Bezplatný servis - 40měsíční záruka

Zde můžete konzultovat s ostatními své právní problémy s reklamacemi, výměnou zboží, odstoupením od smlouvy a věci s tím související

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod msimcard 11. 5. 2014 14:29

Zdravím,

chci se zeptat na názor zkušenějších.

Zakoupil jsem TV Gogen v prosinci 2011 přes internetový obchod(TV dodána PPL) Nyní cca před 14 dny TV z ničeho nic přestala chodit(vůbec se nezapne). V záručním listě, který nemám potvrzený od prodejce je uvedeno:
BEZPLATNÝ SERVIS
Po dobu 16 měsíců po skončení záruční doby poskytuje dovozce značky GoGen do ČR na výrobek uvedený v tomto záruční listě bezplatný servis.
Oprava výrobku zdarma
Náhradní díl zdarma

Kontaktoval jsem tedy nejprve eshop, kde mi bylo sděleno, že jelikož již uplynula klasická 2letá záruka, tak je potřeba se obrátit přímo na výrobce a že mi k tomu stačí jen doklad o koupi(faktura) a záruční list není potřeba mít vyplněný.
Obrátil jsem se tedy na výrobce, který mi zase tvrdí, že je potřeba k uplatnění BEZPLATNÉHO SERVISU mít jak doklad o koupi(faktura), tak i řádně vyplněný záruční list.

Kdo má z nich pravdu? Je opravdu potřeba mít řádně vyplněný záruční list v tomto případně nebo stačí pouze doklad o koupi? Pokud je potřeba i řádně vyplněný záruční list, tak je povinností eshopu ho i takto dodatečně potvrdit?
Jak bych měl postupovat?

Děkuji moc za radu
msimcard
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Slonik 12. 5. 2014 20:07

V podmínkách rozšířené záruky je uveden skutečně požadavek na záruční list (http://www.gogen.cz/zaruka-na-televize-gogen/). Zatímco 24 měsíční záruka je u spotřebitelského vztahu dána zákonem a nikdo nemá právo jí žádným způsobem omezovat, tak jakékoli další záruky nad rámec jsou na prodejci/výrobci. Výrobce si tedy může stanovit pro její uplatnění jakékoli podmínky (s nimiž by samozřejmě měl zákazníka seznámit).

Podle mého skromného názoru má pravdu výrobce, protože ten si podmínku vyplněného záručního listu pro uplatnění rozšířené záruky stanovil a má na to právo.

Nejsem si jist, jak moc je vymahatelné potvrzení 2,5 roku zpátky, spíš bych to řešil nějakou domluvou s e-shopem. Dát na záručák jedno razítko, muří nohu a napsat datum podle faktury by jim snad mohlo stát za dobré vztahy se zákazníkem. Svoje vyjednávání bych podpořil ochotou poslat jim záručák na potvrzení spolu s ofrankovanou obálkou.

Poučením pro příště je lépe číst papíry a v případě podobného ustanovení vyplnění záručního listu požadovat a to v době, kdy lze od kupní smlouvy uzavřené na dálku případně odstoupit. Ochota prodejce k tomu dát razítko bude v takovémto případě o hodně větší
Určitě možná s váma tak jakoby nesouhlasím!
Slonik
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod msimcard 12. 5. 2014 21:00

Slonik: díky za reakci. Zřejmě máš pravdu. Zkusím se tedy dohodnout s eshopem o potvrzení záručního listu takhle dodatečně. Snad by s tím neměl mít problém - přeci eshop v tuhle chvíli již za to nenese žádnou záruku a tak po něm výrobce nebude zpětně požadovat nějaké náhrady.

Jinak už jsem pár takhle věcí přes internet koupil a snad nikdy si nepamatuji, že by jsem dostal i řádně vyplněný záruční list, pokud mi to vezli PPL nebo ČP. Záručák ano, ale vždy nevyplněný.
msimcard
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Slonik 13. 5. 2014 09:36

Tak vzhledem k tomu, že eshopy zpravidla přeposílají nerozbalené krabice, záruční listy nevyplňují. Pro běžnou záruku (24 měsíců, uplatnění u prodejce či ve smluvním servisu) nejsou záručáky potřeba. Bohužel velká část eshopů vlastně ani pořádně neví co prodává (čest výjimkám) a jaké nadstandardní služby výrobce/dovozce poskytuje, takže se zákazník ve specifických podmínkách musí zorientovat sám. Je to prostě daň za nižší cenu.

Já si kdysi musel třeba aktivně vyžádat potvrzení kartičky na cashback u foťáku - taky mi v eshopu tvrdili, že stačí zaslat jen kopii faktury.
Určitě možná s váma tak jakoby nesouhlasím!
Slonik
Expert
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník