Jak rychle spálit tuk atd.

Vlastní aktivita, soutěže, různá mistrovství, rady a tipy

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod Trejvis 1. 9. 2015 17:00

Ahoj,
jsem po operaci AO chlopně a tak nějak jsem poslední dobou začal nabírat váhu. Je mi 17, měřím 186 a vážím 78,4-79,4 kg. Váha mi ukazuje že mám tuk v rozmezí 16-16,5%, což se mi zdá už docela dost. Míval jsem 13,5 před necelým rokem.

Zajímalo by mne jak rychle shodit. Začít jíst více pravidelně? Nebo více pohybu?

Takhle, já zatím mohu jen chodit (i rychle) běhat jsem zkoušel, ale do toho bych se raději moc nehrnul, protože jsem donedávna měl zakázáno běhat (vlastně od mého dětství do teď)a teď bych po té operaci pomalu mohl.

Tuk se mi hromadí na břiše a prsou. Na prsa prý pomáhají kliky, bench press atd., jenže já nemohu horní polovinou tolik zabírat a tahat těžké věci.

event. bych mohl chodit pěšky domů ze školy. To jsou zhruba 3 km. Na kole bych taky moc (zatím) nejezdil, protože se bojím že bych mohl spadnout, mít srážku s vozidlem a to by nebylo dobré.
Ještě mě napadají dřepy a švihadlo.

Co byste mi doporučili Vy? Předem děkuji.
Trejvis
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Stoura 1 1. 9. 2015 20:02

Pohyb: víceméně cokoliv, co trvá déle než půl hodiny v kuse a při čem se alespoň trochu zadýcháte a zapotíte. Stačí rychlá chůze. Nebo fyzická práce (třeba ruční kosení zahrady). Opět je důležitá pravidelnost (nejlépe denně, minimálně 3x do týdne).
Chodit 2x denně 3km pěšky je určitě dobrý nápad.

Benchem si prsa spíš vypracujete (zesílí tam svaly). Pokud se přitom nezbavíte tuku, prsa nabudou. Lepší asi bude cvičení na celé tělo.
Švihadlo je výborné, ale otázkou je, jestli nebude vadit stejně jako běh. navíc na něm asi nevydržíte skákat půlhodinu - je to dorbý doplněk například k chůzi nebo jinému cvičení

Jídlo: pravideně (5xdenně) malé dávky. Při pocitu hladu nahnat objem syrovou zeleninou.
Platí zákon zachování energie: co nespálíte na provoz těla a na pohyb, to se uloží. Tabulky s energetickými hodnotami najdete na webu. Ale stačí mít pravidlo, že se jí tak, aby se člověk po jídle ještě necítil dosyta najedený.

Najděte si i další rady a použijte zdravý rozum.
Stoura 1
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Trejvis 2. 9. 2015 18:59

Tak jsem si dneska dal procházku se psem dlouhou cca 3,3 km s celkovou dobou trvání 45 minut. Během toho jsem udělal ještě 100 dřepů s přestávkami, kdy pes zastavil aby vytvořil kakaovou hnědku. Doma jsem potom tak půl minutky skákal na švihadle. Tak snad budou brzy výsledky. Teď to zopakovat několikrát týdně a uvidíme :).
Trejvis
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slonik 3. 9. 2015 05:39

Po operaci chlopně bys to neměl přehánět s nárazovou zátěží, takže co se týče pohybu, jsou asi ideální rychlejší procházky (ideálně jak píšeš třeba se psem).

Tvoje váha je stále v normě, takže spíš než jí nějak radikálně snižovat bych volil její udržení. Co se týče tuku, tak hodnota kolem 13 je spíš nízká a je typická třeba pro profesionální sportovce. S číslem 16 se pohybuješ stále v "kategorii" fitness; hodnota do 20 by tě vůbec neměla znepokojovat. Opět jde spíš než o snížení o udržení hodnoty.

Pokud máš předepsané nějaké léky, musíš počítat s tím, že to může s hodnotami i dalšími věcmi maličko zamávat - u některých srdečních potíží se alespoň na čas předepisují diuretika (ta mohou mimo jiné způsobit větší podíl tuku, protože zbavují organismus vody), pokud jsi trpěl či trpíš tachykardií, můžeš mít betablokátory, které mohou při větší fyzické námaze způsobit, že se zadýcháš a tak podobně.

Úprava stravovacího režimu neuškodí, ba naopak. Kromě pravidelnosti to zpravidla chce upravit i skladbu jídelníčku, ale to ti jistě řekli při propuštění z nemocnice.

Hlavně jak již zde bylo řečeno - chce to zdravý rozum.
Určitě možná s váma tak jakoby nesouhlasím!
Slonik
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Trejvis 4. 9. 2015 18:02

Lékaři mi řekli, že bych za půl roku mohl chodit na tělocvik. Mám se vyvarovat kontaktním sportům aby nenastal vážnější úraz.

Beru pouze léky na snížení srážlivosti krve. Nezadýchávám se, právě naopak. Zadýchávám se méně.

No štve mě, že nemám vyrýsované prsní svaly a ještě břišní svaly. Když je zatnu tak při promačkání daných partií je na břichu tak 1 cm vrstva tuku a pod prsy tak půl cm. Není to tak hrozné ale přijde mi, že mám "přebytečný tuk". Když si sednu tak mám pod pupíkem pneumatiku. Kulturista ze mne nikdy nebude, ale když říkáte, že jsou má % tuku v normě tak se nemusím tolik znepokojovat.

A ještě bych dodal, že typem postavy jsem skinny-fat viz Google. To znamená, že mám hubené ruce a nohy, ale na břichu a prsou mám tuk. http://skinnyfattransformation.com/wp-c ... ation1.jpg obrázek vlevo mě +- vystihuje. Akorát nemám tolik sádelnaté boky, dolní část břicha a ty ruce mám hubenější jinak vrchní část hrudníku mám stejnou.

Děkuji za rady :).
Trejvis
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 5. 9. 2015 05:37

pokial sportujes,tak ziadne rychle sprinty,ziadne rychle kratkodobe vypady.Skor nieco na vydrz ako bolo spominane - dlhodoba chodza t.j. napr.chodenie po horach + upravit stravovanie - vela pit,mozes aj iotonicke napoje.Jest s rozumom - skus delenu stravu.

Telo nerado pusta tuk,radsej bude simulovat unavu a bude ziadat cukor.

Pokial nesportujes,tak kolega pil 1tyzden caj bez cukru,ale sprevadza to psychicke vypatie a unavenost ci malatnost.Do toho ked budes napr.malovat byt urcite nieco zhodis :D ak neodpadnes
forsaken...
icotech852
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Trejvis 6. 9. 2015 22:00

Tak děkuji za rady :). Snad už brzy budou výsledky v podobě půl kila :D. Možná to nabírání bude tím, že když jsem přišel domů (z nemocnice),začal jsem jíst řízky od mamky, grilovali jsme a tak :D. Tolik jsem si tu váhu nehlídal...
Trejvis
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jack111 6. 9. 2015 22:51

Hele a neříkaj ti vyžle? Když přidáš ještě tak pět šest procent, budeš moci venčit psa i v listopadu a neodfoukne tě vítr :-D
Jack111
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 7. 9. 2015 05:13

Snad už brzy budou výsledky v podobě půl kila

vysledky sa dostavia rychlo,horsie je to s jojo efektom
forsaken...
icotech852
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jitka_K 18. 1. 2016 11:18

Jediná věc, co mi opravdu pomohla shodit v pase, je stepper. Čili takové ty dva pedály na zemi, klidně i bez těch madel do rukou. Simuluje to chůzi do schodů pěkně v teple domova. Vždycky jsem si na něj stoupla při zprávách a denně půl hodiny jsem pomalu šlapala. No - teklo ze mě jak z houby, a to jsem se nijak nehonila. A tím, že jsem se dívala na zprávy, mi ani nepřišlo, jak ten čas utekl. Za cca 14 dní mi už začaly padat kalhoty. Přešla jsem pak na běhání a stepper rezaví v kočárkárně, ale opravdu fungoval a nepřišlo mi, že by se člověk mohl zranit nebo něco.
Jitka_K
Čtenář

Odeslat příspěvekod osobne2 19. 1. 2016 17:50

Neverim, ze by za 14 dnu padaly kalhoty.
osobne2
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Jitka_K 26. 1. 2016 10:05

Hele, opravdu jsem po dvou týdnech musela začít nosit pásek, protože mi kalhoty začaly sjíždět z boků. Kilama jsem zůstala stejně, ale ztratila něco v pase. Připomínám ale, že to opravdu byla půl hodina námahy a pocení denně, bez výmluv.
Jestli takhle dokáže shodit trochu špeku každej, to nevím. Rozhodně to budou mít horší nesportovci a lidi s bolavými klouby.
Jitka_K
Čtenář

Odeslat příspěvekod karol66 7. 8. 2016 17:17

Silový tréning střídat s kardiem. Odpůrci kardia mě asi ukamenují, ale když se to vyváží se silovým tréningem, je to nejlepší. Pokud nechcete jen budova svalovou hmotu a být "velký", ale jde vam take o funkční tělo - je třeba běh (nejpřirozenější pohyb pro člověka) to nejlepší řešení. Já třeba preferuji kettlbell na domácí cvičení a super! ;)
karol66
Čtenář

Odeslat příspěvekod Peasac 17. 1. 2017 12:47

Zdary, já mám od narození srdeční vadu - jednou uměle rozšířenou chlopeň, hned po narození. Jsem přes 25let sledován doktory a popravdě.. Jejich rady jsou a byli povětšinou přehnané - co si rozhodně od nich ale vemu jako doporučení je žádné kontaktní sporty. Nejvíce jezdím na kole (snažím se 40-50km denně v sezóně), o víkendech se snažím nachodit cca 10-30km, spojeným s fotografováním, takže na zádech nesu cca 8kilo navíc.
V zimě mě hodně baví sněžnice, které jsou docela makačka když je hodně sněhu a nebo skialpinismus. Před úrazem ruky jsem celoročně lezl boulder - to je perfektní pro protažení a zpevnění celého těla.
Peasac
Čtenář

Odeslat příspěvekod cemta 19. 1. 2017 15:36

pořád je to hlavně o příjmu a výdaji energie
cemta
Čtenář


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků