Bezkontaktní karty mají výhody v rychlosti a pohodlnosti placení. Lidé jemi platí i velmi drobné částky, což je kolikrát rychlejší než placení hotovými penězi.
Bohužel chmurná stránka je její zneužití. Každý ví, že jedna platba do 500 Kč zpravidla nevyžaduje PIN a to za den opakovaně. Jen dle určité vzorce využívaní bezkontaktní karty může být v určitých cyklech vyžádán PIN.
Dnes jsem byl v bance a tam jedné slečně asi v poledne někdo odcizili doklady, včetně bezkontakt. karty. Ona to zjistila až večer a mezitím zloděj stihnul bezkont. bez PINU nakupovat. Teprve večer byla karta blokována.
Navíc drtivá většina takových plateb byla v režimu off-line a tak se o tom ani klient, ani banka nedozví z internetové bankovnictví. Zjistí to, třeba za 3 dny přímo po zaúčtování platby z účtu.
Bylo to konkrétně ve Fio bance, slečna neměla kartu pojištěnu a pracovník říkal, že snad to centrála schválí, aby se jí zlodějem zaoplacená částka vrátila. Snad?????
Obdobně to prý funguje, že pokud zablokuji platební kartu, tak on-line transakce jsou ihned stoplé, ale offline určitou dobu platit normálně jde. (než se aktualizují systémy)
Zajímala by mě vaše zkušenost s bezkontaktními platbami?
U jakých obchodů, u jakých bank o platbě vůbec nevíte tzv. off-line platba?
Byla vám odcizena a zneužita bezkontaktní karta a jak se k tomu banka postavila?
Jakou je odpovědnost banky, klienta před nahlášením ztráty?
Budou banky vstřícné škodu uhradit?
Bojíte se bezkontaktní karty?
Těším se na věcné a užitečné příspěvky.
-- 11. 4. 2014 18:28 --
Těším se na příspěvky