Otravni jehovisti

Oficiální náboženství a sekty, smysl života

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod John Cromwell 19. 4. 2008 20:36

Droopy, tvůj pohled je nesmyslný, asi o tom moc nevíš. Protestanti nejsou sektou, sektou se v současnosti i v moderní religionistice rozumí desktruktivní psychokulty. Protestanti tvoří většinu v některých zemích či částech zemí. Z logiky věci je označení za sektu zcela nesmyslné. Ostatně celý tvůj pohled je zcela mimo, každý člověk s průměrnými znalostmi ví, že křesťany jsou katolíci, protestanté a pravoslavní. I drtivá většina rozumných katolíků považuje protestanty a pravoslavné za křesťany a mnozí mají i jiné postoje, než jim přisuzuješ ty. Já k tomu nemám, co dodat, tvoje postoje jsou zcela mimo realitu. A to není o nějakých názorech, ty máš i mimořádně pokřivený pohled na svět. Ty mi přisuzuješ nějakých sektářský pohled na svět, ale sám jsi totálně mimo a chápe to i nevěřící aacid, moderní religionistiky a chápou to i miliony běžných věřících. Krom toho se domnívám, že je to jasné i tobě, jenom se chceš vykecat z toho, že jsi tu prostě napsal blbost a to ještě s arogancí tobě vlastní. Fakt mi přijde pozoruhodné - vysvětlování fanatického ateisty, čemu bych měl jako křesťan věřit, když ani nevíš, kdo to ti křesťané jsou..; )
John Cromwell
Čtenář

Odeslat příspěvekod Fuck8r 20. 4. 2008 09:39

já myslel že jehovisti vymřeli ... už u mě totiž tak 10 let nezvonili 8-D
A7R4 + 20/40/135 art a FE85.
Fuck8r
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jannnn 27. 4. 2008 14:01

jannnn píše:do baraku nam nikdo nic jeste nastesti necpal. jen jednou v liberci na ulici nam dali letacky nejaky dve pani...

mno tak jsem to zakrikl, dneska se tu objevili. a co jsem zjistil, vzali nasi cast mesta dokonce utokem. obevilo se tu totiz hned nekolik skupin ktery to tu oblejzali a opruzovali.
jannnn
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vizitix 27. 4. 2008 15:35

jannnn: A jako cpali ti pod nos to jejich náboženství?
Unknown Pleasures
vizitix
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lu.kas 27. 4. 2008 16:53

Bohůžel, tenhle problém se netýká jenom jehovistů - ty jsem já osobně ještě ve městě nepotkal, a to mají tu jejich "základnu" nedaleko baráku :)
Ve mestě mě zastavil příznivec nějakýho východního náboženství (čech) a vnucoval mi nějaký knížky. Ani nevím jestli zadarmo nebo za ně něco chtěl, samozřejmě k tomu připojil pár řiťolezeckejch komentářů...
Podpis -> klik na 'www'
lu.kas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod droopy 12. 5. 2008 12:21

John Cromwell, moj pohlad je nezmyselny iba z tvojho pohladu. Ja sa ti len snazim vysvetlit, ze to co som ja sem pisal sa vztahovalo na krestanskych katolikov a na nikoho ineho, pretoze ako si si stihol vsimnut moj rozhlad az k protestantom a inym sektam nesiaha a tak isto, ze vsetkym tu bolo jasne, ze som hovoril o katolickych krestanoch a nie o inych sektach. Tvoje ohradzovanie o tom, ze protestanti maju ine zvyky je v poriadku, pretoze o nich som nic nepisal, kedze ich nepokladam za "krestanov" ale za "protestantskych krestanov". Ale nie je v poriadku ak tym napadas ze to co tvrdim nie je pravda alebo ze pisem bludy.

Este raz a pomaly: Nebudem kvoli tebe menit svoje nazvoslovie, len preto aby som bol politicky korektny k u nas minoritne zastupenej sekte. U nas je proste majorita katolicka a tak ma plne pravo pouzivat aj skratene oznacenie "krestania" a tym vsetky ostatne sekty vyclenit pod oznacenie "volaco" + "krestania".

Rozdelovat co je sekta a co nabozenstvo v tejto diskusii nema vyznam.
droopy
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod John Cromwell 12. 5. 2008 18:02

Že nerozumíš pojmu sekta a tomu, že katolíci, protestanti i pravoslavní jsou zároveň v jeden moment křesťany, není problém můj, ale zřejmě problém tvé inteligence. Tvoje názvosloví je nesmyslné (potvrzují to i jiní účastníci diskuze) a označení protestantů za sektu je urážlivé a ukazuje i cosi o tvé inteligenci, možná i znalostech. To není o nějaké politické korektnosti, proti které já tvrdě jsem, ale je to stejný nesmysl jako označení např. ČSSD za extrémistickou stranu. Je to pro její příznivce urážlivé a zároveň nesmyslné z hlediska věcné správnosti. Politologie přesně definuje extrémistickou stranu. Stejně tak i religionistika definuje sektu. Protože na Slovensku je majorita katolická není žádný racionální důvod pro zobecnění pojmu křesťani na katolíci. Je to lokální charakteristika, kterou ty vztahuješ na miliardový fenomén - tj. křesťanství jako celek. Kdyby jsi mluvil důrazně o "křesťanství na Slovensku" či katolickém křesťanství, bylo by vše jasné a neměl bych co dodat. Ale tvoje zobecnění plus přinejmenším nesmyslný (že protestanté nejsou křesťany) až urážlivý a nesmyslný pohled zároveň (že protestanté jsou sektou) mě nutí reagovat na tvoje nesmysly. Ostatně stejně mám z celé téhle diskuze pocit, že jen dokážeš přiznat vlastní chybu - tj. že ses sekl zobecněním římskokatolického učení na křesťanské a teď to snažíš nějak okecat. Nutno dodat, že se hájíš ještě většími nesmysly.

Rozdělení sekty a náboženství nepochybně význam má, ale nemáš o tom ani páru. Sekta má přesně definované rysy. A v rámci křesťanství stejně jako v rámci islámu či hinduismu existují sekty. Některé mají původ v katolictví (ultrakonzervativní katolické organizace) jiné v protestantství (extrémní charismatické církve ala Hnutí víry) a některé dokonce i v pravoslaví - viz. jedna z těch mediálně známých sekt, co se připravuje na konec světa. Křesťanství je složitý a heterogenní fenomén. Najdeš v něm katolíky, protestanty, pravoslavné a letniční. V rámci těhle směrů najdeš liberální věřící, konzervativce, sektáře, fundamentalisty i vlažné věřící, co se k tomu všemu hlásí jen k jako kulturnímu fenoménu. Ty svou jednu slabou zkušeností neopřenou o jakékoliv lepší znalosti považuješ za jedinou a všeobecně platnou pravdu o křesťanství. A kuriózní je, že jsi ateista a svůj názor vnucuješ mě jako křesťanovi..; )
John Cromwell
Čtenář

Odeslat příspěvekod Jan Salovsky 31. 5. 2008 14:41

Odpovídám Cromwellovi: Ježíš není pravý Bůh.

Znovu jsem se narodil v 1980. Od té doby jsem uvážil učení všech hlavních křesťanských denominací, několika t.zv. "nezávislých" skupin a jednotlivců. Všechna učení jsem si kontroloval, zda to je co bible říká také mě. To, co se mi jevilo jako biblická pravda jsem si nechal, ostatní vyřadil. Z toho se skládá většina mého současného chápání Písma. Jen několik věcí v Písmu vykládám způsobem, o jakém jsem nikde neslyšel a který mi Bůh přímo zjevil.
V 2002 jsem přišel na pravdu o jednoosobním Bohu.Do té doby jsem byl horlivým zastáncem myšlenky, že také Ježíš je pravý Bůh. Chtěl jsem se s tou novou pravdou pochopitelně sdílet. Předáci té církve, do které jsem patřil, mi ale dali ultimatum: buď o tom mlč, nebo tě vyhodíme. A tak jsem z ní vystoupil. Od té doby nepatřím do žádné církevní organizace a občas se scházím jen s několika jedinci stejného názoru. Jsme jeden od druhého dost daleko.

Píšeš: "V Bibli Ježíšovo božství potvrzuje bezpočet veršů a principů. Existují verše, které zdánlivě tohle popírají, ale je jich násobně méně a pokud máme dát oba typy veršů (pro božství, proti božství) do vzájemného souladu, tak nám opět vyjde božství Ježíše".
To není pravda. Skrz naskrz celé bile je slovo "Bůh", "Hospodin" a každý jeho titul spojen se zájmeny a slovesy v JEDNOTNÉM ČÍSLE (já, ty, on, stovořil, řekl atd). Takových míst je v bibli přinejmenším dvacet tisíc. Pouze asi ve čtyřech případech je slovo "Bůh" spojeno se zájmeny a slovesy v množném čísle. Ty čtyři aplikace jsou zřejmě vyjímečné. Kdyby pravý Bůh byl víc než jedna osoba, pak by to utajoval nebo by to vypadalo, že lidi zavádí.
Vezmi si na příklad Iza 44:24 "Já jsem Hospodin, já konám všechno: SÁM nebesa roztahuji, překlenul jsem zemi". Jak by to mohl říct Otec, kdyby Syn tvořil spolu s ním? Jak by to mohl říct Syn, kdyby netvořil sám, ale spolu s Otcem?
Kdyby pisatelé NZ skutečně věřili, že Ježíš je ten pravý Bůh JHVH, byla by to EXPLOZIVNÍ novina. Přímo a jednoznačně by to prohlašovali a snažili se to dokázat při každé příležitosti. NZ by byl plný takových přímých prohlášení a argumentů, protože přesvědčit židy že Ježíš je pravý Bůh by si vyžadovalo mnohem víc přesvědčování než to, že je Mesiáš. Místo toho je ale v celém NZ jen několik pasáží, které se zdají naznačovat, že Ježíš je pravý Bůh, ale které se zároveň dají vyložit také jinak.

Abychom našli co bible opravdu říká, nemůžeme jen srovnávat množství veršů pro a proti určitému pojmu. Musíme srovnávat hlavně váhu svědectví každého jednotlivého verše.

V Janovi 17:3 Ježíš MLUVÍ K OTCI: "A život věčný je v tom, když poznají TEBE, JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista". Ježíš tu definuje výlučně Otce jako pravého Boha. Slovo "jediného" je řecké "monos". Řecké monos je v NZ na 47 místech a vylučuje, znamená "ten jediný a nikdo jiný. Text říká, že pravým Bohem je jediný Otec a nikdo jiný. ". Ježíš se zde na druhé straně jasně ztotožňuje jako někdo jiný než ten pravý Bůh, jako někdo, koho ten pravý Bůh poslal. To se nedá jinak vyložit. Písmo si neodporuje, proto žádná pasáž Písma neříká, že také Ježíš je pravý Bůh.

Nyní k těm pasážím, které uvádíš na důkaz doměnky, že Ježíš je pravý Bůh.

1) Jan 10:30 "Já a Otec jsme jedno."

V Janovi 17:11 se Ježíš k Otci modlí: "zachovej je ve svém jménu, které jsi mi dal; nechť jsou jedno JAKO MY". To stejné slovo "jedno" (řecké heis) jako v Jn 10:30. Dále v Jn 17:21 se Ježíš modlí: "aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i ONI BYLI V NÁS!!!". Stejné slovo "jedno" jako v Jn 10:30. "Být jedno v Jn 10:30, 17:11 a 17:21 znamená "za jedno", znamená jednotu.
Ježíš říká, že Otec je v něm a on v Otci. To znamená že jsou spolu za jedno. Ježíš se modlí, aby jeho následovníci byli v něm a v Otci. To znamená, aby byli za jedno s ním a s Otcem. Modlí se, abychom byli za jedno vzájemě mezi sebou, za jedno s Kristem a za jedno s Otcem.

Ježíš je jediný člověk přímo samým Bohem zplozený. Bůh zplodil v lůně Marie člověka. Pokud tomu nemůžeš uvěřit, tak ti nemohu pomoct. Tím zplozením Ježíš zdědil plnou Božskou přirozenost, vedle té lidské, kterou zdědil po matce. Nenechal se ale nikdy svou hříšnou lidskou přorozeností svést k neposlušnosti Otcovi a proto byl od narození v dokonalé jednotě s Otcem. A jeho prostřednictvím i my můžeme takové dokonalé jednoty s Otcem dosáhnout. To je mým cílem.
Na rozdíl od Ježíše, my jsme se narodili jen s hříšnou lidskou přirozeností. Musíme se znovu narodit, abychom si začínali pozvolna přisvojovat Božskou přirozenost, viz 2Petr 1:4 "Tím nám daroval vzácná a převeliká zaslíbení, abyste se tak stali ÚČASTNÝMI BOŽSKÉ PŘIROZENOSTI". Pevně věřím, že příjde čas, kdy se úplně zbavím mé hříšné přirozenosti a budu mít jen tu Božskou. Pak budu jedno s Otcem jak Ježíš, protože Ježíš se za to modlil. Modlil se abych byl v něm a v Otci což znemená abych byl jedno s ním a s Otcem tak jak oni jsou jedno. A to je možné právě proto, že Ježíš byl člověk jako já. Jelikož to bylo možné pro něho, bude to možné i pro mně.

"Jedno" v Jn 10:30 tudíž nemá vůbec nic co dělat s kategorií bytosti. Znamená to, že člověk Ježíš byl v dokonalé jednotě se svým Bohem a Otcem. Ježíš v Jn 10:30 vůbec netvrdil, že je pravý Bůh. Židovští předáci Ježíše nenáviděli a zoufale hledali jakoukoliv příležitost k tomu, aby ho křivě obvinili. Už před tím ho křivě obvinili.

Poprvé v Jn 5:18 "Židé ještě více usilovali Ježíše zabít, protože nejen znesvěcoval sobotu, ale dokonce nazýval Boha svým vlastním Otcem, a tak se mu stavěl na roveň". Ježíš nikdy neznesvětil sobotu, to bylo jendo křivé obvinění. Ani se nikdy nestavěl Bohu na roveň, to bylo druhé křivé obvinění. Všimni si, jak se Ježíš obhajoval proti tomu druhému obvinění, že se staví Bohu na roveň.
a) Ve verši 19 bezprostředně protestoval: "Syn nemůže sám od sebe činit nic".
b) Verše 21 a 26 "Jako Otec mrtvé křísí a probouzí k životu, tak i Syn probouzí k životu, které chce... Neboť jako Otec má život sám v sobě, tak DAL I SYNOVI, aby měl život sám v sobě". Ježíš vysvětluje, že moc na vzkříšení lidí mu dal Bůh, že on tudíž ze sebe Boha nedělá.
c) V. 27 "A DAL MU MOC konat soud, poněvadž je Syn člověka". Ježíš jim jinými slovy říká, "Právě proto, že patřím k lidské rase jako vy, Bůh mi dal moc na souzení lidstva. Tu moc jsem ale před tím neměl, protože nejsem Bůh".
d) V. 30 "Sám od sebe nemohu dělat nic". Opět důrazně protestuje, že se nečiní Bohu rovna, ale že ve všem na Bohu zcela závisí.
e) V. 36 "skutky, jež mi Otec svěřil, abych je vykonal. Tyto skutky, které činím, svědčí o tom, že mě Otec poslal". Ježíš opět jinými slovy protestuje: "Nečiním se Bohu rovna, ale BŮH MI DAL MOC ke konání zázraků".
f) V. 43 "Přišel jsem ve jménu svého Otce". Ježíš se dále obhajuje proti falešnému obvinění. Vysvětluje, že se nečiním roven Bohu, ale že ten jediný pravý Bůh Otec ho pověřil na všechno co učí a koná.

Druhý případ obvinění je v Jn 8:59. Všimni si veršů 56-57 " 'Váš otec Abraham zajásal, že spatří můj den; spatřil jej a zaradoval se.' Židé mu řekli: "Ještě ti není padesát a viděl jsi Abrahama?" Ježíš vůbec neřekl, že viděl Abraháma. Řekl, že Abrahám spatřil jeho den. To ti jasně dokazuje, že židovští vůdci křivili Ježíšovy výroky tak, aby ho mohli obvinit.

Nyní zpátky k Jn 10:30. Nejprve si všimni souvislosti, která k tomu verši vede. Verše 24-25 "Židé ho obklopili a řekli mu: 'Jak dlouho nás chceš držet v nejistotě? Jsi-li MESIÁŠ, řekni nám to otevřeně!' Ježíš jim odpověděl: ŘEKL JSEM VÁM TO, a nevěříte. Skutky, které činím ve jménu Otce, ty o mně vydávají svědectví'." Ježíš se jasně ztotožňuje jako Mesiáš a ne jako Bůh.

Bezprostředně po tom co ho ti židé křivě obvinili, Ježíš se OBHAJUJE, verše 34-36: "Ježíš jim řekl: "Ve vašem zákoně je přece psáno: 'Řekl jsem: jste bohové.' Jestliže Bůh ty, jichž se týká toto slovo, nazval bohy - a Písmo musí platit - jak můžete obviňovat mne, kterého Otec posvětil a poslal do světa, že se rouhám, protože jsem řekl: Jsem Boží Syn?".
Ježíš jinými slovy protestuje: "Sám pravý Bůh nazval určité lidi "bohy". To z těch lidí nedělá Boha, to není rouhání. Tudíž, když já říkám že jsem Syn Boží, nedělám ze sebe Boha, nerouhám se".

Když byl Ježíš zatčen, židovská rada hledala po dlouhou dobu falešné svědky, aby našla důvod k jeho popravě (Mat 26:59-65). Kdyby se Ježíš v těch minulých třech případech nehájil proti těm obviněním a nechal zástupy kolem v dojmu, že se považuje za Boha, pak okamžitě po zatčení by ho členové rady obvinili z rouhání že se prohlásil za Boha. Měli by na to už nachystané svědky a proces by hned skončil. Ti členové rady ale věděli, že to jejich falešné obvinění v těch třech případech neobstálo, protože Ježíš je úspěšně před zástupy vyvrátil. Následkem toho Ježíše nakonec odsoudili z toho, že se prohlásil za Mesiáše, Syna Božího. NE ŽE SE PROHLÁSIL ZA BOHA. A jeho tvrzení že je Mesiášem, Synem Božím, si nezasluhovalo smrt.
Skut 13:28 "Ačkoli na něm nenalezli žádný důvod pro trest smrti, vymohli si na Pilátovi, aby ho dal popravit".

2) Jan 14:9 "Kdo vidí mne, vidí Otce."

Řecké slovo pro "vidí" je horao. Kromě vidět očima horao znamená také: 1.vidět myslí, 2. vnímat, 3. poznávat, 4. seznámit se zkušeností, 5. zakusit.
Ten pravý Bůh, kterým je výlučně Otec, Svým Duchem přebýval v člověku Ježíši. On měl Otcova Ducha svatého bez míry (Jn 3:34). Ježíš zdědil plnou Otcovu přirozenost a zcela umrtvil svou hříšnou lidskou přirozenost. Proto v člověku Ježíši bylo možno plně vnímat a poznávat a zakusit Otce. Jinými slovy, člověk Ježíš plně vyjadřoval Otcovu lásku, moudrost, milost, soucit, spravedlnost atd.

To Ježíš objasňuje hned v bezprostředně následujícím verši, v Jn 14:10 "Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; OTEC, KTERÝ VE MNĚ PŘEBÝVÁ, ČINÍ SVÉ SKUTKY".

Otec přebývá také ve svatých: "Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek". Avšak my nabýváme Otcovu přirozenost jen pozvolna, nemáme ji plnou. Navíc často podléháme vlivu naší hříšné lidské přirozenosti. Proto v nás lidé vnímají Otce jen částečně.

3) Matouše 1:23

"Hle, panna bude těhotná a porodí syna a dají mu jméno 'Emmanuel', které se překládá: 'Bůh s námi'." To je citát z Iza 7:14. Uvedu nyní pasáž z jedné knihy:

"Někteří lidé si myslí, že to jméno dané Ježíšovi dokazuje, že je Bůh. Kdyby tomu tak bylo, pak dítě, které se narodilo brzy po Izaiášově proroctví v době krále Achaza, by také bylo Bohem. To jméno nám však neříká, že Ježíš je Bůh, ale že Ježíšovým životem Bůh zasáhl na záchranu Svého lidu. Rodiče, kteří v dobách Starého zákona nazvali svého syna Itiel - “Bůh je se mnou” - (Přísl. 30:1) nevěřili, že jejich ratolest je Bohem. Takový typ jmén naznačuje nějakou božskou událost spojenou se životem jednotlivce, kterému bylo jméno dáno. Bůh, Ježíšův Otec, byl určitě s Izraelem, tak jak pracoval skrze Svého unikátního Syna. Bůh navštívil Svůj lid v životě Ježíše, Syna Božího." (viz poznámku * na konci)

4) Koloským 2:9
"Nebot v něm přebývá veškerá plnost Božství tělesně".

Jinými slovy, Otec svým Duchem přebýval v člověku Ježíši. Apoštol Pavel v Efez 3:19 si přeje, aby plnost Boha přebývala také v nás: "poznat Kristovu lásku, která přesahuje každé poznání, ABYSTE BYLI NAPLNĚNI VŠÍ PLNOSTÍ BOHA". Slovo "Boha" v Efezským je řecké theos. Slovo "Božství" v Koloským je řecké theotes a je odvozené od slova theos. A tak pevně věřím, že jednou ve mně bude přebývat veškerá plnost Boží, tak jak mi apoštol Pavel přeje. Pavel o tom mluví také v 1Kor 15:28 "Až mu bude podřízeno všecko, pak i sám Syn se podřídí tomu, kdo mu všecko podřídil, A TAK BUDE BŮH VŠECKO VE VŠEM". To chápu tak, že až bude všechno dovršeno, ve věčném Božím království bude v každém svatém člověku přebývat veškerá plnost Božství.

Ježíš je v Otci a Otec je v něm (Jn 14:10). To znamená totéž jako říct že Otec a Syn jsou jedno (Jn 10:30). Svatí jsou v Ježíši a Ježíš je ve svatých (Jn 15:4). To je totéž jako říct svatí a Ježíš jsou jedno. Svatí jsou v Ježíši a v Otci (Jn 17:21). To je totéž jako říct že svatí jsou jedno s Ježíšem a s Otcem. Všechny ty výrazy popisují tutéž věc, to jest JEDNOTU. Jednotu založenou na lásce mezi Otcem a Synem, mezi Synem a svatými a mezi Otcem a svatými. To, že jsme zajedno se Synem a Otcem a vzájemě svědčí o Otcově lásce k nám, viz Jn 17:23: "já v nich a ty ve mně; aby byli uvedeni v dokonalost jednoty a svět aby poznal, že ty jsi mě poslal a zamiloval sis je tak jako mne".
Pokud si myslíš, že není možné abychom byli za jedno s Otcem tak jak je s ním za jedno Ježíš, domnívám se, že Satan tě chce okrást o to, co ti Otec nabízí.
Jeden z hlavních aspektů jednoty mezi Synem a Otcem, mezi nimi a svatými a mezi svatými navzájem, je mít stejný názor. AliGiro má v tomto ohledu pravdu. Jen si přečti patnáctou kapitolu Jana. Abychom zůstali v Ježíši a on v nás, abychom zůstali v jeho lásce, abychom s ním byli za jedno, musíme se řídit jeho přikázáními. Tak jak on se řídil přikázáními Otce a zůstal v Otci a v Otcově lásce, zůstal s Otcem za jedno. Božími přákázáními se řídím z přesvědčení. Nemám jiného Boha před Otcem, nechci žádné modly, udržuji sobotu svatou, nevraždím, nekradu atd proto, že podle mého názoru to vyjadřuje pravou lásku k Bohu a k bližnímu a je to ta jediná cesta k pravému trvalému štěstí. Mým cílem je mít na všechno STEJNÝ NÁZOR JAKO JEŽÍŠ A OTEC.

Apoštol Pavel to v 1 Korintským 1:10 potvrzuje: "... abyste dosáhli plné jednoty smýšlení i přesvědčení". To co tady Pavel říká zahrnuje stejné názory. Ježíš je hlavou církve (Efez 5:23). Členové pravé církve smýšlí, t.j. mají stejné názory na vše jako Kristus. Hlavou Krista je Otec (1Kor 11:3). Člověk Ježíš má stejné názory na vše jako má Otec. Z toho vyplývá, že členové pravé církve mají mít stejné názory na vše jako Otec. Otec, Syn a svatí mají být jedno.
Právě proto, že Ježíš je člověk jako my, Bůh nás přetváří v podobu Svého Syna (Řím 8:29). V tom procesu umrtvujeme naši hříšnou přirozenost a přijímáme Božskou přirozenost (2Petr 1:4). Slovy apoštola Pavla: "Odložte dřívější způsob života, staré lidství, které hyne klamnými vášněmi, obnovte se duchovním smýšlením, oblecte nové lidství, stvořené k Božímu obrazu" (Efez 4:22-24). "Neobelhávejte jeden druhého, svlecte se sebe starého člověka i s jeho skutky a oblecte nového, který dochází pravého poznání, když se obnovuje podle obrazu svého Stvořitele" (Kol 3:9)

5) Jan 20:27-28:"Můj Pán a můj Bůh."

Satan je bůh tohoto věku, Ježíš je bůh věku nastávajícího. Tomáš byl konečně přesvědčen a vyznal, že Ježíš je Mesiáš, bůh nastávajícího věku. Není ale pravý věčný Bůh.

Existuje jiný možný výklad. Tomáš prostě vyjádřil svůj úžas nad nad poznáním, že Ježíš vstal z mrtvých a proto zvolal hebrejsky: "Adoni v elohaj" (můj pane a můj bože). Když jsem jako malý kluk přišel domů zaliskaný od bláta, má maminka zvolala: "Bože můj, kdes byl!". Nemínila tím vyznat, že jsem pravý Bůh.

6) Jan 1:1
"Na počátku bylo slovo, to slovo bylo u Boha, a to slovo bylo Bůh."

Uvaž následující body:
a) Na konci svého evangelia (20:31) nám Jan říká, proč je napsal: "Tato však zapsána jsou, abyste věřili, že JEŽÍŠ JE MESIÁŠ, SYN BOŽÍ, a abyste věříce měli život v jeho jménu". Jan se nesnažil nikoho přesvědčit, že Ježíš je Bůh. Kdyby ano, tak by to na tomto místě určitě řekl. Ježíš je Mesiáš, Syn Boží. Tu totožnost zjevil sám Otec Petrovi v Mt 16:16. Otec nezjevil, že Ježíš je pravý Bůh.
b) V hebrejském Starém Zákoně "dabar" (slovo) nikdy neznamená sebevědomou bytost. Je vysoce nepravděpodobné, aby Jan přičítal řeckému logos význam, který by byl mimo souvislost SZ.
c) Hebrejské dabar může znamenat "věc" nebo "záležitost". Řecký výraz pro "slovo" v Jn 1:1 je "logos" a může znamenat "pojem", "myšlenka", "smysl", "motiv".
d) V hebrejštině "u" může vyjadřovat vztah mezi osobou a tím, co je na jeho srdci nebo mysli. Vlastní hebrejský text říká na příklad v Num 14:24 "Protože měl jiného ducha u něho" (v jeho mysli); nebo1Král 11:11 "Protože toto bylo u tebe" (to bylo v tvé mysli, tvým úmyslem); nebo 2Král 3:12 "U něho je Hospodinovo slovo" (v jeho mysli); 1Para 28:12 "Plán všeho co bylo v duchu u něho" (plán v jeho mysli); Jer 23:28 "Prorok u kterého je sen" (sen v jeho hlavě). Jan jako žid byl zvyklý na tento hebrejský idiom. A jelikož "slovo" může znamenat "motiv a pojem", Jan 1:1 nám prostě říká, že na začátku měl Bůh na mysli určitý motiv či pojem. To potvrzuje také řecká jazyková stránka. Jan vždycky používá předložku "para" (u, s) na vyjádření blízkosti jedné osoby ke druhé. Avšak v 1:1 použil předložku "pros" (s, u)
e) "A to slovo bylo Bůh". Považ, co říkají Přísloví 23:7, doslova: "Neboť tak jak myslí ve své duši, tak je. Říká ti 'Jez a pij..." Člověk je tím, co je v jeho mysli. Bůh je tím, co je v Jeho mysli. Jinými slovy, to, co je v Boží mysli Ho vyjadřuje. To také naznačuje fakt, že slovo "Bůh" na tomto místě nemá v řeckém textu určity člen.
f) "Slovo" v řeckých rukopisech Jana 1:1 nemá velké počáteční písmeno.

Na základě těch faktů tvrdím, že "slovo u Boha" v Janovi 1:1 jednoduše znamená to, co bylo v Boží mysli, to co měl na srdci.

7) Jan 1:14
"A slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi."

To co měl Bůh na mysli Ho vyjadřuje. Boží myšlenky jsou do jisté míry vyjádřeny ve všem co stvořil. Bůh ale plně realizoval to co měl na mysli tím, že zplodil Svého lidského Syna v lůně Marie. Jenom v Jeho lidském Synu se plně vyjadřuje co měl Otec na mysli a na srdci: Jeho láska, pravda, moudrost, milost, soucit, spravedlnost, spása atd.

8) Lukáš 1:32,35

AliGiro na tyto dva verše poukázal. Jsou velmi důležité.
Luke 1:32 "Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida".
Luk 1:35 Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží.

V prvé řadě, oba verše říkají, že Ježíš BUDE nazván Synem Božím až po svém narození. "Proto" ve verši 35 znamená "z toho důvodu", či "právě proto". Lukáš tu výslovně říká, že Ježíš se stane Syne Božím následkem zázračného zplození v Marii Duchem svatým. Pokud se Lukáše týká, Syn Boží vešel do existence při jeho početí.
Lukáš, ani všichni svatí se kterými přišel do styku, o žádném předexistujícím Synu Božím nevěděli. Kdyby věděl, určitě by se o tom tady nebo někde jinde ve svém evangeliu zmínil. Říká přece svému příteli Theofilovi, kterému své evangelium adresuje, že DŮKLADNĚ PROŠEL VEŠKEROU INFORMACÍ KTEROU O JEŽÍŠOVI ZÍSKAL a že mu vše systematicky sděluje (Luk 1:1-4). Je nemyslitelné, aby opomenul tak důležitou zprávu jako to, že před svým narozením Ježíš byl jednou z osob pravého Boha.

Za druhé, Lukáš nazývá Ježíše Synem Nejvyššího. Tím "Nejvyšším" je výlučně Otec. Jelikož Otec je ten Nejvyšší, nemůže jím být zároveň i Syn toho Nejvyššího. Syn byl Otci podřízen a bude mu podřízen na věčnost (1Kor 11:3 a 15:28). "Nejvyšší" je jeden z titulů pravého Boha ve Starém zákoně. Z toho jasně vyplývá, že pravý Bůh je výlučně Otec.

* Toto je citát z knihy DOKTRÍNA O TROJICI Sebezranění křesťanství, autoři Anthony Buzzard a Charles Hunting, str. 289. Dostane se na adrese: Marta Honkova, Preslova 19, 602 00, Brno 2. Je vynikající, vřele ti ji doporučuji. Je rozsáhlá, pojednává téměř o všech sporných pasážích. Je objektivní, obsahuje možná víc citátů od trinitářů než unitářů. Pokud míníš otázku jednoho Bohu seriozně a objektivně uvážit, tu knihu si přečteš.

Na závěr.

Nejsem člen org. Jehovových svědků, ale cením si, že hlásají Království Boží. I když nesouhlasím s různými aspekty jejich pojmu o Království, hlásání Království je žádoucí. Většina křesťanů, včetně mne do nedávna, to tragicky zanedbala. A fakt je, že dobrá zpráva o nastávajícím Království Božím je nezbytná část spásného evangelia, které kázal sám Ježíš. Spásné evangelium má dvě části:

A) Aby byl spasen, člověk musí věřit v přicházející Království Boží. To je základ evangelia, které kázal sám Mesiáš (Mat 4:17; 4:23; 9:35; 10:5-8; 24:14; 25:31; Marek 1:14-15; Luk 8:1; Jan 3:3; 3:5). Všimni si, co Ježíš říká v Luk 4:43: "Také ostatním městům musím ZVĚSTOVAT BOŽÍ KRÁLOVSTVÍ, vždyť K TOMU JSEM BYL POSLÁN". Slovo "království", vztahující se na království Boží, je ve čtyřech evangeliích na asi 110 místech, většinou z úst Ježíše. Ježíšovo učení a podobenství o Božím království jsou rozsáhlejší než na jakékoliv jiné téma. Dokonce i po jeho vzkříšení z mrtvých, Království Boží zůstalo hlavní téma jeho učení, viz Skut 1:3 "po čtyřicet dní se jim dával spatřit a učil je o království Božím".
Vysvětlím ti nyní proč je víra v Boží království nutná ke spáse. Luk 8:11-12 "Toto podobenství znamená: Semenem je Boží slovo. Podél cesty - to jsou ti, kteří uslyší, ale pak přichází ďábel a bere slovo z jejich srdcí, aby neuvěřili a NEBYLI SPASENI." Co je semeno Božího slova nám blíže určuje Mt. 13:19 když popisuje to stejné podobenství: "Pokaždé, když někdo slyší SLOVO O KRÁLOVSTVÍ a nechápe, přichází ten zlý a vyrve, co bylo zaseto do jeho srdce; to je ten, u koho se zaselo podél cesty."

B) Druhá část spásného evangelia je víra v Ježíše. Aby byl spasen, člověk musí navíc věřit, že Ježíš je Mesiáš Syn Boží: "Ještě mnoho jiných znamení učinil Ježíš před očima učedníků, a ta nejsou zapsána v této knize. Tato však zapsána jsou, abyste věřili, že Ježíš je MESIÁŠ SYN BOŽÍ, a abyste věříce měli ŽIVOT (věčný) v jeho jménu" (Jana 20:30-31). BIBLE NIKDE NEŘÍKÁ, že na obdržení věčného život člověk musí pokládat Ježíše za pravého Boha. Aby byl spasen, člověk musí věřit, že je Ježíš je Mesiáš, Syn Boží.
Jan Salovsky
Čtenář

Odeslat příspěvekod mareq0 31. 5. 2008 22:35

:oboze Amen :roll: John Cromwell - upřímnou soustrast :D :potichu
Obešel já polí pět!
mareq0
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 1. 6. 2008 12:28

Kámoš je vždy pošle do háje s tím, že je satanista. Pak dají pokoj. On i tak vypadá :-)
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mareq0 6. 6. 2008 17:21

Tento týden 2x.
Obešel já polí pět!
mareq0
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slawall 9. 12. 2008 21:16

U nás už dlouho nezazvonili, ale nedávno mě zastavili v centru...lámanou češtinou něco mlel, řekl jsem mu, že mi teplá pivo (pár kroků předtím jsem dostal pivo zdarma) a Haleluja budiž kámen:D a sbohem...nemám rád jehovisty.
Slawall
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 10. 12. 2008 11:42

Horší než Jehovisti je AMWAY
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Swordman 29. 12. 2008 01:54

Podľa mňa v podstate nie je dôležité, čomu človek verí, pokiaľ praktikovaním svojej viery neubližuje iným.
Ale s Jehovistami nemám mnoho dobrých skúseností. Hlavne s ich duchovnými ( teda s tým posledným, ktorý mi bol šéfom v práci ).
Pokúsim sa to prerozprávať. Asi 5 a pol roka som pracoval v jednej väčšej strojárskej firme.
Majstra sme mali jehovistického duchovného. Tento človek bol absolútne nevhodný na svoju pozíciu. Nemal ani dar viesť ľudí, ani prirodzenú autoritu. Na svojom mieste bol a je aj doteraz len preto, že v tejto firme ( mimochodom 100% vlastnenej zahraničným súkromným vlastníkom ) je silná jehovistická klika.
Nemiestnym šetrením, neochotou, maskovaním toho, že je neschopný, že nič nerobí ( a to fakt nič nerobil, ani sa netváril, že niečo robí, iba že ho kryli vysokopostavení spoluveriaci, tak je nedotknuteľný ). Ako majster má pod sebou 16 ľudí, a to nevie ani nič vyfasovať, ani podpísať výdajku... . Iný majstri v podniku riadia minimálne50 ľudí a zabezpečujú komplet servis pre nich.
Tento človek navyše jednal s každým podriadeným povýšenecky, arogantne ( napr. ak sa bude na vás niektorý zákazník sťažovať, tak nebudem nič skúmať, automaticky vás potrestám... pracoval som na servise náradia a stále tam boli stresy a všetka robota súrna ).
Ani sa nesnažil predstierať, že má niečo na práci, počítač vypnutý, na stole ani papier, zväčša ruky za hlavou a ak niekto prešiel okolo jeho kancelárie, tak ruky bleskovo zložil dolu ( má takú presklenú stenu na kancelárii ).
Raz sa mi zlomil Imbusový T-kľúč 2,5mm. Tak som si išiel pre výdajku, aby som nafasoval ( potreboval som súrne dennodenne na skrutky na strižné doštičky ). V sklade nemali, že buď si máme dať požiadavku na naše stredisko, oni objednajú a zarezervujú, alebo máme kúpiť v obchode. Tak mi doniesol z nástrojárne T-kľúč imbus 6mm, že si mám vybrúsiť z neho 2,5mm imbus. Tak som mu vysvetlil, že tie kľúče sa kovajú (aby boli zhutnené na povrchu ), tepelne spracujú, že ja na svojej brúske nemám chladenie, že by sa prehrial. Že by som nenabrúsil na svojej brúske tie plochy ( mám inú brúsku - tvarovú PeTeWe ). Na to mi povedal, že to môžem spraviť na rovinnej brúske Jung ( odoberá v tisícinách, max. tak odoberie na jeden hup dve stotiny mm - trvalo by to celý deň, než by sa to urobilo, keby sa to dalo ). Že si mám ten 6mm
T kľúč upnúť do deličky, zapnúť chladenie a obrúsiť si ho na 2,5mm - ono sa to upnúť nedá bohužial a aj keby sa dalo, tak je to na p..u . Tak som mu vysvetli, že ten kľúč stojí možno 100 korún, hodina na tej rovinnej brúske stojí min 500 SK, mne by stála robota, kľúč by bol naprd. Tak som zostal bez kľúča a s takým adrenalínom, že by som mohol posunovať vagóny od jedu. Tak som pindal všade, kade som chodil ( keď som odnášal náradie ku strojom ) a do konca šichty som mal dva kľúče ( už používané od svojich zákazníkov, pre ktorých som ostril náradie ). To nebola jeho jediná chyba. Napr. každý stroj mal mazací plán, kde bol určený druh oleja a frekvencia mazania. Jedinú tlakovú olejničku som mal ja vyfasovanú na meno, tak si chodili všetci požičiavať moju a mazali olejom, ktorý bol určený na môj stroj aj keď mali predpísaný iný - ale im odmietol podpísať výdajku, že olejnička je na dielni ).
Odmietol objednať sklá do optiky a keďže môj kolega odoberal ma brúske pri brúsení priemerov materiál rýchlosťou ako keby mal sústruh, tak triesky odlietajúce od kotúča zaniesli sklá na optike, že cez ne nebolo vidieť. A keďže kolega bol koumák záhorák, tak tam natiahol miesto skla igelitový sáčok ( ktorý mu samozrejme zhorel a poškodil aj zrkadlo optiky ). Majster sa potom čudoval, že výjazd mechanika stál 120 000 SK. Nové sklo stálo originál 2 eurá, mnou navrhované narezanie plastových predskiel by vyšlo pár korún / kus. Bližšia košela ako kabát.
Atď, atď.
Predtým so mnou kedysi robil iný jehokňaz. Bol robotník, našťastie neagitoval. Ale raz sa ukázal tiež ako arogant, bol som vtedy vegetarián, skoro až vegán a začal mi kázať, že mám pomýlené názory, riadim sa módou - vegetariánstvo atď. Tak som mu vysvetlil, že v mojom prípade to nie je móda, že len mi vadí, ako tie zvieratá zabíjajú, že boh dal ľuďom aj zmluvu so zvieratami a že tým, ža som vegetarián, nikomu neubližujem. Tento to myslím aspoň pochopil. ( PS už nie som vegetarián :D )
Kedysi som sa raz slušne bavil s jehovistami, úplne som im vyvrátil argumenty. Cez kukátko som po skončení rozhovoru videl ako si niečo píšu do notesu. Potom min. raz za týždeň zvonili. Tak som im vysvetlil, že ja sa prikláňam k budhizmu. Na to mi povedali, že môj boh Budha je isto dobrý boh, ale že je nedokonalý, a jehova je dokonalý a vyvedie ma medzi spasených a ostatní budú zatratení. Tak ma trošku dožrali s tým Budhom... Aj s tým delením na spasených na základe členstva. Tak som im vysvetlil v kocke zen budhizmus a ukázal im dlhý meč. Požiadal som ich aby prišli až za chvíľku, že im umožním spásu. Ale na to musím mať čistú myseľ...

Odvtedy nezazvonili.

Ozaj, počuli ste niekto o tom, že by jehovisti chodili agitovať medzi bezdomovcov alebo do rómskych osád. Asi tam nemôžu chodiť lebo nemajú na čo zazvoniť. ( Alebo žeby im vadili nemajetní..).
MB ASUS A7V600-X,Athlon XP 2500+ Barton , 1791 MB RAM ,Radeon 9200SE 128MB, Audigy 2, LG GSA 4163B,LG GSA 4081B, HDD: WD500GB PATA,Seagate Baracuda 80GB SATA,WD200GB SATA,
CRT Belinea 17", Zdroj CHIEFTEC CFP-400-12G
Swordman
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AliGiro 30. 1. 2009 19:20

Tak to teda nevím s kým jsi se to setkal,bo naše nauka neříká, že všichni kromě "jehovistů" budou zničeni.To nevím kde to pobrali, ale každopádně chodíme i do romských osad i mezi bezdomovce.Já jsem tam sice nebyl(většinou tam pro jistotu chodí dospělí chlapi) ale taťka tam byl.
Ale fakt mi připadá zvláštní že by ti někdo vytýkal, že žiješ podle módy.Jseš si jistý že to byl svědek jehovův?
I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. - Albert Einstein

Life´s a piece of *****
when you look at it
AliGiro
Nadšenec
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků