Bungo píše:Ad 1. Z EU muzeme vystoupit nejen referendem. Nikde referendum neni zakotveno. Co se tyce politicke cistoty a kultury, tak by to bylo vhodne, ale ne zavazne. Pokud se holt vyda ustavni zakon o vystupu z EU a lid s tim bude souhlasit, neni duvod pro referendum.
Ad 2. LZPS se da zmenit. (Ostatne uz u. zakonem 162/1998 Sb. zmenena byla...)
Ad. 3. Souhlasim o nepripustnosti trestu smrti, ackoliv Bible je co se tyce trestu smrti sama sobe rozporna.
Leviticus 24,16 "Kdož by zlořečil jménu Hospodinovu, smrtí umře, a všecko shromáždění bez milosti ukamenuje jej. Tak cizí, jako doma zchovaný, když by zlořečil jménu Hospodinovu, smrtí umře."o/quote]
1) Z EU můžeme sami čistě vystoupit pouze pomocí referenda, jakýkoliv jiný způsob (i ústavní zákon bez referenda) by Ústavní soud ČR na 100 % nepřipustil. I když rozhodnutí soudu nelze předem předjímat, tak lze s úspěchem předpokládat, že takový zákon by byl zrušen na základě ústavní stížnosti od jakékoliv fyzické osoby, která je občanem ČR. Pokud rozhodovali o vstupu do EU občané ČR v referendu, tak musí samozřejmě jenom oni opět rozhodovat o vystoupení z EU.
2) LZPS se nedá nijakým zásadním způsobem změnit, lze pouze podrobněji upravit podmínky omezení jednotlivých základních práv a svobod, žádná změna LZPS však nemůže mít likvidační účinky vůči některému z již zaručených základních práv nebo svobod (narušovat jejich podstatu nebo smysl),
tedy nelze změnit ani právo na život a to, že trest smrti je nepřípustný. V takovém případě by se jednalo o ustanovení přijaté nad rámec zmocnění, které Ústava České republiky v článku 9 odst. 1 přiznává Parlamentu ČR, a které by proto netvořilo platnou součást ústavního pořádku. Základní práva lze proto zrušit jen odstraněním stávajícho ústavního státu, aktem odporujícím Ústavě ČR.
Ústavní zákon č. 162/1998 Sb. (kterým se novelizuje LZPS) pouze provedl technickou změnu v prodloužení přípustné doby zadržení osoby předtím, než je postavena před soud z 24 na 48 hodin.
3) To není trest smrti, ale je to vyhlášení práva "oko za oko, zub za zub, smrt za smrt". Je to právo na odplatu pro postiženého nebo jeho příbuzné.
Bible svatá
Leviticus 24
24,10 Jednou si vyšel syn jedné izraelské ženy a jakéhosi Egypťana mezi Izraelce; v táboře se dostal syn té Izraelky do hádky s nějakým Izraelcem.
24,11 Syn té izraelské ženy lál Jménu a zlořečil. Přivedli ho tedy k Mojžíšovi; jméno jeho matky bylo Šelomít, dcera Dibrího, z pokolení Danova.
24,12 I dali ho do vazby, až by se jim dostalo jasného pokynu z Hospodinových úst.
24,13 Hospodin promluvil k Mojžíšovi:
24,14 "Vyveď toho zlolajce ven z tábora; tam všichni, kdo ho slyšeli, vloží ruce na jeho hlavu a celá pospolitost ho ukamenuje.
24,15 Izraelcům pak řekneš: Kdokoli by zlořečil svému Bohu, ponese následky svého hříchu.
24,16 Kdo bude lát jménu Hospodinovu, musí zemřít. Celá pospolitost ho ukamenuje. Jak host, tak domorodec zemře, jestliže bude lát Jménu.
24,17 Když někdo ubije nějakého člověka, musí zemřít.
24,18 Kdo ubije nějaké dobytče, nahradí je, kus za kus.
24,19 Když někdo zmrzačí svého bližního, bude mu způsobeno, co sám způsobil:
24,20 zlomenina za zlomeninu, oko za oko, zub za zub; jak zmrzačil člověka, tak ať se stane jemu.
24,21 Kdo ubije dobytče, nahradí je; kdo ubije člověka, zemře.
24,22 Budete mít jediné právo jak pro hosta, tak pro domorodce. Já jsem Hospodin, váš Bůh."
24,23 Tak promluvil Mojžíš k Izraelcům. Zlolajce vyvedli ven z tábora a ukamenovali. Izraelci učinili, jak Hospodin Mojžíšovi přikázal.
"osobne" je o5 z5 ... a s ním přichází i zákon !!!