Reklamace- vše o nich- SR

Zde můžete konzultovat s ostatními své právní problémy s reklamacemi, výměnou zboží, odstoupením od smlouvy a věci s tím související

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod CeCo 29. 4. 2007 19:45

Informace pro SR Obrázek

2-1 Uzavretie kúpnej zmluvy pri kúpe tovaru
Všeobecný katalóg či ponukový list je len prejavom vôle na uzavretie zmluvy. Návrh na uzavretie zmluvy (teda vlastne ponuku) dávate odoslaním objednávky obchodníkovi. Pokiaľ ju ten prijme, resp. začne konať v prospech naplnenia zmluvy, je tá uzavretá. Môže to byť napríklad
- potvrdenie a akceptovanie objednávky
- oznam o zaslaní tovaru
- výzva na úhradu
- oznam o čakaní na dodávku od distribútora
Kúpna zmluva môže byť uzavretá aj ústne.
Pokiaľ stihne obchodný partner/predajca stiahnúť ponuku, resp. iným spôsobom oznámi jej zrušenie ešte pred objednaním tovaru, ponuka zaniká.

Predajca má povinnosť odovzdať kupujúcemu predmet kúpy (tovar) a kupujúci má povinnosť uhradiť dohodnutú cenu. Cena musí byť súčasťou kúpnej zmluvy.

Odoslaním objednávky tovaru zo všeobecného katalógu (www stránka, všeobecný ponukový list, reklamný leták, inzerát) teda nezaväzuje obchodníka tovar Vám predať! Práve naopak, v tomto prípade podávate ponuku (na uzavretie kúpnej zmluvy) vy! Obchodník ju potom môže, ale aj nemusí akceptovať.

Příklady:
:arrow: Objednáte si pevný disk na e-shope firmy XYZ. Predajca Vám zašle potvrdenie objednávky a výzvu na úhradu zálohovej faktúry. Kúpna zmluva bola momentom potvrdenia a odoslania výzvy uzavretá a od tohoto momentu máte právo na náhradu z jej porušenia, napr. zaslanie vadného disku, omeškanie dopravy, vady tovaru (takisto ako predajca má náhradu v prípade porušenia zmluvy z Vašej strany - napr. omeškanie platby).
:arrow: 1.5. dostanete nový katalóg s ponukou notebookov za skvelú cenu s trvaním akcie do 16.5. Týždeň rozmýšlate a potom sa rozhodnete, že ho kúpite. Obchodník Vám však oznámi, že notebooky za túto cenu sú už vypredané a nové modely budú opäť za pôvodnú (vyššiu) cenu. Vy ako zákazník voči nemu nemáte právo, aby Vám dodal notebook za akciovú cenu, keďže zmluva ešte nebola uzavretá (podali ste len návrh na uzavretie, ktoré obchodník neakceptoval).
CeCo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod CeCo 29. 4. 2007 19:45

3-1 Nárok na vrátenie peňazí
Pokiaľ už máte zakúpený tovar a pokazí sa v rámci záručnej lehoty, máte právo okrem iného aj na vrátenie peňazí. Jeho uplatnenie sa však líši podľa typu zákazníka a vady.
O vrátenie peňazí žiadate VŽDY U PREDAJCU! Preto odporúčame sledovať reklamácie a pokiaľ spĺňate podmienky na vrátenie peňazí, reklamujte u predajcu, u ktorého ste daný výrobok kúpili.

:!: Zmluva podľa občianského zákonníka (zákazníkom je spotrebiteľ)

:arrow: Neopraviteľné vady, viac vád
Nárok na vrátenie peňazí máte vtedy, ak sa jedná o neodstrániteľnú vadu (napr. vada série), ktorá bráni riadnemu užívaniu veci a ktorá nejde upraviť výmenou alebo opravou. Takisto máte nárok na vrátenie peňazí, ak sa vyskytuje v priebehu používania viacej vád (v tomto prípade 3x rovnaké, 4x rôzne vady), pripadne sa vyskytne 4 a viac vád súčasne.
:arrow: Podanie žiadosti
Žiadosť o vrátenie peňazí treba PÍSOMNE podať pri reklamácií danej vady. Dobré je uviesť to aj do reklamačného protokolu, nakoľko sa môže jednať o druh vady, ktorý nespadá pod vrátenie peňazí.
:arrow: Meškanie opravy
Na vrátenie peňazí máte takisto nárok aj vtedy, ak sa oprava predĺži na viac ako 30 dní od odovzdania na opravu (nie pracovných dni ale bežných!). Požiadavku treba spísať taktiež písomne.
:arrow: Kúpa cez internet
Pokiaľ ste uzavreli zmluvu na diaľku (internet, e-mail) a aj jej plnenie prebehlo na diaľku (doprava tovaru kuriérom, poštou a iné, nie prevzatie v obchode!), môžete do 7 dní (v ČR do 14) vrátiť tovar bez udania dôvodu. Treba tak však urobiť písomne a tovar podľa možností čo najmenej použitý a nepoškodený vrátiť. Predajca Vám nesmie účtovať rôzne manipulačné či storno poplatky.

Tieto práva vám prislúchajú vždy, ak vystupujete ako zákazník - fyzická osoba nepodnikateľ! Pokiaľ teda uzavriete zmluvu podľa obchodného zákonníka ako FO nepodnikateľ, tieto práva nestrácate!
Nezabudnite však o vrátenie peňazí požiadať. Pokiaľ tak neurobíte, predajca/servis reklamáciu vybaví buď výmenou alebo opravou.

:!: Zmluva podľa obchodného zákonníka (zákazníkom je FO podnikateľ alebo právnická osoba)

:arrow: Prezretie tovaru
Nárok na vrátenie peňazí máte iba v prípade, ak ste si pri prebratí tovar riadne prezreli a nevykazoval žiadne zjavné vady (napr. chýbajúce príslušenstvo, softvér, dodávka iného tovaru než objednaného a pod.). Ak na túto povinnosť zabudnete, strácate právo na uplatnenie nároku z týchto vád.
:arrow: Podstatné porušenie zmluvy
Vady vyplývajúce zo zarúky na akosť (t.j. že tovar bude funkčný na dohodnutý účel po danú dobu) sú podstatné, pokiaľ zákazník nebude mať záujem daný výrobok pri tejto vade používať (teda hlavné plnenie zmluvy bude porušené). Vtedy treba pre vrátenie peňazí žiadať predajcu, resp. servisného partnera (najlepšie písomne); pokiaľ ho vopred nepožiadate o vrátenie peňazí, nárok na vrátenie peňazí nemáte.
:arrow: Nepodstatné porušenie zmluvy
Pokiaľ sa jedná o nepodstatné porušenie zmluvy (škrabance a pod.), nárok na vrátanie peňazí NEMÁTE.
CeCo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod mlb_ 19. 6. 2008 15:37

CeCo píše::arrow: Kúpa cez internet
Pokiaľ ste uzavreli zmluvu na diaľku (internet, e-mail) a aj jej plnenie prebehlo na diaľku (doprava tovaru kuriérom, poštou a iné, nie prevzatie v obchode!), môžete do 7 dní (v ČR do 14) vrátiť tovar bez udania dôvodu. Treba tak však urobiť písomne a tovar podľa možností čo najmenej použitý a nepoškodený vrátiť. Predajca Vám nesmie účtovať rôzne manipulačné či storno poplatky.


V ktorom zakone je konkretne obmedzena moznost odstupenia od zmluvy uzatvorenej na dialku len na taku zmluvu, ktorej plnenie prebieha na dialku? V zakone 108/2000 Z.z. § 9
Zmluvy uzavierané na diaľku a nasledujucich paragrafoch som ziadne take obmedzenie nenasiel.



A mimochodom, nechcem rypat, ale to sa proste neda pri takom vyskyte: "jedna sa o vady" == "dohovara sa o cene vad" (jedna sa napriklad o cene na trhu), spravny tvar je "ide o vady"...
mlb_
Čtenář

Odeslat příspěvekod Thunderdome 21. 11. 2019 20:26

Chcem sa spýtať že ak som objednal cez Heureku (čo je hľadač e-shopov) tovar a dorazil mi nesprávny, či to mám možnosť vrátiť či sa dá aj po 7 dňovej lehote. Ide o mobil ktorý som si objednal podľa obrázka ale prišiel mi podobný (značka a typ podobný len iný model). Pár dní som uvažoval že si ho nechám, tak ubehli asi 3 dni od prevzatia. Kým dostanem odpoveď na fóre to budú ďalšie 2-3 dni. Kuriér mi dal iba jednu A4 papier čo je objednávkový list. Balík som otvoril až doma večer. Balík bol nepriesvitný takže nevidel som čo v ňom je a neponáhlalo to tak som to otvoril až večer. Telefón samotný som otvoril aj napriek tomu že je to iný model lebo som uvažoval že si ho nechám. Tým som otvoril krabicu, narušil pečať, a manipuloval som s tovarom, že som rozbalil baterku z originál sáčika, vložil do telefónu... Takže je to funkčné ale chcel som iný typ. Čo s tým?
Thunderdome
Čtenář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků