Stránka 1 z 2

Elektricka sit v CR 230V odkdy?

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 09:17
od Zvedavec1
Kde si prectu o tom odkdy a jak je to tedy s tou elektrickou siti v CR? na wikipedii jsem akorat nasel, ze v EU je elektricka sit 230V +-10% (akorat s mensimi rozdili napr UK 230V +10% - 6%) a ze je to sjednoceni kdy v nekterych zemich bylo 220V a nekde 240V.

Ale konkretne o CR jsem nevygooglil.

a hlavne, proc o tom neni zminka na na CEZ.cz?

Tam maji akorat ve svem kalendariu bod 1920 - vynosem ministra verejnych praci zavedena trifazova soustava 50 Hz a napeti pro mistni site 3 x 380/220 V tak, jak zname i v soucasnosti ale o 230V tam neni ani pismenko. To tam tedy maji dost zavaznou chybu, ne? Tou chybou mam na mysli dodatek tak, jak je zname i v soucasnosti.

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 09:19
od Michal P
Já jenom vím že ještě v roce 1995 jsme v bývalé práci ve Vršovicích 120 V.

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 17:41
od mbing
Roku 2003/2004.

(SPŠ Elektrotechnická)

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 18:14
od rail
mbing: Bylo to mnohem dříve, někdy v polovině 90. let. Do roku 2003 platila tolerance jmenovitého napětí 230/400 V +6%,-10% a od tohoto roku je tolerance ± 10%.

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 18:36
od M.
Ja bych na to sel od lesa a mrkl na stranky Ministerstva prumyslu a obchodu a zakoniky. Tam to prece byt musi.

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 18:48
od mbing
rail píše:mbing: Bylo to mnohem dříve, někdy v polovině 90. let. Do roku 2003 platila tolerance jmenovitého napětí 230/400 V +6%,-10% a od tohoto roku je tolerance ± 10%. /quote]
Máš pravdu, ale roku 2004 už jsme měli plnohodnotných 230V s tolerancí ± 10%. Kdy bylo 230V se starou tolerancí nevím. Těžko říct jestli tazatel myslel ± 10% nebo +6%,-10%.

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 18:48
od Pade
paráda, a ked som urobil v skole na fyzike namietku ucitelke, ze uz neni 220V tak ma odbila ze to neni pravda, takto klamat decka? no...

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 19:22
od mbing
Ten učitel bude asi staršího data a ještě tu změnu nepostřehl. :D

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 19:57
od Zvedavec1
Vazeni, diky za rady ale ja to nemyslel jako diskusi. Prave proto, ze nestojim o nejake dohadovani jsem se ptal kde si to prectu. Cerne na bilem. Akorat M. pochopil muj dotaz a poradil.

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 20:07
od rail
Co třeba ČSN IEC 38? Platila v přechodném období a byly tam i data.

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 8. 2007 20:18
od Zvedavec1
Tak uz jsem vygooglil.
Kód: Vybrat vše
http://www.psp.cz/eknih/1993ps/tisky/t2118_00.htm


od 1.4.1993 230/400 V -10% +6%
od 2003 230/400 V +-10%

diky M. za inspiraci

Pade: muzes klidne vytisknout a dat precist soudruzce. Nebo si sezen normu CSN 33 0120 ale tu jsem nevygooglil, jen nejaky web kde ji prodavaj za 330Kc.

rail: juju, mas pravdu. nez jsem si to vsak stacil precist mezitim jsem si to vygooglil sam.

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 8. 2007 17:40
od Ledni_Medved
ja nevim .. kope to poraaaad stejne :-))))

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 8. 2007 17:46
od Anonymous
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozváděče: ,,Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky."

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 8. 2007 18:39
od Jeffe
Najlip se ty Voltiky testujou naboso v koupelne plne vody kterou zapajel nejakej amater :D

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 8. 2007 08:38
od Jean ViC
mbing píše:Ten učitel bude asi staršího data a ještě tu změnu nepostřehl. :Ds/quote]

asi nestrka vydlicku do zasuvky casto... nebo uz neni tak citliva ze nepoznala rozdil :)