F-35 fiasko

Co nám přináší EU; politika USA a dalších zemí

Moderátor: Moderátoři Pauza.cz

Odeslat příspěvekod trodas 17. 2. 2015 21:14

Tak černé předpovědi odborníků o tom, že nelze postavit letadlo, které by dobře sloužilo mnoha účelům, se naplňují:


http://www.youtube.com/watch?v=47F_gngVea0

Zdáse, že by se Američané neměli zbavovat svých starých letadel, protože s F-35 přijdou o vzdušnou nedvládu velmi, velmi rychle.
It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong. -Voltaire
I believe that all the people who stand to profit by a war and who help provoke it should be shot on the first day it starts... -Hemingway
trodas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 17. 2. 2015 23:03

Sak se neni ceho obavat, staci ze napisi ze nejlepsi protivzdusni raketáci na ostrych strelbach v Polsku v dobach Varsavske Smlouvy byli pravidelne vojaci CSLA a posledni misto se nevyhlasovalo , nebude to vsak urcite tezke uhodnout proc.
polda
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod trodas 13. 3. 2015 21:17

Superstíhačky F-35 provázejí tutlané problémy, k nasazení mají daleko
http://novinky.cz/zahranicni/amerika/364201-.html
Lockheed F-35 Lightning II měl být tou zbraní, která zajistí Spojeným státům v dalších letech nadvládu ve vzduchu. Letadlo, které zařadí do výzbroje letectvo, námořnictvo i námořní pěchota, ale trápí takové množství problémů, že k případnému bojovému využití má stále daleko. Plyne to ze zprávy oddělení ministerstva obrany pro testování a hodnocení (DOT&E), která upozorňuje, že problémy se navíc tutlaly.

...


No, tak ti nevím, Máni. Už to prosáklo i do mainstreamu, že je to zatím v _HODNĚ_ zkušební fázi a dle odborníků to nikdy nebude dobrý stroj, tak ti nevím... kde soudruzi z NDR udělali asi chybu?
It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong. -Voltaire
I believe that all the people who stand to profit by a war and who help provoke it should be shot on the first day it starts... -Hemingway
trodas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 13. 3. 2015 21:54

U nas treba nejsou schopni po 7 letech sprovoznit tunel v Praze, co uz stal mozna jako 30kusu F-35. To tak na svete chodi. Treba Stalinuv pomnik byly urcite vyhozene (vystrelene) penize.
polda
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod trent 12. 4. 2015 08:27

A kolik museli stát věhlasné Potěmkinovi vesnice. A taky to byly vyhozené peníze, když se ti nevděční Ukrajinci odtrhli. Naštěstí to se pomalu vše vrací ke starým pořádkům.
Na dva díly vodíku, vždy jeden díl kyslíku. To je nápoj pro bohy, postaví tě na nohy.
trent
NightWriter
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod trodas 3. 7. 2015 17:42

F-35 prohrává s letitou F-16. Měl Pierre Sprey pravdu?
http://diit.cz/clanek/f-35-prohrava-s-letitou-f-16
Další série testů ukazuje, že Lockheed Martin F-35 má více problémů. Z hlediska letových i jiných vlastností je na tom hůře než desítky let staré stroje jako F-16 a A-10, které má nahradit. Bude z F-35 ještě větší průšvih než z B-2? F-35 má nižší dolet kvůli procpání těžkého trupu, na každou hodinu ve vzduchu připadají desítky hodin na zemi, kdy se opravují i velice mizivé problémy a vše je výrazně náročnější. Námořní verze sebou navíc na mise neustále vozí v trupu i konstrukci pro kolmý start/přistání, která ji činí ještě těžší a s ještě horším výkonem a doletem. Ve srovnání s ruskými supermanévrovatelnými Suchoji a podobnými stroji si americké velení zadělává na poměrně závažný problém. Zejména když každý případný sestřel F-35 či jeho havárie bude stát daňového poplatníka stovky miliónů dolarů.

http://www.armadninoviny.cz/stihacka-f- ... ng-ii.html

Z diskuze:
Ono už o něčem mluví fakt, když na ČT dělali rozhovor s naším pilotem Gripenů. Na otázku co je jeho sen, odpověděl proletět se v SU 35s přezdívaný Superflanker. Ten redaktor protáhl hubu jak Šemík :-))

...

Říkám to již léta USA je totál v řiti a přesně tomu odpovídá koncepce amerických létajících válečných strojů. USA se neznámo proč snaží vyrábět létající cihly u kterých je základním problémem je vůbec udržet ve vzduchu , jejich druhou vlastností je čím dál tím šílenější cena. Krásně to je vidět na B2.
Cena natolik šílená, že si USA může dovolit pouze 21 ks. Praktická použitelnost více než sporná, již cena a škody způsobené ztrátou stroje vedou k tomu, že se stroj nepoužívá ani v boji s třetiřadými nepříteli, nasazuje se až když je zničeno vše co dostřelí výše než 3km. Tedy v okamžiku kdy by levněji a efektivněji šlo bombardovat i z motorových rogal. než z tohoto létajícího čuda s mizernou nosností a manévrovatelností..
Dobrým příkladem létající cihly je F-117, chlouba letectva USA, kterou komplet zlikvidovala jedna jediná stařičká ruská raketa. vypálená srbskou PVO. Letadélko udělalo bac a USA raději F-117 vyřadili z výzbroje.
F-35 již když jsme letadlo poprvé viděl, bylo první co mě napadlo, bylo, máto malé křídla bud to bude mít mizerné letové vlastnosti nebo jde o přemotorizovaný stroj s mizerným doletem.
Jak s tímhle chtějí bojovat proti někomu kdo má PVO, do má alespoň stroje na úrovni ruských letadel typu Mig29, SU-27?

...

Koho to zajímá, asi nejlepší články (200+) o kauze F-35 napsal Tyler Rogoway na foxtrotalpha.jalopnik.com.

Celá ta věc demonstruje současnou krizi řízení, korporátní neduhy, rozhodování diletantů. Ten projekt je katastrofa, trvající již 20 let - a ještě 10 let bude trvat, než se dostane do plné operační způsobilosti, jak bylo zamýšleno (software Block 3 bude hotový 2022, integrace zbraní 2025). Už teď je půlka systémů v tom letadle zralá do muzea. A jejich výměna za nové není snadná, protože vše je integrováno se vším.

Nebo naopak - je to nejúspěšnější projekt amerického leteckého průmyslu, protože je to luxusně živí už 20 let, utratilo se nejvíce v historii (dražší než atomovka a B-29 dohromady) a přitom z nich nemuselo skoro nic vypadnout (cca 100 zkušebních strojů, neschopných nasazení). Potěmkinova vesnice - ale super hyper, po americku.

A navíc, za 30 let omílání stealth sem, stealth tam, jsou již hlavní protivníci - Rusko, Čína - proti stealth vybaveni.
F-35 totiž moc stealth není - už kvůli velikosti a ocasním plochám je vidět každým HF, VHF radarem velmi dobře a na velké vzdálenosti (na rozdíl od B-2A, RQ-170, RQ-180, ...).

Myslím, že zmínka o F-35 na ICT server patří, protože to jednak obsahuje obrovský počet ICT technologií a hlavně - ukazuje to selhání systémů manažerského řízení vývoje komplexních a složitých věcí. Něco, co známe z oblasti ICT docela důvěrně.

Je to podobná snaha, jako udělat auto supersport, limuzínu, terénní SUVko a čtyřtunový náklaďák do divočiny - v jednom. To je hlavní "trochu problém" celého projektu. Proč má F-35B (Marines STOVL), jehož bude jen 14% všech kusů ovlivňovat (vykurvit) aerodynamické řešení F-35A a F-35C ? Lepší by bylo postavit minimálně 3 různá letadla, se společnými díly a moduly.

Otázka náhrady A-10 je také zajímavá. Proti "hadrovým hlavám" je dostatečné cokoliv, už český L-159A je jak s kanonem na vrabce. F-35 je šílenost - letadlo za 100 mega bude ničit distančními zbraněmi v ceně 100-500 tisíc cíle v ceně 50-5000, prostě osly s nákladem nebo rezaté pick-upy s kulomety. Pro výrobce zbraní je to krásný sen.

A ještě pár zábavných příhod z natáčení:
1) nedávno se zjistilo, že F-35 (všech verzí) nesnáší teplé palivo. Dosud totiž testy probíhaly v chladných měsících. Palivo je v letadle použito k snižování infračervené stopy, jsou s ním chlazeny náběžné hrany, motor a hlavně celá elektronika. Je to, v ICT slangu "vodník". A když se do mašiny načerpá teplejší palivo, elektronika hlásí přehřátí ještě na ranveji a odmítne letět. Bude nutné do letounu vestavět větší radiátory a chlazení paliva - jenže není kam. Prozatímní work-around je u námořníků v tom, že nabarvili pozemní cisterny na reflexní perleťovou bílou (z čehož jsou mariňáci na mrtvici, už zadali výzkum a vývoj maskovací zelené, která bude reflexní jako bílá), Air-force piloti jsou zjevně chytřejší, vzali průtokový chlaďák piva z letištního pubu a dali ho do hadic cisterny. Prý budou všechny cisternové vozy přestaveny na chladící, což bude pozitivní pro pozemní personál - vejde se tam také oddíl s nanuky a chlazenou kolou, možná i pivem (nealko).
2) Při testech na malých letadlových lodích (LCS - "Gator Navy") se ukázalo, že výstupní teplota plynů motoru při kolmém přistání (nebo startu - F-35B může i kolmo startovat, pokud má poloprázdné nádrže a po startu následuje vzdušné tankování) taví paluby těch lodí. Plocha velkých letadlových lodí také nemá dostatečné chlazení, úprava projektů bude stát několik miliard.
3) Opto-elektronické prvky, kvůli stealth vlastnosti vestavěné do trupu, pocházejí koncepčně a provedením z roku 1995, takže proti dnešním průzkumně-cílovým podvěsům - Litening 2, ... - jsou beznadějně zastaralé. Vadí to zejména při zamýšlené CAS roli.
4) Elektronika neumí posílat na zem video přenos z čidel, což umí všechny dnešní modernizované stíhačky - hodně se to používá při pozemní podpoře i při dalších věcech.
5) Díky složitosti letounu je potřeba obrovská pozemní podpora, asi jedna letová hodina na 4h pozemní péče (tým má 18 lidí). MTBF je 4h (u F-35B, C), a dokonce jen 2.5h u F-35A (má složitější elektroniku). Díky tomu letouny nemohly absolvovat přelet Atlantiku na testy pro Royal Navy nové letadlové lodě, protože by během přeletu spadly. Muselo se jet lodí.
6) Cena je skutečně na úrovni 250 mil., pokud by se počítala jako u stávajících letadel. Tedy že pořizovací cena dělá asi 60-80% celkové TCO (ceny vlastnictví). Protože je to politicky neprůchodné, zašmoulili to tak, že napsali 80-120 mil. (podle verze), ale cena dělá jen 28% z TCO (zlé jazyky tvrdí, že jen 10%). Cena vlastnictví - do první generálky - se tak bude pohybovat kolem 500-800 mil. (všechno v dolarech). Takže když někde nějaké spadne, asi budou muset vyhlásit pár dní národní smutek.
7) Stealth F-35 je na stále horší úrovni, vzhledem k protiopatřením očekávaného protivníka (Rusko, Čína). Co vypadalo před 20-ti lety jako výhoda, "stříbrná kulka", je dnes nevýhodou, protože to svazuje celé letadlo, činí upgrade čehokoliv předražený a komplikovaný - ale bez očekávané výhody "neviditelnosti". Moderní HF, VHF radary F-35 zdaleka vidí. I 50 let staré radary ho vidí, a pokud mají upgradované počítačové vyhodnocení a síťové spojení, jsou stejně nebezpečné jako moderní. Moderní AESA radary je možné naprogramovat tak, že pracují také na HF, VHF frekvencích, nejsou omezeny velikostí antény. Tak jsou upgradovány i PVO střely protivníka. Nedá se s tím nic dělat, jde o principiální záležitost - Raleyghův rozptyl, frekvenci, ... viz tento odkaz, ukazující všechny možné radary ruské provenience, sloužící proti stealth letounům - jen ty staré, uvolněné na vývoz:
http://www.ausairpower.net/APA-Rus-Low-Band-Radars.html

...


http://www.youtube.com/watch?v=UBKvlLzGkvU
It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong. -Voltaire
I believe that all the people who stand to profit by a war and who help provoke it should be shot on the first day it starts... -Hemingway
trodas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod trodas 13. 8. 2015 10:35

Fiasko F-35:
http://www.youtube.com/watch?v=UQB4W8C0 ... FPOpeWRodE

...a to říká konstruktér F-16.

1) nelze střílet naslepo - v Namu to zkusilia velmi rychle s tím přestali, protože sestřelili spoustu vlastních, neb tečka na radaru není identifikovaná zdali jde o to přítele či nepřítele. Takže se musí na 1/2 míle, aby byl jasné, na koho se střílí...!

2) podstatné je, že politi musí být výborní, aby v vizuální vzdálenosti (dogfight) vybojovali nadvládu a sejmuli nepřítele. Jak ale lze s F-35 vytrénovat piloty, když ten krám sedí 100h v údržbě na zemi proti 1h v letu?

3) zatížení křídla je to, co dělá zatáčivost letadla... vztlak se přeloží na možnost zatáčky. F-35 má strašně vysoké zatížení na křídlo, jako F-105 z časů Namu. A právě tato nemanévrovatelnost vedla v Namu k ztrátě vpodstatě celé letky (!) proti Migům 17. ProtiMugům 21 to bylo prý ještě horší...

4) vyhnutí se AA raketám, zvláště těm velkým, je snadné - jen stčí manévrovat. Pokud ale F-35 nemůže manévrovat, tak je z něj "sedící kachna"...
It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong. -Voltaire
I believe that all the people who stand to profit by a war and who help provoke it should be shot on the first day it starts... -Hemingway
trodas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod trodas 19. 11. 2015 18:53

F35 pilot interview; Why did F35 lost to F16?

...protože to byl jen jeden test, tak z toho (F-35 dostala v dogfightu na ***** od F-16) nebudeme dělat žádné závěry :))))


http://www.youtube.com/watch?v=9re9tJckTlk

LOL
It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong. -Voltaire
I believe that all the people who stand to profit by a war and who help provoke it should be shot on the first day it starts... -Hemingway
trodas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod trodas 17. 12. 2015 05:37

The F-35: A Citizens' Hearing May 30th, 2013


http://www.youtube.com/watch?v=fcxxKr1AOdI

http://youtu.be/fcxxKr1AOdI?t=5m13s
"Stealth is been founded on lie, that if you shape airplane properly, if you coat it properly, then the radar cannot see it. Unfortunetely that defile physic."

Pentagon Pain: F-35 stealth fighter jet 'one of worst planes we've ever designed'
http://www.youtube.com/watch?v=idVY2KumIcA

http://www.youtube.com/watch?v=-3u9eEbUq54
McCain: "One of the big disappoitntments of my life has been the F-35. It started out in 2002 and it has been plagued by cost overruns..." "It is now at least quadruple of the original cost." "It must not take 15 years to develop airplane."


Nová generace radarů: Konec stealth letounů?
http://www.armadninoviny.cz/cinske-a-ru ... tadla.html
Letouny jako F-22 nebo F-35 jsou obtížně viditelné pro radary využívající pásma Ku, X, C. Oba letouny jsou však dobře viditelné nízkofrekvenčními radary pracující na vlnových délkách L, UHF a VHF.

...


Mýtus o stealtu vs dogfight

F3-35 Lighting II nebo F-22 Raptor má sice výhodu boje na dálku, ale 90% odpalů raket bojujících na tuto dálku selhalo. To není zrovna povzbudivé... a jak se mu "Rusák" (ale i Eurofighter Tajfun) dostane do blízkosti, tak ho vymanévruje a sestřelí... To bylo otestováno.

Co dál chcete řešit? Že je ten letoun "neviditelný" mohou vykládat soudruzi z USA jak chtějí...

Při testech soubojů ho Eurofighter Typhoon detekoval na 50km (!) podle infračervené stopy. Jistě, radar byl k ničemu, ale infra ho ukázalo jasně a spolehlivě. Neviditelný? Leda tak v mokrém snu nějakého generála z Pentagonu.

Co ještě chcete papouškovat za pohádky o "neviditelném" letadle? Neviditelné nebylo nikdy nic...

(byl pokus s SR-71 "Blackbirdem" o spešl palivo, co mělo nízkou výstupní teplotu hoření, aby se na něj tehdejší rakety nedaly navádět... Problém č. 1 - cena. Palivo bylo tak drahé, jako 20 letá Whisky, což bylo opravdu neúnosné při té spotřebě... Problém č. 2 - podle dat z "havárie" SR-71 nad Korejskými vodami vzrostla teplota v exhaustu jednoho z motorů na 800°C - což znamená, že byl sestřelen. SR-71 ani pilot nebyli nikdy nalezeni. USA sice tvrdí, že SR-71 nikdo nikdy nesestřelil, ale to je logická propaganda. Že ho přestali používat mluví za vše, ne? Já si myslím, že Rusové či Číňani dodali KLDR nové čídla do raket, jenž se dokázala navádět i na chladnější zplodiny z SR-71 a tím bylo "vymalováno" s SR-71...)

Trošku líp to měl řešený (dlouhé kryty výstupů plynů pro jejich ochlazení a zmenšení IR stopy letadla) YF-23, ale byl ještě méně obratný, tak byl vybrán YF-22 prototyp - byť pomalejší a méně stealth, tak byl obratnější. A stále je to krám o ničem proti JEN starému Suchoi Su-27 MKII:
http://youtu.be/QbnT7jnNNoE?t=3m40s

Až předvede takový výkon a takovou manévrovatelnost COKOLIV západní konstrukce, tak se můžeme začít bavit o tom, že by tato západní letadýlka byla vůbec souměřitelná s Ruskými stroji.

A - to nejsou srandičky a samoúčelná akrobacie. Poté, co vypálí F-35 2 dálkové střely a ty selžou nebo trefí klamné cíle, tak nastává BOJ NA BLÍZKO. A tam na Suchoje nikdo nemá. Vymenévruje je a sundá. S jen trochu kompetentním pilotem si poradí s jakýmkoliv letadlem.


...


Mal počet a vysoká cena není jediným problémem F-35/F-22. Jejich skutečným problémem je, že jeho stealth nefunguje a v dogfightu ho porazily obstarožní Evropská Tornáda, která jsou hluboce pod obstarožním Su-27 ... Tož tak. Link na zdroj:

http://eucitizens.eu/Forum/index.php?topic=166.0
"repeated reports that two RAF Typhoons deployed to the USA for OEU trails work have been flying against the F-22 at NAS China Lake, and have peformed better than was expected. There was little suprise that Typhoon, with its world-class agility and high off-boresight missile capability was able to dominate "Within Visual Range" flight"
- takže v dogfightu jsou F-22 "dominovány" Typhony...!

"the aircraft did cause a suprise by getting a radar lock on the F22 at a suprisingly long range. The F-22s cried off, claiming that they were "unstealthed" anyway, although the next day´s scheduled two vs. two BWR engagement was canceled, and "the USAF decided they didn´t want to play any more."
- a když pomocí infraredu "zviditelnili" Typhony F-22, tak Amíci zastavili testy...!

Z toho plyne, že F-22 v reálných bojových podmínkách, kde se nemůže spoléhat na fajkovatelný IFF signál, bude muset do dogfightů, kde prohraje. Doslova bude "dominován" ... (rozdrcen?) :)
It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong. -Voltaire
I believe that all the people who stand to profit by a war and who help provoke it should be shot on the first day it starts... -Hemingway
trodas
Přeborník
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků