsem rekl vsechno, co jsem rict chtel. Takze se bez patosu, ktery mi nikdy nebyl vlastni, loucim.
Diky a nazdar!
Umělá inteligence není soupeř pro přirozenou hloupost.
Benjamin
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vaclavbarak 29. 3. 2007 19:56

Největší vinu na tom mají rodiče.
Naposledy upravil vaclavbarak dne 29. 3. 2007 20:05, celkově upraveno 1
vaclavbarak
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MarkFX 29. 3. 2007 20:02

tebe rodiče asi v učení moc nepodporovali že? :D
Kolo je poslední vynález stvořený člověku pro radost...

Majkl vP. > I kdyby všichni byli úplně ticho, tak Mark přijde a něco řekne. On něco řekne.. Já chci něco říct, ale on něco řekne.. chci zase něco říct, ale on zase něco řekne.

Mondeo 2.5 V6
MarkFX
Legenda
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noovo 30. 3. 2007 08:13

vaclavbarak píše:Největší vinu na tom mají rodiče.i/quote]


a co treba takove okoli, myslis, ze na to vinu nema?

Vcera jsme probirali s kamaradkama u vinka dnesni mladez. Shodli jsme se na tom, ze dnesni mladez je tak trochu chytrejsi nez byla nase generace (rocnik 81), maji dostupnost internetu (kterou my jsme nemeli, kdyz jsem totiz odchazela ze stredni posledni pul rok nam ucitel ukazoval na jednom PC jak net zhruba funguje a to je cele), vedi sice, ze je demokracie, tak se tim vsemozne ohani (ale neznaji zakony dopodrobna), oni si vystaci s vetou:" me nemuzete na pisemku presadit, je demokracie". Ucitel se ohradi tim:"ze ted si ve skole, tak koukej padat". Coz je spravne. Dnesni deti jsou holt vice vepredu. Vubec si neuvedomuji, ze ztraceji detstvi, kdyz se zacinaji v 11 letech a i mnohem drive malovat, je jim to jedno, to prece neni IN kdyz si jeste ve 12 hraje s panenkou, holky ze skoly uz se maluji tak co. Prave rodic by je mel usmernovat a rict te holcicce, ktera si chce lakovat nehty, ze je sice maminka ma nalakovane, ale ona jeste nemuze, protoze je to pro ni nezdrave a je na to jeste mala..Neuvedomuji si ani to, ze je spatne kdyz znasilni 14 letou holcicku, hlavne totiz, ze jsou ve tride kingove, to je prece nejdulezitejsi...(tak kde to sakra jsme :!: ) ...Proc neexistuje zakon, ktery by jim zakazal skolni dochazku treba na rok a misto toho by museli chodit pomahat, treba do detskych domovu ci jinych podobnych zarizeni, aby se nad sebou zamysleli.

Ups zase jsem se rozepsala 8)
A jednoho teplého červnového dne se narodila Noovo:))

Love is a Losing Game

VENUS=Noovo :)

BYLO TO SILNĚJŠÍ NEŽ JÁ...Valmont (a já to také ráda používám:))
Noovo
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rockstar 2. 4. 2007 16:32

Nemyslim si ze zrovna pomahani v DD by byl dobrej priklad tam se mozna dejou jeste horsi veci nez si myslime^^ a muzem bejt radi, za to co delaj "nase" deti^^. a taky ze takovy parchanti by nektery chtely vypadnout ze skoly.. ale jako kdyz uz nekdo na rok vypadne z uceni tak jak ho tam chces vratit? uz na to bude kaslat protoze si na to zvykne
rockstar
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků