Fundlift - projekt SmileCar

Podílové fondy, akcie, komoditní trhy, spekulace, aukce. Kam a jak nejlépe investovat volné finanční prosředky

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Prologer 31. 3. 2017 11:20

Zajímal by mě váš názor na investování přes Fundlift obecně a hlavně pak do projektu SmileCar - https://www.fundlift.cz/#/projekt/524
Přijde mi, že je zde lákavé zhodnocení 10% p.a. na 2 letém dluhopisu.
Rizikovost investice vidím jako velmi nízkou. Pokud to dobře chápu, tak jediné, co by zabránilo vyplacení hodnoty cca 120% za 2 roky je, pokud by firma zkrachovala. Pak by se dostal jen podíl na hodnotě firmy, pravděpodobně nic.
Krach SmileCar mi přijde ale jako velmi nepravděpodobný, když za ním stojí majoritní akcionář Leo Express. Nemyslím si, že by si tato společnost mohla dovolit projekt nechat zkrachovat, už kvůli dobrému jménu.

Přehlédl jsem něco? Jaký je váš názor?
Rád vás doporučím do Crypto.com, Revolut, Plutus apod. Napiště PM
Prologer
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Smurfik 31. 3. 2017 11:46

Tipuji, že na tohle se budou názory hodně různit, každý má svoji hladinu risku nastavenou jinak. Já na Fundliftu investuji, ale jen do některých projektů a jen minimum, těch 5000 Kč, které mě nebudou moc bolet, když to nevyjde. V případě SmileCar jsem to udělal taky tak.
Smurfik
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod audiobullys 31. 3. 2017 20:48

No todle je ale investiční certifikát. to není dluhopis s automatickým kupónem s xx úrokem.
Je to podíl na firmě s možným zhodnocením.
Vzhledem k hospodaření RegioJet a Leo express kdy jedna firma je v plusu a druhá těžce v mínusu si docela živé dovedu představit zkrachovani tohoto projektu.
Rychlými počty 3 mega asi investujou do reklamy či bůhví čeho.takze je za 2 roky potrebujou vyplatit plus zisk ? Tedy 3,6.
Půjčovny na den sice mají pod 300 počítám aspoň s 3kilama a při provizi 20 procent mi to vychází každý den půjčeno minimálně 83 aut po dobu dvou let. V nabídce je nyní cca 40 aut.
Nechápu pojistný 15 procent.
Ovšem nejhorší je pokuticka litr když se podela auto a nedodání auta včas do půl hodiny za 500.
Porovnáním operáku na nový auto a timdle je to něco jako dlouhodobý pronájem versus krátkodobý jako airbnb.
Rozdíl je ale že airbnb je konkurence hotelům. Todle tak pujcovnam za litr na den.
No a teď cílová skupina kdo to nabidne, kdo to bude používat.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod Fantucci 31. 3. 2017 21:10

Investiční certifikát je dlužní úpis, ne podíl na firmě.
Pracuji ve fin. poradenství? No a?
Fantucci
Diskutér

Odeslat příspěvekod audiobullys 31. 3. 2017 21:45

S tímto certifikátem je spojeno právo vlastníka certifikátu nabýt podíl ve společnosti konverzí tohoto certifikátu. Konverze probíhá za předem stanovených podmínek, definovaných v emisních podmínkách certifikátu. S certifikátem zároveň (individuálně dle jednotlivých emisních podmínek) může být spojeno právo na obdržení úrokového výnosu.

Tak to asi neumej ani popsat jak tvrdíš.
Já znám akorát bonusovej investicni certifikát.
Todle s certifikátem nemá nic společnyho.
Hlavně to mlžení s úrokem.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod Prologer 31. 3. 2017 22:22

No, já to právě pochopil tak, že člověk má za určitých okolností právo vyměnit certifikát za akcie, ale pokud nechce, tak nemusí a zůstane mu něco ve stylu dluhopisu s pevně daným výnosem.
Ale s tímto typem investic zatím moc zkušeností nemám, takže je možné, že je tomu trochu jinak?
Rád vás doporučím do Crypto.com, Revolut, Plutus apod. Napiště PM
Prologer
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fantucci 1. 4. 2017 07:59

Takže nějaký konvertibilní dluhopis? Aby to nebylo tak, že když se firmě bude dařit, bude z toho ve finále dluhopis s kuponem a když se dařit nebude, tak se to promění v akcie prašivé firmy
Pracuji ve fin. poradenství? No a?
Fantucci
Diskutér

Odeslat příspěvekod Prologer 1. 4. 2017 08:37

Je to detailně popsáno https://www.fundlift.cz/fundlift/emission-terms/524/ (strana 3-4).
Všude tam pouze vidím "právo" na konverzi a nikde ne povinnost.
Rád vás doporučím do Crypto.com, Revolut, Plutus apod. Napiště PM
Prologer
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fantucci 1. 4. 2017 08:42

link odkazuje na stránku s nutnou registrací(?)
Pracuji ve fin. poradenství? No a?
Fantucci
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 1. 4. 2017 10:24

Podle mne celý tenhle obor carsharingu stojí na tom, jestli "převlečené autopůjčovny" dokážou získat a udržet výhody, které se aktuálně snaží prolobovat. Tedy levnější (nebo zdarma) parkování, právo jízdy ve vyhrazených pruzích, levnější mýta a další výhody.
Tam je totiž jejich výhoda oproti stávajících zavedeným autopůjčovnám, které tyto výhody nemají.

Dle mého názoru totiž budou bojovat o stávající klientelu autopůjčoven, než by přitáhly nějaké skutečně nové zájemce (moc si nedovedu představit, že někdo, kdo má auto a opravdu ho používá, že auto prodá a bude se spoléhat na to, že si ho několikrát do měsíce půjčí).

My si s kamarády pravidelně půjčujeme auto od Pražské plynárenské, kde díky našemu vysokému nájezdu (za týden + víkend i přes 5 tisíc km) a pohonu na zemní plyn vyjde ujetý kilometr (po odečtení půjčovného) levněji, než jet vlastním autem.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paty07 1. 4. 2017 12:16

Jenomže carsharing jako takový je krátkodobý pronájem, že potřebuješ něco odvézt, tak si auto půjčíš na pár hodin. Na půjčení na víc jak den mi to tak pecka nepřijde, ale nepočítal jsem to.
paty07
Diskutér

Odeslat příspěvekod xtonda 1. 4. 2017 13:38

Já tedy měl pocit, že preferenční pruhy v zahraničí jsou pro auta obsazená více pasažéry, ne pro auta o které se střídá více lidí (ale jezdí každý sám).
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod Prologer 1. 4. 2017 15:21

Jo, hovering lines jsou pro auta s 2+ nebo 3+ cestujícími (alespoň ve Státech).
Ale tady se snad i uvažovalo, že by tato auta mohla být v pruzích pro taxi/bus. Což mi přijde tedy dosti zvláštní, asi bych nebyl pro.
Carsharing na pár hodin je trochu něco jiného než co bude nabízet SmileCar. U toho je to spíše taky na den a více. Na kratší půjčení to chce spíš bezobslužné řešení typu ZipCar v USA nebo Car2go a DriveNow v Německu.
Ale četl jsem, že do budoucna by tuhle bezobslužnost měl nabízet i SmileCar. Tam je pak otázka, jestli se to člověku vyplatí si tento systém zabudovat do auta, když by ho půjčoval třeba jen občas.
Rád vás doporučím do Crypto.com, Revolut, Plutus apod. Napiště PM
Prologer
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jack111 1. 4. 2017 15:51

Nevidim vyhodu v leo expressu (ani nevyhodu). Kolik lidi asi vi, ze je vetsinovy vlastnik? Dneska nikdo.
Jack111
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paty07 2. 4. 2017 00:03

Bezobslužně funguje předávání u autonapůl.
paty07
Diskutér

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků