Jsem hloupý a nijak mi to nevadí

Názory na současné školství & srovnání se zahraničím

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod Hlupák 20. 5. 2005 13:29

Ze základky mě pustili jen tak tak střední školu jsem nedodělal, takže mám jenom základní vzdělání. Teď mám ale pohodové zaměstnání s platem, který by mi naprostá většina lidí záviděla.

Možná mám jen štěstí, možná ale ne. Je vůbec vzdělání k něčemu, nezáleží spíš na tom, jak si člověk věří a jak má ostré lokty?
Hlupák

Odeslat příspěvekod Stadovic 20. 5. 2005 15:55

Můj známý je na tom přesně opačně. Vystudoval dvě vysoké školy, pracuje jako lékař, tráví v práci noci a výsledkem je podprůměrná mzda.

Problém je, že takto kvalifikovanou práci nemůže dělat ten, kdo má jen ostré lokty. Tady je vzdělání potřeba
Stadovic

Odeslat příspěvekod Asspenn 20. 5. 2005 22:32

Vzdělání rozhodně není zárukou kvalitního pracovníka.
Samozřejmě asi nelze se základkou projektovat mosty nebo dělat transplantace, ale je spousta zaměstnání kde určitě není rozhodující.
Prý je chytré učit se z vlastních chyb. Přijde mi chytřejší učit se z chyb jiných, nejlíp pak z chyb těch chytrých, a vlastní radši nedělat.
Asspenn
Nadšenec

Odeslat příspěvekod S-Tony 20. 5. 2005 22:43

Jak se znám tak bych si bez vysoké školy ani neškrtl. Nejsem moc průbojný a životem spíše proplouvám.
Původně jsem kuchař a kdybych nešel na vysokou tak bych jako kuchař určitě skončil (s paltem max 13 tisíc). Ale díky vysoké škole jsem měl jistotu nástupního platu 20 tisíc a teď mám jestě víc.
Nejsem nějak extra chytrý. Prostě se vyznám ve svém oboru+ nějaký všeobecný přehled. (jako koníček tvorba webu PHP+MYSQL+FLASH samozřejmě 8) ).
Udělat vysokou byla pohoda. Dělal jsem ekonomku se zaměřením management. Co se tam učilo za všeobecný plky, to byla fraška. Za 5 let studia tam byly možná čtyři těžké předměty,ale to tak vše. Ostatní levou zadní...........
Teď mám svých x0 000 tisíc jistých a jsem spokojený člověk.
:potichu